Wiedźmin 3: Dziki Gon - Nowe informacje!
Wiedźmin 3: Dziki Gon został już oficjalnie zapowiedziany na komputery i PlayStation 4 - premiera tego tytułu nastąpi najwcześniej w 2014 roku, ale precyzyjna data nie została jeszcze określona. Pojawia się natomiast coraz więcej interesujących informacji o trzeciej odsłonie serii, która zaoferuje ogromny świat i mnóstwo zadań do wykonania, co powinno zająć około 100 godzin w wirtualnej rzeczywistości. CD Projekt RED zapewnia, że połowę z tego rezerwuje na wątek główny, zaś resztę stanowią misje poboczne. Wiedźmin 3: Dziki Gon napędzany będzie trzecią edycją autorskiego silnik RED Engine, jakiego prezentacja odbyła się kilka tygodniu temu i zrobiła niesamowite wrażenie. Intro ponownie wykona Tomasz Bagiński, zatem warstwa wizualna nowej produkcji polskiego studia powinna spełniać najwyższe standardy. Twórcy planują ponad 30 różnych stanów w jakich może znajdować się świat, żywo reagujący na poczynania bohatera i warunki atmosferyczne, a także pozbawiony niewidzialnych ścian czy punktów doczytywania. Wiedźmin w konwencji sandbox? Czemu nie...
Karina zostanie podzielona na trzy ogromne strefy (min.: okolice Novigradu, wyspy Skellige itp.), przybędzie interaktywnych elementów otoczenia (zwierzyna łowna, przedmioty łatwopalne itp.) oraz miejsc, które zwiedzimy tylko w określonych sytuacjach (np.: w nocy lub podczas burzy). Zapowiedziano też zaawansowany system ekonomiczny, środki transportu ułatwiające pokonywanie znacznych odległości (łodzie, konie, szybka podróż do odkrytych lokacji) oraz trzy odmienne zakończenia z godzinnymi epilogami. Geralt zyska na zręczności, czyli walki będą bardziej dynamiczne, ale prawdopodobnie pojawi się również spowolnienie czasu i nowe opcje taktyczne umożliwiające atakowanie słabych punktów wroga (mechanizm w stylu Fallout 3?). Rozwój bohatera ma być bardziej złożony (60 poziomów), doświadczenie podobnież wpadnie tylko za wykonywanie zadań, a mordowanie przeciwników oznaczać będzie korzyści finansowe. Twórcy nie przewidują żadnego level-scallingu, ani tym bardziej uproszczeń w warstwie fabularnej.
Źródło: PC Games / Gamestar
Powiązane publikacje

Borderlands 4 - twórcy biorą się za poprawki licznych problemów. Działanie na PC podstawowym priorytetem
36
GOG - ważna aktualizacja recenzji użytkowników. Znacznie więcej znaków i rozszerzone zarządzanie nimi
15
Ninja Gaiden 4 - zaprezentowano nowy gameplay, a w nim zaawansowana prezentacja debiutującej w serii postaci Yakumo
1
Battlefield 6 ze szczegółami wydań konsolowych. Gra na PlayStation 5 Pro zadziała w rozdzielczości do 4K i 60 FPS
71