Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Microsoft Research Project Zanzibar, czyli interaktywna mata

Microsoft Research Project Zanzibar, czyli interaktywna mataOdczytuje nacisk, rozpoznaje urządzenia wyposażone w NFC, potrafi także rozpoznawać gesty i położenie obiektów umieszczonych na niej – wśród wielu zaskakujących projektów wychodzących z Microsoft Research – urządzenie nazwane po prostu Project Zanzibar ma szanse stać się intrygującym interfejsem, swoistym rodzajem pomostu pomiędzy naszą rzeczywistością a rzeczywistością wirtualną. I nie jest to kolejna mata do DDR, gdyby ktokolwiek dociekał. Raczej ciekawe, przyszłościowe rozwiązanie, które może zastąpić klasyczne metody sterowania komputerem, aplikacjami i grami, dodając nieco nowych barw do skostniałego świata cyfrowej rozrywki, ekranów dotykowych, gamingowch gryzoni i mechanicznych klawiatur.

Przenoszenie rzeczywistych obiektów do gier i aplikacji może okazać się strzałem w dziesiątkę. Z drugiej strony Nintendo Labo już połączyło świat cyfrowej rozrywki z rzeczywistością (z kartonu).

Microsoft Research Project Zanzibar, czyli interaktywna mata [2]

Podstawowy element Project Zanzibar na pierwszy rzut oka przypomina zwyczajną, elastyczną podkładkę pod mysz. Cała magia tego rozwiązania tkwi jednak w sensorach i oprogramowaniu. Mata umożliwi m.in. śledzenie w czasie rzeczywistym położenia obiektów w przestrzeni oraz przekazywanie danych do oprogramowania, które odpowiada za poprawne mapowanie i odzwierciedlenie rzeczywistych przedmiotów na ekranie komputera.

Nintendo Labo - kartonowe opakowanie Switcha za... 70 dolarów

Microsoft Research Project Zanzibar, czyli interaktywna mata [3]

W tej chwili nie jest jeszcze jasne do czego docelowo ma służyć mata Project Zanzibar, jednak sama możliwość operowania rzeczywistymi przedmiotami w roli obiektów umieszczanych w grze lub aplikacji wydaje się atrakcyjne. I nie, nie jest to kolejna wariacja na temat stoliczka Surface czy Kinecta, raczej zupełnie inny produkt. Project Zanzibar to właściwie edukacyjna zabawka, która umożliwi dzieciakom zarówno poznanie zawiłości tworzenia algorytmów, jak i zrozumienie zasad rządzących programami, bądź też stworzenie silnego wrażenia, że prawdziwy przedmiot, położony na macie, właśnie trafił do wirtualnej gry.

Microsoft: Skype i Office nie pozwolą już siarczyście zakląć

Możemy sobie tylko wyobrazić karcianki z animowanymi na ekranie efektami, reagujące na zmiany położenia rzeczywistych kart. Albo zabawy z oglądaniem ukrytych obrazów, odsłanianych na ekranie smartfona, przesuwanego nad matą. Planszówka opatrzona kontekstowymi animacjami? A może zupełnie nowa metoda sterowania aplikacjami lub grami? Na razie Projekt Zanzibar to koncepcja, która może przerodzić się w ciekawa zabawkę edukacyjną, bądź urządzenie, które znajdzie swoje zastosowania w aplikacjach VR i AR. A może stanie się po prostu dodatkowym wyposażeniem biur projektantów, którzy chętnie zamienią rysiki na zestaw intuicyjnych gestów, sterujących kreśleniem na ekranie?

HoloLens v2: Microsoft chce wskrzesić horrendalnie drogie MR

Microsoft Research Project Zanzibar, czyli interaktywna mata [1]

Źródło: Microsoft Research
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 0
Ten wpis nie ma jeszcze komentarzy. Zaloguj się i napisz pierwszy komentarz.
x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.