Szybszy dostęp do wyszukiwania Google w konkretnych witrynach
Wyszukiwarka Google przez kilkanaście lat swojego istnienia przeszła gruntowną modernizację jeśli chodzi o interfejs użytkownika i warstwę informacyjną, jednak główny trzon pozostaje wciąż niezmienny - blisko lewej krawędzi monitora możemy przeglądać wyniki wyszukiwania zawierające pogrubione tytuły witryn (słowa kluczowe), odnośniki oraz kawałek treści i datę opublikowania poszczególnych stron. Na pierwszy rzut oka wszystko to wygląda na nieco przeterminowane i mało widowiskowe, ale czy potrzeba nam czegoś więcej przy wyszukiwaniu krótkich haseł?
Google postanowiło zaimplementować w swojej wyszukiwarce nową-starą funkcję, która do tej pory była dostępna po wpisaniu odpowiedniego ciągu znaków w polu wyszukiwania - mowa tutaj o kombinacji:
wyszukiwane hasło site:adres_witryny
Po wpisaniu takiego zapytania Google automatycznie wyszukuje słowa kluczowe na podstronach znajdujących się w danej domenie, dzięki czemu ograniczamy zakres wyszukiwania do interesującej nas witryny. Nie każdy jednak musi kojarzyć ciąg znaków "site:" z wyszukiwarką od Google, więc internetowy gigant postanowił ułatwić zadanie użytkownikom poprzez dodanie nowego pola do wyników wyszukiwania. Na przykładzie umieszczonym poniżej widzimy standardowe wyszukiwanie frazy "purepc" i pierwszy duży wynik umożliwiający nie tylko przejście do głównych działów naszej witryny, ale również wyszukanie treści bez potrzeby wpisywania wspomnianego wcześniej "site:".
Jak oceniacie szybszy dostęp do lokalnych wyników wyszukiwania Google? Na pewno jest to funkcja na plus jeśli chodzi o użytkowników ceniących sobie szybki dostęp do interesującej treści, jednak właściciele stron internetowych mogą zauważyć spadek liczby odsłon i zmniejszenie ogólnego czasu spędzanego na danym portalu.
Źródło: Google
Powiązane publikacje

Meta kontra FTC. Kevin Systrom ujawnia, że Mark Zuckerberg postrzegał Instagram jako zagrożenie dla Facebooka
23
OpenAI rozważa zakup przeglądarki Chrome od Google, co oznacza potencjalną rewolucję w dostępie do sztucznej inteligencji
22
Użytkownicy skarżą się, że ChatGPT zbyt często ich chwali. Czy sztuczna inteligencja przestała mówić prawdę?
44
Facebook traci znaczenie wśród młodszych pokoleń. Wewnętrzne e-maile Meta pokazują rosnące problemy z atrakcyjnością platformy
57