Zarządzanie zakupami w Gmailu będzie jeszcze prostsze. Google ogłasza nowości, które zmienią działanie tej skrzynki
Usługi od firmy Google są bardzo popularne wśród użytkowników systemu Android. Za taką sytuację odpowiada to, że najczęściej są one preinstalowane na smartfonie, czy też tablecie, a do tego samo konto Google jest w wielu przypadkach wymagane (np. Sklep Google Play). Jedną z popularniejszych usług jest elektroniczna skrzynka Gmail. Firma Google zapowiedziała właśnie aktualizacje, które wprowadzą w niej kilka zmian. Dla wielu osób moga się one okazać całkiem przydatne.
W Gmailu wkrótce zauważymy nową zakładkę Zakupy i zmianę w kategorii Oferty. Pierwsza pozwoli nam szybciej, a zarazem łatwiej rozeznać się w ostatnich zakupach, a druga odmieni widok tytułowych ofert promocyjnych.
Solen Feyissa/Unsplash (edytowane)
Google wdraża nowe narzędzie zarządzania subskrypcjami w Gmail, usprawniające obsługę newsletterów i promocji
Pierwszą ze zmian w usłudze Gmail będzie etykieta Zakupy (Purchases), która otworzy przed użytkownikiem zupełnie nowy widok. Znajdzie się w nim podsumowanie tytułowych zakupów, dzięki czemu będzie można uzyskać szybki dostęp do wiadomości z tego działu, które będą dotyczyć również informacji o transporcie paczek. Jak wynika z poniższych grafik, łatwo zorientujemy się, jakie paczki już wkrótce do nas zawitają, a do tego będziemy mogli śledzić ich drogę przez dedykowane przyciski. Niebawem będziemy więc mogli wygodniej zarządzać naszymi zakupami z różnych platform, takich jak Allegro, czy też OLX. Aktualizacja jest udostępniana użytkownikom na całym świecie od 11 września 2025 roku (mobilna i przeglądarkowa wersja Gmaila), a dotyczy osobistych kont Google.
Gmail niebawem otrzyma ważną aktualizację. Nowa funkcja powinna skutecznie chronić przed spamem
Kolejna aktualizacja wprowadzi pewną zmianę do kategorii Oferty (Promotions). Wkrótce będzie można sortować należące do niej maile według skali ich istotności, a nie tylko według samej daty. Google informuje, że w takim scenariuszu wyżej pozycjonowane będą wiadomości od firm, które mają dla nas większe znaczenie (np. te, z którymi częściej wchodzimy w interakcje). Zarazem pojawią się też powiadomienia (dosł. nudges), które zwrócą naszą uwagę na przyszłe i aktualne promocje, abyśmy ich nie przegapili. Nadal będzie dostępna opcja, aby sortować wiadomości po dacie ich przyjścia, więc jeśli zmiana się nam nie spodoba, to nie musimy z niej korzystać. Całą wiadomość od Google znajdziemy TUTAJ.
Źródła: The Verge, Google, Ikona: Freepik/Flaticon, Grafika mobilna: Justin Morgan/Unsplash (edytowana)
Powiązane publikacje

Ugoda w sprawie The Great 78 Project. Internet Archive ugina się pod presją wytwórni i ogranicza cyfrowe archiwum
31
Śmierć Charlie'ego Kirka wywołuje debatę nad algorytmami mediów społecznościowych. Utah wprowadza nowe przepisy
145
Google w sądzie twierdzi, że otwarty internet umiera. A jeszcze niedawno zapewniali że wszystko kwitnie i ma się doskonale
29
Analiza wpływu Google AI Overviews na ruch organiczny. Spadek CTR o 19,4 proc. w polskich wyszukiwarkach według Senuto
12