Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Starfield wkrótce otrzyma oficjalną obsługę techniki NVIDIA DLSS, a także znacznie więcej

Damian Marusiak | 13-09-2023 18:20 |

Starfield wkrótce otrzyma oficjalną obsługę techniki NVIDIA DLSS, a także znacznie więcejTydzień temu oficjalnie zadebiutowała gra Starfield od studia Bethesda Game Studios. Produkcja, będąca pierwszym nowym IP w ofercie producenta od przeszło 25 lat, oferowana jest na PC oraz konsolach Xbox Series. Choć wielu graczy od samego początku entuzjastycznie podeszło do gry, nie brakuje również bardziej krytycznych opinii na temat wtórności oraz implementacji rozwiązań, które w dzisiejszych czasach są już mocno przestarzałe. Na oficjalnej stronie gry pojawił się komunikat od Bethesdy, który omawia najważniejsze rzeczy, które zostaną zmodyfikowane lub dodane w nadchodzących aktualizacjach.

Bethesda na swojej stronie opublikowała informacje na temat przyszłych aktualizacji do gry Starfield. Wprowadzą one m.in. natywną obsługę techniki NVIDIA DLSS. Obecnie DLSS można zainstalować w formie nieoficjalnej modyfikacji, także w wersji z Frame Generation.

Starfield wkrótce otrzyma oficjalną obsługę techniki NVIDIA DLSS, a także znacznie więcej [1]

Test wydajności Starfield PC - Kosmiczne wymagania sprzętowe. Porównanie wydajności kart graficznych NVIDIA, AMD i Intel

Obecna wersja gry Starfield oferuje obsługę wyłącznie dla techniki skalowania AMD FSR 2, jednak już wkrótce to się zmieni. Bethesda potwierdziła ścisłą współpracę z NVIDIĄ nie tylko w temacie optymalizacji wydajności pod karty GeForce, ale również w kontekście oficjalnej implementacji techniki DLSS. Na razie jednak nie wiadomo czy dodany będzie wyłącznie tryb skalowania rozdzielczości, czy również Frame Generation. Ponadto Bethesda poinformowała o pracach z Intelem nad poprawą wydajności gry na kartach Intel ARC.

Starfield wkrótce otrzyma oficjalną obsługę techniki NVIDIA DLSS, a także znacznie więcej [2]

Test Starfield PC kontra Xbox Series X - Porównanie jakości obrazu oraz skalowanie wydajności z AMD FSR 2

Przyszłe aktualizacje gry dodadzą również opcje modyfikacji jasności oraz kontrastu obrazu. Obecna wersja gry, bez względu czy mowa o SDR czy HDR, charakteryzuje się bardzo niskim kontrastem, w wyniku czego czerń w grze jest po prostu szara. Starfield doczeka się również menu kalibracji HDR, niejako potwierdzając że obecna implementacja pozostawia sporo do życzenia. Gra dostanie również suwak regulujący pole widzenia oraz obsługę monitorów ultrapanoramicznych o proporcjach 32:9. Bethesda ogłosiła nawet dodanie przycisku umożliwiającego spożywanie żywności. Jednocześnie studio zachęca do przygotowywania modyfikacji dla gry oraz potwierdzono, że pełne wsparcie dla modów zawita do Starfielda na początku 2024 roku. Modyfikacje mają być dostępne we wszystkich wersjach gry, a więc zarówno na PC jak i konsolach Xbox Series.

Źródło: Bethesda
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 140

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.