Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Wiedźmin 3: Dziki Gon - CD Projekt RED komentuje jakość grafiki

Arkad | 21-05-2015 11:27 |

Wiedźmin 3: Dziki GonNa każdą grę komputerową składa się oczywiście fabuła, mechanizmy sterowania oraz grafika - deweloperzy muszą dopracować każdy z tych elementów, aby produkcja odniosła sukces i była atrakcyjna dla graczy, którzy często muszą wydać grubo ponad 100 złotych na zakup nowego tytułu. W sieci nie trudno zauważyć opinie użytkowników, jacy nie łączą wspomnianych przed chwilą elementów i oceniają tak naprawdę tylko jakość grafiki. Dla nich sprawa jest prosta - gra jest ładna, to dajemy 10/10 bez względu na inne czynniki, a jeżeli trawa jest zbyt mało zielona, to automatycznie jesteśmy przeciwnikami całej produkcji. Przy ostatniej premierze Wiedźmina 3: Dziki Gon nie trudno było zauważyć, że coraz więcej osób wyraża swoje niezadowolenie z praktyk producentów gier komputerowych. O jakich praktykach mówimy?

Jednak jest coś na rzeczy.

CD Projekt RED zostało przede wszystkim oskarżone o obniżenie jakości grafiki na komputerach PC w stosunku do wcześniejszych, przedpremierowych zapowiedzi - głównymi winowajcami miały się oczywiście okazać konsole do gier, które zmuszają deweloperów do traktowania platformy PC po macoszemu. Przez pewien czas polskie studio nie chciało wchodzić w dyskusję z pecetowymi graczami, jednak rosnące niezadowolenie zmusiło CD Projekt RED do podjęcia tematu downgrade grafiki w Wiedźminie 3: Dziki Gon.

Trailer z 2013 roku - CD Projekt RED może teraz żałować wypuszczenia tego materiału.

Eurogamer spotkał się w tej sprawie z szefem studia, Adamem Badowskim, oraz współzałożycielem CD Projekt, czyli Marcinem Iwińskim. Rozmowę dostępną pod tym linkiem można bardzo łatwo podsumować - rzeczywiście, doszło do downgrade grafiki i był on spowodowany multiplatformowym charakterem produkcji. Oznacza to tyle, że stworzenie gry dla komputerów PC i konsol do gier wymagało od producenta zmniejszenia jakości grafiki.

Co jest jednak ważne, posiadacze lepszych konfiguracji sprzętowych będą mogli zmienić niektóre opcje przy pomocy plików konfiguracyjnych .ini w celu uzyskania lepszego obrazu kosztem mniejszej ilości klatek na sekundę. CD Projekt RED przyznaje, że stworzenie gry tylko dla komputerów PC pozwoliłoby na zaoferowanie lepszej jakości grafiki, jednak taka strategia jest niemożliwa ze względu na koszty. Konsole pozwalają na uzyskanie zadowalającego dochodu, czego platforma PC nie jest w stanie zapewnić.

Producent Wiedźmina prawdopodobnie żałuje wypuszczenia pamiętnego trailera z 2013 roku, w którym to zastosowano efekty, jakie nie znajdą się w żadnej publicznej wersji gry ze względu na wymagania. Powodem zrezygnowania z niektórych efektów było także stworzenie dużego świata - deweloperzy mogli prezentować realnie działające fragmenty z piękną grafiką, jednak było to efektem ograniczenia wielkości mapy.

Musimy pogodzić się z wpływem konsol na jakość gier dla pecetów.

Stanowisko CD Projekt RED pokazuje, że studio mogło przeliczyć się przy tworzeniu swojej produkcji i potem musiało wycinać kolejne elementy w celu zapewnienia odpowiedniej kompatybilności. Twórcy zapowiedzieli nową aktualizację z 600 zmianami oraz poprawkami, również graficznymi.

Źródło: Eurogamer

Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 67

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.