Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

NVIDIA DLSS 3.5 z Ray Reconstruction - nowa wersja techniki udoskonali jakość śledzenia promieni na kartach GeForce RTX

Damian Marusiak | 22-08-2023 15:10 |

NVIDIA DLSS 3.5 z Ray Reconstruction - nowa wersja techniki udoskonali jakość śledzenia promieni na kartach GeForce RTXW ubiegłym roku NVIDIA wprowadziła kolejną generację techniki DLSS, która łączy w sobie trzy różne funkcje: Super Resolution, Frame Generation oraz Reflex. DLSS w takiej postaci został jednak zablokowany wyłącznie dla kart graficznych GeForce RTX 4000 z racji wykorzystania silnika Optical Flow Accelerator, który został znacząco ulepszony w rdzeniach Tensor 4. generacji. Niespełna rok po tej zapowiedzi NVIDIA ogłasza właśnie kolejny postęp - DLSS 3.5. Nowa wersja poprawi przede wszystkim jakość promieni w RT.

NVIDIA DLSS 3.5 to kolejne udoskonalenie techniki upscalingu obrazu. Tym razem na warsztat wzięto ulepszenie promieni RT w porównaniu do tradycyjnych rozwiązań, opartych o odszumianie obrazu. DLSS Ray Reconstruction będzie dostępne dla wszystkich kart GeForce RTX.

NVIDIA DLSS 3.5 z Ray Reconstruction - nowa wersja techniki udoskonali jakość śledzenia promieni na kartach GeForce RTX [1]

NVIDIA DLSS – przygotowano nowy zestaw ustawień dla Unreal Engine 5.2, który będą mogli wykorzystać deweloperzy gier

DLSS 3.5 ulepsza przede wszystkim promienie RT poprzez wprowadzenie funkcji zwanej Ray Reconstruction. Według deklaracji producenta funkcja ta została wytrenowana na 5-krotnie większej ilości danych w porównaniu do techniki DLSS 3. Wykorzystywane są dodatkowe dane z gier oraz silników oprogramowania (również w kontekście rozpoznawania różnych efektów Ray Tracingu, w tym także rozróżniania poprawnie wyświetlanych pikseli jak również tych, które posiadają błędy), co ma wspomóc proces lepszej rekonstrukcji promieni RT względem tradycyjnie wykorzystywanego oprogramowania bazującego na odszumianiu obrazu (denoiser).

NVIDIA DLSS 3.5 z Ray Reconstruction - nowa wersja techniki udoskonali jakość śledzenia promieni na kartach GeForce RTX [2]

AMD FSR 3 z nowymi szczegółami. Technika ma zapewnić interpolację znacznie większej liczby klatek niż NVIDIA DLSS 3

DLSS 3.5 pozwoli zachować nie tylko oryginalną kolorystykę, ale również utrzyma bardziej dokładne i naturalniejsze efekty świetlne (dotyczy to również poprawionej techniki globalnego oświetlenia oraz lepszej jakości odbić), a także zredukuje efekty ghostingu, które mogłyby pojawić się przy wykorzystaniu tradycyjnych denoiserów. NVIDIA DLSS 3.5 trafi tej jesieni do pierwszych gier, m.in. Cyberpunka 2077 z dodatkiem Phantom Liberty, Alan Wake 2 oraz Portal RTX. Dodatkowo DLSS 3.5 pojawi się również na platformie NVIDIA Omniverse jak również w popularnym oprogramowaniu D5 Render (przykład działania DLSS 3.5 Ray Reconstruction względem typowego denoisera został również podany poniżej). Prawdopodobnie najważniejszą informacją będzie to, że Ray Reconstruction będącą najważniejszym elementem DLSS 3.5 trafi do wszystkich kart GeForce RTX, a więc do serii GeForce RTX 2000 (Turing), GeForce RTX 3000 (Ampere) oraz GeForce RTX 4000 (Ada Lovelace).

NVIDIA DLSS 3.5 z Ray Reconstruction - nowa wersja techniki udoskonali jakość śledzenia promieni na kartach GeForce RTX [3]

NVIDIA DLSS 3.5 z Ray Reconstruction - nowa wersja techniki udoskonali jakość śledzenia promieni na kartach GeForce RTX [4]

NVIDIA DLSS 3.5 z Ray Reconstruction - nowa wersja techniki udoskonali jakość śledzenia promieni na kartach GeForce RTX [5]

NVIDIA DLSS 3.5 z Ray Reconstruction - nowa wersja techniki udoskonali jakość śledzenia promieni na kartach GeForce RTX [6]

NVIDIA DLSS 3.5 z Ray Reconstruction - nowa wersja techniki udoskonali jakość śledzenia promieni na kartach GeForce RTX [7]

NVIDIA DLSS 3.5 z Ray Reconstruction - nowa wersja techniki udoskonali jakość śledzenia promieni na kartach GeForce RTX [8]

NVIDIA DLSS 3.5 z Ray Reconstruction - nowa wersja techniki udoskonali jakość śledzenia promieni na kartach GeForce RTX [9]

NVIDIA DLSS 3.5 z Ray Reconstruction - nowa wersja techniki udoskonali jakość śledzenia promieni na kartach GeForce RTX [10]

Źródło: NVIDIA, PurePC
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 115

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.