Nokia planuje sprzedać dział HERE Maps. Chętnych nie brakuje
Nokia, niegdyś legenda w segmencie telefonów komórkowych obecnie nie może sobie poradzić z ciągnącymi się od lat kłopotami finansowymi. Przespali bum smartfonów, układ z firmą Microsoft nie wyszedł jej na korzyść, a ostatecznie zdecydowano się sprzedać dział mobilny korporacji z Redmond. Uzyskane w ten sposób pieniądze pomogły firmie delikatnie odbić się od dna, jednak nie jest to wystarczająca suma, aby mogła normalnie funkcjonować. Fińska firma przymierza się do kolejnych sprzedaży i na tapetę tym razem wchodzi usługa nawigacji o nazwie HERE Maps. Aplikacje HERE Maps są dostępne na takie systemy jak Windows Phone, iOS oraz Android i korzystanie z tej usługi jest całkowicie darmowe – wystarczy tylko na swój telefon pobrać odpowiednią aplikacje, zainstalować mapy, uruchomić w telefonie usługi lokalizacyjne i już możemy bez dodatkowych opłat korzystać z nawigacji (przynajmniej dla Androida oraz Windows Phone).
Dla użytkowników taka oferta jest jak najbardziej korzystna, jednak dla samej firmy już nie. Według agencji Bloomberg, Nokia planuje sprzedać dział odpowiedzialny za nawigację HERE Maps, który jest aktualnie wart około 2,1 miliarda euro.
Zła sytuacja finansowa Nokii zmusza firmę do podejmowania coraz bardziej drastycznych decyzji.
Fińska firma obecnie współpracuje z doradcami finansowymi, którzy mają za zadanie wyszukiwanie najkorzystniejszych ofert i pomimo tak wysokiej kwoty chętnych na zakupy nie brakuje – przejęciem podobno są zainteresowanie niemieckie firmy zajmujące się produkcją samochodów, ale również Google oraz Microsoft. Warto zaznaczyć, że korporacja z Redmond już chciała kupić dział map wraz z działem urządzeń mobilnych, jednak wtedy nie zgodzono się na taką propozycję. Agencja dodatkowo podkreśla, że jeżeli Nokia nie znajdzie zadowalającej oferty, to dział nawigacyjny nie zostanie nikomu sprzedany.
Źródło: Bloomberg
Powiązane publikacje

Meta kontra FTC. Kevin Systrom ujawnia, że Mark Zuckerberg postrzegał Instagram jako zagrożenie dla Facebooka
23
OpenAI rozważa zakup przeglądarki Chrome od Google, co oznacza potencjalną rewolucję w dostępie do sztucznej inteligencji
22
Użytkownicy skarżą się, że ChatGPT zbyt często ich chwali. Czy sztuczna inteligencja przestała mówić prawdę?
44
Facebook traci znaczenie wśród młodszych pokoleń. Wewnętrzne e-maile Meta pokazują rosnące problemy z atrakcyjnością platformy
57