Mniej rozpraszaczy na YouTube. Google wprowadza na platformę zmiany, które inspirowane są opiniami użytkowników
YouTube stale cieszy się bardzo dużą popularnością. Każdego miesiąca miliardy użytkowników korzystają z tej platformy od firmy Google, aby dowiedzieć się czegoś nowego lub skorzystać z bardziej rozrywkowych treści wideo. Przedsiębiorstwo to postanowiło wsłuchać się* w głosy użytkowników i ogłosiło wprowadzenie dwóch zmian. Jedna dotyczy ekranów końcowych, a druga odnosi się do przycisku subskrypcji w określonej sytuacji. Ma się to przełożyć na większy komfort oglądania.
Firma Google ogłosiła zmiany, które wkraczają na platformę YouTube. Jedna z nich dotyczy przycisku subskrypcji przy znakach wodnych, a druga ekranów końcowych. Podczas oglądania wideo może więc być mniej rozpraszaczy.
Autor: Alexander Shatov/Unsplash
YouTube Premium Lite trafia do Polski. Znamy cenę nowej subskrypcji dla tych, którzy mają dość reklam
Ogłoszone przez Google zmiany można nazwać kosmetycznymi, gdyż nie wpływają w znaczący sposób na działanie platformy YouTube. Na końcu materiałów wideo możemy spotkać się ze wspomnianymi już ekranami końcowymi. Taki segment może trwać od 5 do 20 sekund, a twórcy mogą umieścić tam np. odnośniki do innych swoich materiałów. Zdarza się jednak, że w tym przedziale czasowym główna treść wideo jeszcze trwa, a już jest zasłonięta przez takie dodatki, co potrafi nieco rozproszyć - możemy wszak nie zobaczyć wszystkiego, co jest nam przedstawiane. Postanowiono więc, że takie ekrany końcowe będzie można ukryć. Gdy się już z nim spotkamy, to w prawym górnym rogu ukaże się także przycisk, który pozwoli go ukryć. Jednak zmiana ta będzie odnosić się wyłącznie do oglądanego właśnie wideo, a nie do innych. Oczywiście po schowaniu omawianej sekcji będzie możliwość przywrócenia jej w podobny sposób.
*Zwrot "wsłuchać się" ze wstępu odnosi się do tego, że Google "bezpośrednio inspirowało się opiniami społeczności" w przypadku omawianych w tym materiale zmian. Użytkownicy chcieli bowiem "więcej opcji minimalizujących rozpraszanie uwagi w filmach i ułatwiających skupienie się na oglądanych treściach".
W Google Discover pojawią się treści z YouTube i Instagrama. Google zmieni oblicze popularnej sekcji z wiadomościami
Podczas oglądania wideo możemy się również natknąć na interaktywne znaki wodne. Do tej pory, jeśli najechaliśmy myszką na taką ikonkę, to pojawiał się przycisk Subskrybuj. Więcej się już z nim nie spotkamy, choć dotyczy to komputerów. Google odniosło się także do tego, jak te zmiany wpłyną na samych twórców. Firma twierdzi, że po przeprowadzeniu eksperymentu i uwzględnieniu wewnętrznych danych, zmiany wpłyną na nich bardzo nieznacznie, wręcz minimalnie. Jeżeli chcemy zapoznać się z wiadomością od Google, w której przedstawiono więcej informacji i odniesiono się do statystyk, to znajdziemy ją pod tym adresem. O ile druga zmiana zdaje się być już aktywna, tak pierwsza niekoniecznie. Zapewne jest to tylko kwestią czasu aż ona również zostanie wdrożona.
Autor: Javier Miranda/Unsplash
Źródła: Google via The Verge, Ikona: Freepik/Flaticon, Grafika mobilna: Christian Wiediger/Unsplash
Powiązane publikacje

Instagram z nowym rekordem aktywnych użytkowników. Według informacji od Marka Zuckerberga platforma stale rośnie w siłę
12
Ugoda w sprawie The Great 78 Project. Internet Archive ugina się pod presją wytwórni i ogranicza cyfrowe archiwum
31
Śmierć Charlie'ego Kirka wywołuje debatę nad algorytmami mediów społecznościowych. Utah wprowadza nowe przepisy
158
Zarządzanie zakupami w Gmailu będzie jeszcze prostsze. Google ogłasza nowości, które zmienią działanie tej skrzynki
16