Microsoft Bing po chwilowym ożywieniu stracił użytkowników. Google wciąż najpopularniejszą wyszukiwarką
W bieżącym roku Microsoft przypuścił ofensywę na płaszczyźnie wykorzystania sztucznej inteligencji, implementując w swoich usługach rozwiązania OpenAI. Jedną z największych zmian było zintegrowanie chatbota z wyszukiwarką Bing. Celem było między innymi oczywiście zwiększenie popularności usług firmy z Redmond i prześcignięcie konkurencji. Zachwyt użytkowników okazał się jednak dosyć krótkotrwały i udziały Bing na rynku wróciły do dotychczasowej normy.
Microsoft Bing po marcowym wzroście popularności i prześcignięciu wyszukiwarki Google, odnotował znaczący spadek liczby odwiedzin. Obie usługi ustępują jednak ChatGPT firmy OpenAI.
Microsoft Bing wkrótce doczeka się integracji z generatorem DALL-E. Wstępna wersja narzędzia jest już dostępna do testowania
Wiele wskazywało na to, że wprowadzenie chatbota do wyszukiwarki Bing może być elementem, który przyczyni się do trwałego wzrostu popularności rozwiązania Microsoftu. Co prawda, trudno było liczyć na to, że przebije ono od razu pod tym względem sam ChatGPT, ale na pewno można mówić o dużym potencjale. Część analityków twierdziła wprost, że może to oznaczać koniec dominacji Google. Patrząc na ciąg wydarzeń, taki scenariusz nie wydawał się być nieprawdopodobny. Firma z Mountain View wyraźnie spóźniła się z wprowadzeniem na rynek własnego chatbota – Bard, a Microsoft postanowił ten stan rzeczy wykorzystać na swoją korzyść.
Google pracuje nad tym, aby na platformie YouTube pojawił się dubbing zasilany przez Sztuczną Inteligencję
Firma analityczna Bernstein zaprezentowała dane, z których wynika, że rozwiązanie Microsoftu rzeczywiście prześcignęło w marcu pod względem popularności wyszukiwarkę Google. Ten boom był jednak krótkotrwały, ponieważ już kwietniu Bing odnotował znaczący spadek liczby odwiedzin. Co ciekawe, popularność usługi Microsoftu to pewnego rodzaju sinusoida, ale marcowy szczyt nie został już nigdy osiągnięty. Wyszukiwarka firmy z Mountain View cieszy się w miarę stałą popularnością (nie licząc marcowego spadku). Obie usługi zestawiono także z ChatGPT, który może pochwalić się największą liczbą odwiedzin w tym zestawieniu, ale nie jest to klasyczna wyszukiwarka i jego popularność także stopniowo spada.
“.. For what it’s worth, no one asks me about the potential for Bing to take share from $GOOGL any more. .. Bing's momentum appears to have been short-lived as web traffic relative to Google has reverted to where things stood pre-ChatGPT launch 7 months ago.”
— Carl Quintanilla (@carlquintanilla) July 11, 2023
- Bernstein desk pic.twitter.com/uZiSc5VhZ0
Powiązane publikacje

Meta kontra FTC. Kevin Systrom ujawnia, że Mark Zuckerberg postrzegał Instagram jako zagrożenie dla Facebooka
23
OpenAI rozważa zakup przeglądarki Chrome od Google, co oznacza potencjalną rewolucję w dostępie do sztucznej inteligencji
22
Użytkownicy skarżą się, że ChatGPT zbyt często ich chwali. Czy sztuczna inteligencja przestała mówić prawdę?
44
Facebook traci znaczenie wśród młodszych pokoleń. Wewnętrzne e-maile Meta pokazują rosnące problemy z atrakcyjnością platformy
57