Rebellion wykorzysta API Mantle w Sniper Elite 3 i nie tylko
API Mantle od AMD pojawia się i znika - najwidoczniej taka jest na razie jego specyfika ;] Początkowo nowa technologia miała być wykorzystywana jedynie przez karty graficzne posiadające rdzenie GCN (seria Radeon), jednak pod koniec konferencji APU 13 ogłoszono poszerzenie kręgu obsługiwanych akceleratorów. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, to również konkurencyjne karty graficzne NVIDIA GeForce skorzystają z dobroci nowego niskopoziomowego API, o którym na razie wiemy niewiele. Killerskim tytułem wprowadzającym wspomnianą technologię pod strzechy będzie Battlefield 4, jaki w przyszłym miesiącu ma otrzymać dużą aktualizację zawierającą również nowe API Mantle - to właśnie wtedy poznamy wszystkie szczegóły dotyczące czerwonej bomby marketingowej, jak również będziemy w stanie ocenić jej realną wartość. Do pędzącego pociągu dołącza także firma Rebellion zajmująca się tworzeniem silnika Asura, który będzie wykorzystywany między innymi w nadchodzącej grze Sniper Elite 3.
Studio nie chwali się na razie kolejnymi tytułami posiadającymi wsparcie dla Mantle, jednak możemy liczyć na wielki debiut Mantle na platformach mobilnych - silnik Asura zostanie także zaimplementowany w grach przeznaczonych dla urządzeń przenośnych. API promowane jako główny konkurent DirectX powoli się rozkręca i wciąga do siebie kolejne studia zajmujące się tworzeniem znanych marek. Jaki będzie tego efekt? Tutaj z pomocą przychodzi nam klasyczne... Poczekamy, zobaczymy ;]
W ostatnim czasie AMD pochwaliło się kilkoma producentami zachęconymi do wykorzystania API Mantle w ich tytułach - mówimy tutaj między innymi o Cloud Imperium, Eiodos-Montreal oraz Oxide. Eidos-Montreal stoi za nadchodzącą przygodową grą akcji Thief, w której rozgrywka będzie prowadzona z perspektywy pierwszej osoby - Deus Ex: Human Revolution należy już do programu AMD Gaming Evolved. Oxide Games projektuje silnik dla architektury 64-bitowych wielordzeniowych procesorów - "Dodając obsługę Mantle do naszego wieloplatformowego, 64-bitowego silnika Nitrous otrzymujemy znaczący zysk w wydajności na sprzęcie, który wspiera tę technologię i to bez zbyt dużych nakładów pracy”.
Źródło: Rebellion
Powiązane publikacje

DOOM: The Dark Ages teraz za darmo przy zakupie kart NVIDIA GeForce RTX 5000 oraz laptopów z układami Blackwell
30
Nowe sterowniki do kart graficznych Intel Arc Battlemage poprawiają płynność w wielu popularnych grach komputerowych
20
ASUS ROG Astral GeForce RTX 5080 DOOM Edition to limitowana karta graficzna dla fanów gry DOOM: The Dark Ages
43
NVIDIA GeForce RTX 5070 Ti - Podkręcono pamięć karty graficznej. Kości GDDR7 od SK hynix osiągnęły 34 Gb/s
182