Usterka wirtualizacji w kartach NVIDIA RTX PRO 6000 Blackwell. Problem może dotyczyć także GeForce RTX 5090
Współczesne karty graficzne to potężne narzędzia, które znajdują zastosowanie nie tylko w grach komputerowych, ale także w zaawansowanych zadaniach profesjonalnych. Jednym z ważniejszych obszarów jest wirtualizacja, gdzie dedykowane GPU przyspiesza pracę w specjalistycznym oprogramowaniu. Niestety, okazuje się, że nawet najdroższe i najbardziej zaawansowane układy graficzne na rynku mogą borykać się z problemami uniemożliwiającymi ich stabilne działanie.
Błąd w oprogramowaniu kart graficznych NVIDIA powoduje ich blokowanie w środowiskach wirtualizacyjnych, a dotyczy to najdroższych modeli.
NVIDIA Vera Rubin już w fazie preprodukcji w fabrykach TSMC. Tymczasem chińscy giganci oczekują na chipy B30A
Użytkownicy profesjonalnych kart graficznych NVIDIA RTX PRO 6000 Blackwell zgłaszają poważny problem. Występuje on podczas korzystania z wirtualizacji z funkcją GPU Passthrough na platformach takich jak Proxmox VE. Po wyłączeniu wirtualnej maszyny, której przydzielono kartę graficzną, układ nie jest w stanie poprawnie się zresetować. W efekcie staje się całkowicie nieaktywny dla systemu operacyjnego hosta i nie można go ponownie użyć bez całkowitego, fizycznego restartu całego serwera. Potocznie można to nazwać tymczasowym „ucegleniem” karty, choć proces ten jest odwracalny. Błąd uniemożliwia jednak elastyczne zarządzanie zasobami GPU w środowiskach serwerowych, gdzie stabilność jest kluczowa.
NVIDIA ogranicza produkcję kart graficznych GeForce RTX 5060 i RTX 5060 Ti 8 GB w obliczu rynkowej dominacji
Problem znany jako „reset bug” nie jest nowy i od lat dotyka konsumenckich kart z rodziny NVIDIA GeForce. Społeczność od dawna spekulowała, że jest to celowe działanie firmy, mające na celu segmentację rynku i zachęcenie profesjonalistów do zakupu znacznie droższych modeli z serii profesjonalnej, które miały być wolne od tej wady. Pojawienie się tego samego błędu w karcie NVIDIA RTX PRO 6000 Blackwell, kosztującej kilkadziesiąt tys. złotych, jest więc sporym zaskoczeniem i podważa sens dopłacania do profesjonalnych rozwiązań. Ponieważ problem dotyczy układu GB202, istnieją uzasadnione obawy, że może on również wystąpić w kartach dla graczy z układami NVIDIA GeForce RTX 5090.
Powiązane publikacje

Karty graficzne NVIDIA GeForce RTX 5000 Founders Edition nadal są produkowane. Producent zaprzecza niedawnym plotkom
14
Karty Intel Arc Pro B50 z architekturą Xe2 i 16 GB pamięci GDDR6 za 349 dolarów sprzedają się jak świeże bułeczki
28
NVIDIA GeForce NOW - rozpoczęto ulepszanie serwerów, aby zaoferować użytkownikom wydajność klasy GeForce RTX 5080
44
Wymagania sprzętowe Borderlands 4 PC. Kolejna gra na Unreal Engine 5 ze wsparciem dla DLSS, FSR, XeSS i TSR
34