Wielkie banery reklamowe w wynikach wyszukiwania Google
Firma słynąca do tej pory z niezbyt ofensywnych reklam już niedługo rozpocznie zapewne sprzedaż wielkich banerów umieszczanych nad wynikami wyszukiwania. Google już od jakiegoś czasu testuje nowy sposób wyświetlania reklam na podstronach służących do prezentowania wyników dla zapytań użytkowników, jednak akcja objęła jak na razie małą liczbę użytkowników. Odkrycia dokonała ponoć firma marketingowa Synrgy, która po wyszukaniu hasła "Southwest Airlines" otrzymała wielki baner widoczny na zdjęciu w rozwinięciu - rzecznik Google potwierdził, że limitowane testy nowej "usługi" dotyczą użytkowników łączących się ze Stanów Zjednoczonych. Ogromne reklamy na pewno poprawią ruch na stronach korporacji zamawiających własny baner, jednak wyniki wyszukiwania na podstronach objętych programem lądują niebezpiecznie nisko. W tym momencie testy obejmują reklamy około 30 firm, natomiast ogromne banery wyświetlają się tylko w przypadku wyszukiwania dokładnego hasła (np. Southwest Airlines).
Wiele osób w odpowiedzi na nowe testy Google przytacza zapewnienia wyszukiwarkowego giganta, że na stronach wyświetlających wyniki nigdy nie pojawią się duże banery reklamowe - najwidoczniej używane do tej pory elementy tekstowe nie działają tak jak powinny, natomiast Google nie obawia się utraty swojej ogromnej popularności. Polityka korporacji od pewnego czasu zadziwia prawie każdego użytkownika. Reklamy pojawiły się ostatnio w aplikacji Gmail przeznaczonej dla systemu Android, natomiast plany na przyszłość... Lepiej nic o nich nie mówmy ;]
Google nie jest fundacją charytatywną
Źródło: The Verge / Ars Technica
Powiązane publikacje

Mniej rozpraszaczy na YouTube. Google wprowadza na platformę zmiany, które inspirowane są opiniami użytkowników
26
Instagram z nowym rekordem aktywnych użytkowników. Według informacji od Marka Zuckerberga platforma stale rośnie w siłę
8
Ugoda w sprawie The Great 78 Project. Internet Archive ugina się pod presją wytwórni i ogranicza cyfrowe archiwum
31
Śmierć Charlie'ego Kirka wywołuje debatę nad algorytmami mediów społecznościowych. Utah wprowadza nowe przepisy
158