Intel Exteme Masters w liczbach - Było rekordowo
Z początkiem marca przywitaliśmy finały Intel Exteme Masters. Do tej pory wiedzieliśmy, że było to wydarzenie jubileuszowe, rozgrywki odbywały się bowiem po raz dziesiąty. Teraz poznaliśmy kolejne szczegóły tej imprezy – różne statystyki związane z liczbą uczestników, a także oglądalnością. Pokazują one, że e-sport cieszy się coraz większą popularnością i to nie tylko w innych krajach, ale również w Polsce. To świetna okazja dla Katowic, a także polskich firm, które brały udział w tym wydarzeniu. Jest to także doskonały znak dla zawodowych graczy i osób wiążących swoją przyszłość z tego typu rozgrywkami: świetne wyniki oznaczają bowiem, że w przyszłym roku będziemy mogli liczyć na jeszcze większe zainteresowanie partnerów.
IEM 2016: Największa impreza dla graczy oczami redakcji PurePC
Jubileuszowe finały oglądało łącznie ponad 34 miliony unikalnych widzów – jak na wydarzenie trwające zaledwie kilkanaście godzin są to wyniki rewelacyjne, a dodatkowo o 32% lepsze, niż podczas ubiegłorocznej edycji. Organizatorzy chwalą się także tym, że w momencie największej oglądalności rozgrywki obserwowały około dwa miliony osób. Tutaj również zanotowano istotny wzrost, bo o aż 25% względem Intel Extreme Masters z 2015 roku. Transmisja z imprezy trafiła dzięki dziesięciu partnerom do łącznie siedemnastu krajów na całym świecie. Jest to także pierwszy turniej ESL, jaki trafił na kilka plartform jednocześnie: nie tylko Twitcha, ale również Tagoo, Azubu, Hitboxa i player.pl.
Katowice w ciągu tych trzech dni odwiedziło około 113 tysięcy osób – również i tutaj zanotowano wzrost (8%), z czego na pewno zadowolone są lokalne firmy. Każdy z finałów w samym Spodku oglądało 10 tysięcy osób, a oprócz dwóch scen turniejowych widzowie mogli odwiedzić 43 stanowiska przygotowane przez partnerów. Sukces osiągnięto także w serwisach społecznościowych: to 3,2 miliona aktywności, zasięg jest liczony w milionach użytkowników, a łącznie około 1000 postów trafiło do ponad 30 milionów użytkowników na Facebooku i Twitterze. Uczestniczy z zespołów prowadzących rozgrywki w League of Legends, Counter-Strike: Global: Offensive oraz StarCraft II: Legacy of the Void walczyli o łączną pulę nagród w wysokości ponad 500 tysięcy dolarów.
Intel Extreme Masters - To już 10 lat niesamowitej imprezy
Jak widać, finały Intel Extreme Masters przyciągają coraz więcej osób i wszystko wskazuje na to, że w przyszłym roku IEM będzie jeszcze popularniejsze. Możemy się spierać co do zasadności określania tego typu zmagań określeniem „sport”, ale impreza ta nie jest już jedynie egzotykiem – to rozgrywka wirtualna, ale biznes i pieniądze jak najbardziej realne. Organizatorom IEM, graczom, a także wszystkim uczestnikom tej wyjątkowej imprezy życzymy powodzenia w przyszłym roku!
Powiązane publikacje

StarCraft - nowa odsłona legendarnej serii może nie być tworzona przez zespół Blizzarda. Południowokoreańska firma na horyzoncie
6
Ghost of Yōtei - garść informacji o grze twórców Ghost of Tsushima. Nielinearna kampania, historia i inne
3
Klasyka Star Wars wchodzi do GOG Preservation Program, w tym Dark Forces, Battlefront i X-Wing. Wyprzedaż gier z uniwersum
10
The Elder Scrolls IV: Oblivion - Remastered bije rekordy. Zdobył 4 mln graczy w 4 dni. Tak wygląda odrodzenie legendy RPG
124