Zgłoś błąd

X

Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.

Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
 
.
Załóż konto
EnglishDeutschРусскийFrançaisEspañol中国

Sprzedaż czasopism komputerowych w Polsce ciągle spada

Piotr Piwowarczyk | 21-03-2017 17:00 |

Sprzedaż czasopism komputerowych w Polsce ciągle spadaNie ulega wątpliwości, że czasopisma i gazety nie mają przed sobą zbyt świetlanej przyszłości. Choć z pewnością ludzie szybko nie odzwyczają się od tego medium informacji, to sprzedaż prasy drukowanej spada i nadal będzie spadać - znacznie szybciej i mniejszym kosztem można pozyskać dziś wiadomości o świecie dzięki Internetowi. Dotyczy to również branży komputowej. Portal Wirtualnemedia.pl opublikował właśnie garść ciekawych statystyk dotyczących sprzedaży czasopism o tej tematyce w Polsce. Zaskoczenia nie ma, bowiem tendencja jest spadkowa właściwie w każdym przypadku. Przy okazji wyłonił nam się najpopularniejszy magazyn o grach i sprzęcie. Jest nim magazyn CD-Action.

Cóż można rzec - przyszłość prasy drukowanej o tematyce komputerowej nie rysuje się w zbyt jasnych barwach.

Sprzedaż czasopism komputerowych w Polsce ciągle spada [1]

Bardzo ciekawie prezentuje się wykres prezentujący średnią sprzedaż czterech najpopularniejszych czasopism na przestrzeni lat 2007-2016. Jak można wywnioskować z poniższych wykresów, najrówniejszą formę prezentuje CD-Action (Wydawnictwo Bauer), który choć zanotował spadek, nie jest on wcale tak ogromny i dziś znajduje się na pierwszym miejscu. Znacznie gorzej wypada konkurencja. PC Format (Wydawnictwo Bauer), który jeszcze 10 lat temu był niekwestionowanym liderem, dziś notuje sprzedaż niemal na dwa razy niższym poziomie niż popularny magazyn dla graczy. Nieco słabiej wypada tutaj Komputer Świat (Ringier Axel Springer Polska), natomiast na ostatnim miejscu znajduje się Chip (Grupa Burda) - warto tutaj przypomnieć, że ze względu na słabe wyniki wydawnictwo tego czasopisma zdecydowało się zakończyć jego wydawanie oraz prowadzenie strony on-line.

To koniec magazynu Chip oraz portalu internetowego Chip.pl

Sprzedaż czasopism komputerowych w Polsce ciągle spada [2]

Warto przyjrzeć się również liczbom. W ostatnim roku sprzedało się średnio 71 573 egzemplarzy CD-Action miesięcznie, co jest wynikiem gorszym o 9,49% względem 2015 roku (79 080). Niemal 20% spadek w tej samym zestawieniu zanotował PC Format (41 578 a 51 299 sztuk). Trzecie miejsce zajmuje tutaj Komputer Światowi ze spadkiem na poziomie o 6,76%. Magazyn Chip natomiast sprzedał się w średnim nakładzie na poziomie 8 999 sztuk, co względem poprzedniego roku oznacza spadek w wysokości 15,24%. Wzrostów sprzedaży nie uświadczymy również jeśli spojrzymy na sprzedaż w grudniu 2016 i 2015 roku. Cóż można rzec - przyszłość prasy drukowanej o tematyce komputerowej nie rysuje się w zbyt jasnych barwach. Więcej szczegółów i statystyk znajdziecie TUTAJ.

Sprzedaż czasopism komputerowych w Polsce ciągle spada [3]

Sprzedaż czasopism komputerowych w Polsce ciągle spada [4]

Źródło: Wirtualnemedia.pl
2
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 49

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.