Google będzie lepiej pozycjonować strony z protokołem HTTPS
Internet to wbrew pozorom bardzo niebezpieczne środowisko i nasze bezpieczeństwo jest narażane praktycznie na każdym kroku. Jak z pewnością zauważyliście każdy bank czy też inna witryna przechowująca newralgiczne dane wykorzystuje szyfrowany protokołu https. Dzięki temu wszystkie dane, które podajemy np. w formularzach logowania są bezpiecznie przesyłane na serwer usługodawcy i w razie wykonania podsłuchu sieci cyberprzestępca nie będzie miał z zebranych przez siebie informacji żadnej korzyści. Nie wszystkie witryny korzystają jednak z bezpiecznego protokołu, gdyż w dużej mierze nie ma takiej konieczności. Jeżeli wchodzimy na stronę tylko po to, aby przeczytać kilka artykułów, to nie ma w zasadzie potrzeby korzystania z szyfrowanej transmisji. Inaczej jest oczywiście w przypadku logowania – wtedy https jest praktycznie obowiązkowe. Google ma jednak sposób na to, aby zmusić właścicieli stron internetowych do tego, aby zaczęli oni w pełni korzystać z szyfrowanej transmisji danych.
W jaki sposób? Bardzo prosty – strony internetowe korzystające z https będą lepiej pozycjonowane w wynikach wyszukiwania, więc witryny, które chcą utrzymać swoją wysoką pozycję w rankingach będą raczej zmuszone do implementacji tej funkcji. W najbliższym czasie firma Google ma wydać specjalny podręcznik objaśniający jak prawidłowo wykonać wdrożenie protokołu https, niestety nie podano konkretnej daty premiery tego dokumentu.
Czy to dobry ruch?
Jak najbardziej. Na pewno wpłynie to na sklepy internetowe, gdyż w dużej mierze to one toczą zaciekłe bitwy o każde miejsce w rankingach i w tej sytuacji każdy szanujący się sklep będzie miał obowiązek wdrożenia szyfrowanego ruchu. Jak na ten doniesienia zareagują np. portale informacyjne? Tego nie wiemy, jednak groźba spadku w rankingu niejednego przekona do implementacji protokołu https na swojej witrynie.
Źródło: Google
Powiązane publikacje

Meta kontra FTC. Kevin Systrom ujawnia, że Mark Zuckerberg postrzegał Instagram jako zagrożenie dla Facebooka
23
OpenAI rozważa zakup przeglądarki Chrome od Google, co oznacza potencjalną rewolucję w dostępie do sztucznej inteligencji
22
Użytkownicy skarżą się, że ChatGPT zbyt często ich chwali. Czy sztuczna inteligencja przestała mówić prawdę?
44
Facebook traci znaczenie wśród młodszych pokoleń. Wewnętrzne e-maile Meta pokazują rosnące problemy z atrakcyjnością platformy
57