Diablo IV PC z finalnymi wymaganiami sprzętowymi - mocny komputer przyda się głównie do grania w 4K
W zeszłym miesiącu odbyły się otwarte beta-testy gry Diablo IV, dzięki czemu posiadacze komputerów i konsol mogli sprawdzić jak nadchodząca produkcja Blizzard Entertainment w ogóle działa. Twórcy cały czas dopracowują grę i optymalizują, a kolejne efekty tychże działań poznamy w maju, kiedy odbędzie się ostatnia już fala otwartych testów. Diablo IV finalnie zadebiutuje na rynku 6 czerwca, ale już teraz poznaliśmy finalne wymagania sprzętowe produkcji. Nie są one przesadnie wysokie, przynajmniej tak długo jak nie zdecydujemy się na odpalenie Diablo IV w 4K. Co dokładnie rekomendują twórcy?
Blizzard ujawnił finalne wymagania sprzętowe gry Diablo IV. Produkcja generalnie nie ma przesadnie wysokich wymagań... przynajmniej dopóki nie zechcemy odpalić gry w rozdzielczości 4K.
Diablo IV otrzyma jeszcze jedną otwartą betę - Blizzard zachęca graczy do sprawdzenia ulepszonej wersji gry
Opublikowane wymagania sprzętowe dotyczą zarówno wersji rynkowej, która zadebiutuje w czerwcu jak również wersji gry o nazwie Server Slam, która zostanie odblokowana dla wszystkich w przyszłym miesiącu. Blizzard podzielił wymagania na cztery części: Minimum, Medium, High oraz Ultra. Każda z nazw odpowiada konkretnemu poziomowi detali w Diablo IV. Do gry na niskich ustawieniach graficznych i 30 klatkach na sekundę wystarczą antyczne już karty graficzne NVIDIA GeForce GTX 660 oraz AMD Radeon R9 280. Bez względu na ustawienia gry, Diablo IV nie ma również wysokich wymagań co do procesorów. Do najwyższych detali wystarczają jednostki takie jak Intel Core i7-8700K oraz AMD Ryzen 7 2700X.
Minimum | Medium | High | Ultra | |
Procesor | Intel Core i5-2500K AMD FX-8350 |
Intel Core i5-4670K AMD Ryzen 3 1300X |
Intel Core i7-8700K AMD Ryzen 7 2700X |
Intel Core i7-8700K AMD Ryzen 7 2700X |
Karta graficzna | NVIDIA GeForce GTX 660 AMD Radeon R9 290 |
NVIDIA GeForce GTX 970 AMD Radeon RX 470 |
NVIDIA GeForce RTX 2060 AMD Radeon RX 5700 XT |
NVIDIA GeForce RTX 3080 AMD Radeon RX 6800 XT NVIDIA RTX 4000 do odpalenia DLSS 3 |
Pamięć RAM | 8 GB | 16 GB | 16 GB | 32 GB |
Miejsce na dysku | 90 GB (SSD) | 90 GB (SSD) | 90 GB (SSD) | 90 GB (SSD) |
Biblioteki | DirectX 12 | DirectX 12 | DirectX 12 | DirectX 12 |
System | Windows 10 1909 lub nowszy | Windows 10 1909 lub nowszy | Windows 10 1909 lub nowszy | Windows 10 1909 lub nowszy |
Rozdzielczość | 1920x1080 (rozdzielczość renderowania 1280x720) | 1920x1080 | 1920x1080 | 3840x2160 |
Jakość | Niskie detale, 30 FPS | Średnie detale, 60 FPS | Wysokie detale, 60 FPS | Ultra detale, 60 FPS |
Diablo IV otrzymał złoty status. Gra na konsolach Xbox Series X i PlayStation 5 zaoferuje rozgrywkę w 4K i do 60 FPS
Im wyższe detale, tym mocniejszych kart graficznych będziemy potrzebować. W przypadku wysokich ustawień wizualnych, do rozdzielczości Full HD przydadzą się już modele GeForce RTX 2060 oraz Radeon RX 5700 XT, a także 16 GB RAM. Najwyższe wymagania zobaczymy w przypadku grania w 4K i przy najwyższych detalach graficznych. Tutaj gracze mają potrzebować już GeForce RTX 3080 lub Radeon RX 6800 XT. Dodatkowo twórcy podkreślają, że aktywacja DLSS 3 z Frame Generation wymaga układów GeForce RTX 4000. Blizzard w notatce prasowej wskazuje również, że gra będzie się starała odpalić na konfiguracjach poniżej ujawnionych wymagań (np. na dyskach HDD zamiast SSD lub zintegrowanych układach graficznych), jednak doznania z gry mogą być odczuwalnie niższe niż przy zalecanych zestawach PC.
Powiązane publikacje

Oprogramowanie Nintendo Switch 20.0.0 - Wirtualne Karty Gier, GameShare i przygotowanie systemu na premierę Switch 2
1
StarCraft - nowa odsłona legendarnej serii może nie być tworzona przez zespół Blizzarda. Południowokoreańska firma na horyzoncie
15
Ghost of Yōtei - garść informacji o grze twórców Ghost of Tsushima. Nielinearna kampania, historia i inne
5
Klasyka Star Wars wchodzi do GOG Preservation Program, w tym Dark Forces, Battlefront i X-Wing. Wyprzedaż gier z uniwersum
10