AMD tymczasowo wycofuje Anti-Lag+ i publikuje oficjalne oświadczenie na temat problemów z technologią
Obecnie gracze mają sporo rozwiązań, które mogą pomóc im w zmniejszeniu opóźnienia wejścia-wyjścia, czyli tzw. input laga. Jedno z nich, jakim jest AMD Anti-Lag+, zostało zaprezentowane stosunkowo niedawno i doczekało się już implementacji w wielu grach sieciowych. W ostatnim czasie okazało się, że korzystając z tej funkcji w grze Counter-Strike 2, gracze otrzymywali bany VAC od Valve, ponieważ technologia naruszała biblioteki DLL tytułu, a dokładniej konkretne pliki. AMD odniosło się do całej sprawy i zaleciło odpowiednie kroki.
Gracze korzystający w ostatnim czasie z rozwiązania AMD Anti-Lag+ w grze Counter-Strike 2 musieli borykać się z nałożeniem blokady VAC, która uniemożliwiała im sieciową rozgrywkę. Producent odniósł się do sytuacji.
Użycie technologii AMD Anti-Lag+ w grze Counter-Strike 2 poskutkuje nieprzyjemnymi konsekwencjami
Samo otrzymanie wspomnianej blokady było spowodowane naruszeniem regulaminu Valve, które zabrania modyfikowania plików .dll - jest to swoistym zabezpieczeniem przed graczami, którzy wykorzystują oprogramowanie do oszukiwania w grach sieciowych. Wielu użytkowników musiało się z tym borykać tylko dlatego, że użyli rozwiązania, które zmniejsza opóźnienia w grze - AMD Anti-Lag+. Samo Valve wypowiedziało się, że blokada z takich kont zostanie zdjęta, kiedy sytuacja się wyjaśni. AMD musiało więc podjąć szybkie kroki, którymi okazało się... usunięcie funkcji z oprogramowania AMD Software: Adrenalin Edition. Wszystkim graczom zaleca się zaktualizowanie sterowników do najnowszych i oczekiwanie na dalszą pomoc w zdjęciu blokad.
AMD Software: Adrenalin Edition 23.10.2 is now available.
— AMD Radeon (@amdradeon) October 17, 2023
Release notes and download: https://t.co/VB03hBsdpJ pic.twitter.com/OdKch1Gf77
AMD HYPR-RX oraz Radeon Anti-Lag+ - nowa paczka sterowników Radeon Software wprowadza obie techniki
AMD oczywiście zapewniło, że pracuje już nad rozwiązaniem, choć gracze nadal nie mają zdjętej blokady z konta. Sporym minusem jest także to, że z funkcji Anti-Lag+ nie można korzystać na ten moment w żadnej wspieranej grze, nawet w tytułach, w których nie powodowała ona żadnych problemów. Oczywiście rozwiązanie od AMD wcale nie jest wadliwe - po prostu spotkało się z przeszkodą, której twórcy nie przewidzieli do końca. Sama funkcja pozwalała na dużo lepszą rozgrywkę, a jej sposób działania nie wymagał ingerencji deweloperów - w przeciwieństwie do NVIDIA Reflex. Jeśli jednak jesteśmy jednym z poszkodowanych graczy, musimy cierpliwie poczekać na rozwój wydarzeń.
Powiązane publikacje

KDE Plasma 6.3 - nowa odsłona środowiska graficznego dla Linuksa już oficjalnie. Ze zmian ucieszą się graficy, choć nie tylko
38
Stoisz na czerwonym świetle? Zobaczysz reklamę. W swoim aucie rzecz jasna, jeśli masz nowszy model od marki Jeep
32
Microsoft Edge chce nas chronić przed atakami scareware. Pomoże w tym model AI, który działa lokalnie na PC z Windowsem
35
DLSS 4 już dostępne dla wielu gier, które nie wspierają tej techniki. Z opcji DLSS Override w NVIDIA App skorzysta sporo użytkowników
156