AMD tymczasowo wycofuje Anti-Lag+ i publikuje oficjalne oświadczenie na temat problemów z technologią
Obecnie gracze mają sporo rozwiązań, które mogą pomóc im w zmniejszeniu opóźnienia wejścia-wyjścia, czyli tzw. input laga. Jedno z nich, jakim jest AMD Anti-Lag+, zostało zaprezentowane stosunkowo niedawno i doczekało się już implementacji w wielu grach sieciowych. W ostatnim czasie okazało się, że korzystając z tej funkcji w grze Counter-Strike 2, gracze otrzymywali bany VAC od Valve, ponieważ technologia naruszała biblioteki DLL tytułu, a dokładniej konkretne pliki. AMD odniosło się do całej sprawy i zaleciło odpowiednie kroki.
Gracze korzystający w ostatnim czasie z rozwiązania AMD Anti-Lag+ w grze Counter-Strike 2 musieli borykać się z nałożeniem blokady VAC, która uniemożliwiała im sieciową rozgrywkę. Producent odniósł się do sytuacji.
Użycie technologii AMD Anti-Lag+ w grze Counter-Strike 2 poskutkuje nieprzyjemnymi konsekwencjami
Samo otrzymanie wspomnianej blokady było spowodowane naruszeniem regulaminu Valve, które zabrania modyfikowania plików .dll - jest to swoistym zabezpieczeniem przed graczami, którzy wykorzystują oprogramowanie do oszukiwania w grach sieciowych. Wielu użytkowników musiało się z tym borykać tylko dlatego, że użyli rozwiązania, które zmniejsza opóźnienia w grze - AMD Anti-Lag+. Samo Valve wypowiedziało się, że blokada z takich kont zostanie zdjęta, kiedy sytuacja się wyjaśni. AMD musiało więc podjąć szybkie kroki, którymi okazało się... usunięcie funkcji z oprogramowania AMD Software: Adrenalin Edition. Wszystkim graczom zaleca się zaktualizowanie sterowników do najnowszych i oczekiwanie na dalszą pomoc w zdjęciu blokad.
AMD Software: Adrenalin Edition 23.10.2 is now available.
— AMD Radeon (@amdradeon) October 17, 2023
Release notes and download: https://t.co/VB03hBsdpJ pic.twitter.com/OdKch1Gf77
AMD HYPR-RX oraz Radeon Anti-Lag+ - nowa paczka sterowników Radeon Software wprowadza obie techniki
AMD oczywiście zapewniło, że pracuje już nad rozwiązaniem, choć gracze nadal nie mają zdjętej blokady z konta. Sporym minusem jest także to, że z funkcji Anti-Lag+ nie można korzystać na ten moment w żadnej wspieranej grze, nawet w tytułach, w których nie powodowała ona żadnych problemów. Oczywiście rozwiązanie od AMD wcale nie jest wadliwe - po prostu spotkało się z przeszkodą, której twórcy nie przewidzieli do końca. Sama funkcja pozwalała na dużo lepszą rozgrywkę, a jej sposób działania nie wymagał ingerencji deweloperów - w przeciwieństwie do NVIDIA Reflex. Jeśli jednak jesteśmy jednym z poszkodowanych graczy, musimy cierpliwie poczekać na rozwój wydarzeń.
Powiązane publikacje

Zorin OS 18 nadchodzi. Wersja beta tej dystrybucji Linuksa już dostępna. Poznaliśmy część nowości
37
Przeglądarka Vivaldi 7.6 oferuje jeszcze większą personalizację. Zobacz, co się zmieniło po nowej aktualizacji
26
Google Chrome z nowymi funkcjami AI. Organizator kart, generator motywów i asystent pisania wykorzystujący model Gemini
28
Kontrowersyjne zasady użytkowania Anthropic. Administracja USA krytykuje restrykcje AI w operacjach służb bezpieczeństwa
8