Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Niemal 5 tys. kilometrów pokonanych przez pojazd autonomiczny

Ewelina Stój | 19-12-2018 15:00 |

Niemal 5 tys. kilometrów pokonanych przez pojazd autonomicznyAnthony Levandowski, inżynier, który pracował zarówno w Uberze jak i w Google (a dokładniej w Waymo) w dziale rozwoju autonomicznych samochodów, uruchomił własny projekt o nazwie Pronto.ai, a dziś chwali się pierwszym przełomowym dokonaniem. Levandowski twierdzi, że zbudował zautomatyzowany samochód, który pojechał z San Francisco aż do Nowego Jorku bez żadnej ludzkiej interwencji. Podróż licząca 3099 mil (niemal 5 tysięcy kilometrów) rozpoczęła się 26 października na moście Golden Gate i zakończyła się prawie cztery dni później na moście George Washington Bridge na Manhattanie. Samochód (zmodyfikowana Toyota Prius) wykorzystywał sześć kamer wideo oraz komputer z mapami cyfrowymi.

Levandowski twierdzi, że zbudował zautomatyzowany samochód, który pojechał z San Francisco aż do Nowego Jorku bez żadnej ludzkiej interwencji.

Niemal 5 tys. kilometrów pokonanych przez pojazd autonomiczny [1]

Na autostradzie bez bramek? Na A1 zapłacimy szybko smartfonem

Levandowski powiedział w wywiadzie dla Guardiana, że przez cały czas trwania podróży siedział na miejscu kierowcy nie dotykając ani kierownicy, ani pedałów gazu czy hamulca. Jedyne momenty w których musiał zaingerować to te, w których należało zatankować bądź zrobić sobie krótką przerwę od jazdy. Jeśli Levandowski mówi prawdę, to byłaby to najdłuższa zarejestrowana podróż pojazdu autonomicznego, wyprzedzając nawet ambitne plany Elona Muska, który wielokrotnie zapewniał już, że jego pojazd dokona podobnego wyczynu.

Niemal 5 tys. kilometrów pokonanych przez pojazd autonomiczny [3]

Samsung buduje miasteczko do testów 5G i autonomicznych aut

Fakt faktem, że na stronie projektu Levandowskiego możemy obejrzeć film ze wspomnianej trasy, jest to jednak zaledwie kilka minut związanych z uruchomieniem projektu. Póki co możemy więc jedynie wierzyć na słowo inżynierowi, który to jednak na terenie Stanów Zjednoczonych nie cieszy się zbyt dużym zaufaniem. W 2017 firma Waymo oskarżyła go o kradzież tajemnic związanych z technologią pojazdów autonomicznych. Patenty te Levandowski miał wykorzystać w nowym startupie Otto, który to następnie został przejęty przez Ubera. Docelowo także Uber zwolnił inżyniera: jak widać mężczyzna nie cieszy się dużym zaufaniem.

Niemal 5 tys. kilometrów pokonanych przez pojazd autonomiczny [2]

Tesla S - policja zatrzymała auto-pilota, a aresztowała kierowcę

Jakby jednak nie było firma Pronto.ai nie celuje w produkcję autonomicznych pojazdów, a jedynie w opracowanie zaawansowanego systemu wspomagania kierowcy (ADAS) o nazwie Copilot, które zaoferuje między innymi tempomat, utrzymanie jednego pasa ruchu bądź unikanie kolizji, a wszystko to z naciskiem na pojazdy ciężarowe. Kierowanie ciężarówką to naprawdę ciężka praca i uważamy, że Copilot może znacznie ułatwić prace kierowcom i zmniejszyć zmęczenie przy jednoczesnym zwiększeniu bezpieczeństwa - powiedział Levandowski. Według statystyk Departamentu Transportu w wypadkach dotyczących samochodów ciężarowych każdego roku w USA ginie blisko 4000 osób.

Źródło: The Guardian, Pronto.ai
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 17

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.