microsoft xcloud
Wydawca gier indie mówi, dlaczego Google Stadia ma tak mało gier
![Wydawca gier indie mówi, dlaczego Google Stadia ma tak mało gier](/files/Image/m165/28315.jpg)
Od uruchomienia platformy Google Stadia minęło niewiele ponad trzy miesiące, ta jednak zamiast podbijać świat gier wideo (jak ujęło to Google), nie może nawet dostatecznie sprawnie wystartować. Od początku notowano wiele problemów z usługą, począwszy od gier, które miały być (a nie były) przesyłane strumieniowo w 4K, aż po użytkowników zgłaszających przegrzewanie się urządzeń Chromecast, własnie z powodu Google Stadia. Są to poważne problemy, ale zdecydowanie największym jest... brak gier....
Posiadacze kont w Google Stadia obawiają się, że usługa umarła
![Posiadacze kont w Google Stadia obawiają się, że usługa umarła](/files/Image/m165/28052.jpg)
Miało być tak pięknie, a jednak od ponad miesiąca twórcy platformy streamingowej Google Stadia zupełnie zamilkli. Jak czytamy w serwisie SegmentNext, który to z kolei cytuje użytkowników forów zebranych pod szyldem Reddit, użytkownicy Google Stadia zaczynają obawiać się, że usługa po prostu umarła. Jeden z subskrybentów usługi grania w chmurze wyraził wielkie rozczarowanie z powodu tego, że od ponad 40 dni usługa nie otrzymała ani jednej aktualizacji (czy to software'owej, czy też w kwestii dodania...
Google Stadia nie potrafi dostarczyć obiecanego UltraHD 4K w grach
![Google Stadia nie potrafi dostarczyć obiecanego UltraHD 4K w grach](/files/Image/m165/27523.jpg)
Usługa Google Stadia miała zadebiutować z zaledwie 12 tytułami oraz całą masą ograniczeń (choć reklamowano to nieco inaczej). Ostatecznie firmie z Mountain View udało się dokooptować 10 dodatkowych gier, ale jak się ukazuje to znacznie za mało, aby powstrzymać rozczarowanie wynikłe zarówno z biblioteki, jak i jakości działania usługi. Google Stadia w abonamencie Pro miało zapewnić rozgrywkę w 4K w 60 FPS przy HDR10 i dźwięku surround 5.1. Jak się okazuje z tymi dwoma pierwszymi elementami (a...
Blade Shadow – usługa grania w chmurze ma oferować Ray Tracing!
![Blade Shadow – usługa grania w chmurze ma oferować Ray Tracing!](/files/Image/m165/27392.jpg)
Blade to nieduży startup z siedzibą w stolicy Francji, Paryżu. Firma powstała w roku 2015 z celem stworzenia usługi grania w chmurze. Oczywiście teraz pomysł ten nie brzmi wcale nowatorsko, gdyż tego typu platformy są już rzeczywistością. Francuska firma ma zamiar jednak znacznie się wyróżniać na tle konkurencji, a zarazem przyciągnąć do siebie nowych odbiorców. Obecnie Shadow dostępny jest w kilku krajach, w tym USA i korzysta z niego około 65 tysięcy aktywnych abonentów. Startup ma jednak ambicje,...
Google Stadia nabiera większego sensu. Usługa trafi na Android TV
![Google Stadia nabiera większego sensu. Usługa trafi na Android TV](/files/Image/m165/27060.jpg)
Google Stadia jako koncept brzmi świetnie. Dostęp do ulubionych gier w każdej chwili, niezależnie od urządzenia, a nawet możliwość rozgrywki na smartfonie w drodze. To wszystko są przydatne funkcje. Niekoniecznie jednak taki entuzjazm budzi model biznesowy stojący za usługą, która generalnie opiera się na idei abonamentu, aby następnie korzystać z niej w modelu pay-per-view, a raczej pay-per-play. Serwis początkowo wystartuje wyłącznie na smartfony z rodziny Google Pixel 3, przystawkę Chromecast...
EA: abonamenty i streaming zwiększą popularność gier wideo
![EA: abonamenty i streaming zwiększą popularność gier wideo](/files/Image/m165/26618.jpg)
Podczas gdy zbliża się nowa generacja konsol, stopniowo zmieniają się nawyki graczy. Niedawno firma analityczna Deloitte opublikowała raport, z którego wynika, że 30% mieszkańców Stanów Zjednoczonych opłaca abonamenty związane z grami wideo. Oprócz tego coraz większą popularnością cieszy się cyfrowa dystrybucja gier. W przypadku najpopularniejszej obecnie konsoli, PS4, w I kwartale 2019 po raz pierwszy doszło do sytuacji, gdy gracze częściej sięgali po wersje cyfrowe gier aniżeli pudełkowe (53-47%)....
Google Stadia: pierwsze AMA platformy już jutro na Reddicie
![Google Stadia: pierwsze AMA platformy już jutro na Reddicie](/files/Image/m165/26469.jpg)
Jeśli chodzi o Google Stadia, to nie trzeba przypominać, ile szumu wywołało samo zapowiedzenie tej usługi, a także ujawniane każde kolejne, dotyczące jej szczegóły. Zasadniczo należy unikać generalizowania, ale chyba w tym wypadku można przyjąć, że spora część graczy zareagowała na ceny abonamentów jak i strukturę Google Stadia, niczym innym, jak tylko obnażonymi kłami. Twórcy platformy najpewniej są tego świadomi, między innymi dlatego też już jutro w serwisie Reddit będzie miało miejsce...
Graczom w UK nie podobają się ceny usługi Google Stadia
![Graczom w UK nie podobają się ceny usługi Google Stadia](/files/Image/m165/26441.jpg)
Mimo kuszenia wygodą grania poprzez usługi streamingowe, trudno jest przewidzieć, czy zyskają one spodziewaną przez Google czy Microsoft popularność. Przede wszystkim to gracze zdecydują swoimi portfelami, czy tego chcą, czy nie. I niewątpliwie taki moment nastąpi, prędzej, czy później. W chwili obecnej istnieje jednak wiele obaw na temat tej formy rozgrywki. Jak wynika z najnowszego sondażu przeprowadzonego przez Broadband Genie (we współpracy z Eurogamerem), większość graczy nie jest zainteresowana...
Nintendo nie ma zamiaru za wszelką cenę iść w streaming gier
![Nintendo nie ma zamiaru za wszelką cenę iść w streaming gier](/files/Image/m165/26391.jpg)
Nintendo to firma podążająca zdecydowanie własną ścieżką. Nie zawsze takie podejście jest gwarantem sukcesu, ale unikatowej tożsamości nie sposób japońskiemu koncernowi odmówić. Tak się teraz akurat składa, że przy tworzeniu Switcha podjęli właściwe decyzje, jeśli popatrzymy się na to, jak przyjął go rynek. Gigant branży gier współegzystuje z Sony i Microsoftem, choć z nimi nie rywalizuje - istnieje w odosobnieniu od tradycyjnych cyklów generacji konsol. Nie oznacza to oczywiście, że...
Google Stadia startuje bez bety, gry prawdopodobnie za 60 dolarów
![Google Stadia startuje bez bety, gry prawdopodobnie za 60 dolarów](/files/Image/m165/26332.jpg)
Google Stadia od strony techniczno-infrastrukturalnej może okazać się udanym przedsięwzięciem, o ile Google zadba o zminimalizowanie input lagu. Wątpliwości natomiast może budzić model biznesowy. Jedna opłata za dostęp do usługi, przy konieczności kupowania gier osobno to niekoniecznie najlepsza zachęta. W dalszej kolejności pojawi się co prawda bezpłatna wersja usługi, ale jeśli konkurencja (xCloud) do tej pory zbuduje sobie przewagę, Google może mieć utrudnione zadanie. Z niedawnych wywiadów...
Subskrypcje mogą odmienić świat gier. Opłaca je 30% Amerykanów
![Subskrypcje mogą odmienić świat gier. Opłaca je 30% Amerykanów](/files/Image/m165/26321.jpg)
W tym roku widać bardzo dużą zmianę paradygmatów w branży gier wideo. Strumieniowanie gier, chociaż już istniało od dekady, to właśnie teraz ma szansę stać się realną alternatywą dla tradycyjnych konsol i PC. Z kolei abonamenty, które do tej pory były domeną dostawców VOD na dobre zagościły także i na PS4, Xbox One czy komputerach osobistych. I systematycznie ich przybywa. Firma Deloitte właśnie zgłębiła rynek gier wideo pod kątem popularności subskrypcji w USA. Dane firmy wykazują, że...
NVIDIA GeForce RTX 5090 i RTX 5080 - poznaliśmy współczynnik TDP kart graficznych. Czas przygotować się na ogromny pobór mocy
DLSS 4 przetestowany w grze Cyberpunk 2077 na karcie NVIDIA GeForce RTX 5080. Wnioski? Duża poprawa jakości skalowania
NVIDIA GeForce RTX 5090, RTX 5080, RTX 5070 Ti oraz RTX 5070 - Prezentacja nowej generacji kart graficznych Blackwell
Karta graficzna AMD Radeon RX 9070 XT ma oferować konkurencyjną wydajność w stosunku do GeForce RTX 4080
AMD Radeon RX 9070 XT przetestowany w Cyberpunk 2077 z Path Tracingiem i Black Myth: Wukong. Wyniki są obiecujące