Blade Shadow – usługa grania w chmurze ma oferować Ray Tracing!
Blade to nieduży startup z siedzibą w stolicy Francji, Paryżu. Firma powstała w roku 2015 z celem stworzenia usługi grania w chmurze. Oczywiście teraz pomysł ten nie brzmi wcale nowatorsko, gdyż tego typu platformy są już rzeczywistością. Francuska firma ma zamiar jednak znacznie się wyróżniać na tle konkurencji, a zarazem przyciągnąć do siebie nowych odbiorców. Obecnie Shadow dostępny jest w kilku krajach, w tym USA i korzysta z niego około 65 tysięcy aktywnych abonentów. Startup ma jednak ambicje, aby osiągnąć pułap miliona subskrybentów. Blade właśnie poczynił kilka kroków, które mają go przybliżyć do tego celu. Po pierwsze ogłosił wprowadzenie Ray Tracingu do swojej usługi, a po drugie zainwestował 33 miliony dolarów w rozwój platformy Shadow.
Firma Blade inwestuje 33 miliony dolarów w rozwój usługi Shadow. Wkrótce będzie można grać w chmurze z wykorzystaniem Ray Tracingu!
Z Shadow mogą skorzystać mieszkańcy USA, UK, Szwajcarii, Belgii, Niemiec, Francji oraz Luksemburga. Do tej pory usługa była dostępna w pojedynczej subskrypcji, której cena wynosiła 29,99 euro (ok. 128 zł). W tej kwocie otrzymywaliśmy dostęp do wirtualnej maszyny z GTX 1080. Co więcej, usługa Shadow również umożliwia dostęp do zasobów naszej lokalnej maszyny, a więc biblioteki Steam czy Epic Games Store. Teraz Blade wprowadził z kolei trzy różne abonamenty, a ten domyślny oferuje w swojej cenie… RTX 2080, a więc kartę z ray tracingiem. Tym samym francuski Startup będzie oferował coś, czego w tym momencie nie mogą zapewnić Google Stadia, ani Microsoft Project xCloud – Ray Tracing (który jedynie jest dostępny od niedawna na GeForce Now NVIDII). Ponadto, od teraz Blade proponuje trzy wersje usługi w różnych widełkach cenowych (podane ceny dotyczą miesięcznego abonamentu – są one tańsze w wersji rocznej).
Microsoft xCloud: granie w chmurze nie zużywa dużo transferu
W pakiecie Boost, kosztującym 14,99 euro, otrzymujemy ekwiwalent GTX 1080 oraz 4-rdzeniowego procesora 3,4 GHz wraz z 12 GB DDR4 RAM i przestrzenią 256 GB. W abonamencie Ultra (29,99 euro) zyskamy natomiast dostęp do wspomnianego RTX 2080 i 4 GHz procesora z 4 rdzeniami, a do tego 16 GB DDR4 RAM (i 512 GB przestrzeni magazynowej). Dla osób poszukujących najwyższej wydajności przewidziano natomiast subskrypcję Infinite (49,99). W jej ramach otrzymamy dostęp do wirtualnej maszyny na bazie TITAN RTX, 6-rdzeniowy procesor 4 GHz oraz 32 GB DDR4 RAM. Nasza wirtualna przestrzeń będzie także wynosić 1 TB. Dzięki Ultra i Infinite będziemy mogli grać w chmurze z wykorzystaniem Ray Tracingu. Nowe widełki zostaną wprowadzone w lutym 2020. Firma Blade zainwestowała teraz 33 miliony dolarów w rozwój Shadow. Ma ona również nadejść na urządzenia mobilne. Na razie nie wiemy, kiedy będzie oferowana w Polsce, ale zapowiada się niezwykle ciekawie.
xCloud i Google Stadia - europejscy gracze nie są zainteresowani
Powiązane publikacje

Thief: Legacy of Shadow - legendarna skradanka, tym razem w wirtualnej rzeczywistości. Intrygujący gameplay trailer
14
Frostpunk 2 - Fractured Utopias, DLC do gry 11 bit studios, z zapowiedzią, datą premiery i szczegółami
4
Disney+ wprowadza obsługę HDR10+ na telewizorach Samsung. Ponad 1000 tytułów Hulu w lepszej jakości obrazu
4
Halo: Campaign Evolved to dopiero początek. W produkcji są kolejne odświeżone odsłony i zupełnie nowy tytuł wieloosobowy
5







![Blade Shadow – usługa grania w chmurze ma oferować Ray Tracing! [1]](https://www.purepc.pl/image/news/2019/10/29_blade_shadow_usluga_grania_w_chmurze_ma_oferowac_ray_tracing_0.jpg)
![Blade Shadow – usługa grania w chmurze ma oferować Ray Tracing! [2]](https://www.purepc.pl/image/news/2019/10/29_blade_shadow_usluga_grania_w_chmurze_ma_oferowac_ray_tracing_1.jpg)
![Blade Shadow – usługa grania w chmurze ma oferować Ray Tracing! [3]](https://www.purepc.pl/image/news/2019/10/29_blade_shadow_usluga_grania_w_chmurze_ma_oferowac_ray_tracing_2.jpg)





