Zgłoś błąd

X

Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.

Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschРусскийFrançaisEspañol中国

Microsoft xCloud: granie w chmurze nie zużywa dużo transferu

Jakub Krawczyński | 23-10-2019 19:00 |

Microsoft xCloud: granie w chmurze nie zużywa dużo transferuUsługi streamingu gier, jak Google Stadia czy Microsoft xCloud obiecują "nowy wspaniały świat", ale stoi przed nimi również wiele znaków zapytania. Należą do nich między innymi poziom opóźnień, a także wydajność kodeków przy odwzorowaniu dynamicznego ruchu. Niemniej istotne jest także w kontekście sieci komórkowych (bo xCloud jest reklamowany i testowany pod 5G) zużycie transferu. Jeśli okaże się ono zbyt duże, szanse na rozpowszechnienie się tej technologii będą cokolwiek ograniczone. Jak jednak sprawdził portal Windows Central Project xCloud pobiera zaskakująco mało danych, tj. porównywalnie z dostępnymi obecnie serwisami do strumieniowania wideo.

Zużycie transferu w xCloud nie odbiega od YouTube. Jednorazowo może wydać się to stosunkowo niedużo. Jednak wiele również zależy od tego, jak w przyszłości ustosunkują się do tego operatorzy sieci komórkowych.

Microsoft xCloud: granie w chmurze nie zużywa dużo transferu [1]

Oczywiście "mało" to pojęcie względne, a należy również mieć na uwadze, że w tym momencie usługa Microsoftu oferuje w testach (w Korei Płd, UK i USA) rozgrywkę w 720p. Niemniej jednak jest to pierwsza okazja, aby przyjrzeć się zużyciu danych. Jak wynikło z testów Windows Central usługa xCloud w trakcie godziny potrzebowała pobrać 2,36 GB danych. Przy bitrate wynoszącym około 5,2 Mbps jest to wynik nieco wyższy niż w przypadku godziny materiału wideo na YouTube przy 720p i 60 FPS (2 GB). Oczywiście zapotrzebowanie na dane będzie się różniło od przypadku do przypadku, choć zdaniem portalu nie są to duże odstępstwa.

Google Stadia nabiera większego sensu. Usługa trafi na Android TV

Microsoft xCloud: granie w chmurze nie zużywa dużo transferu [2]

Co ciekawe, Windows Central zwraca tutaj uwagę na inny istotny aspekt – coraz większą ilość danych potrzebnych do instalacji gier, sięgających nawet 100 GB (np. w Call of Duty: Modern Warfare). W przypadku strumieniowania, w dany tytuł gramy od razu i nigdy nie będziemy musieli się martwić o pobieranie aktualizacji. Mimo jednak, że zużycie transferu potrzebne do rozgrywki przez xCloud jest podobne do streamingu wideo w obecnych czasach, trudno jest przewidzieć, jak w przyszłości zachowają się dostawcy internetu odnośnie oferowanych limitów danych. W chwili obecnej w USA czy UK możliwe dokupienie jest specjalnego pakietu, w ramach którego korzystanie z np. Spotify (lub innych usług streamingowych) nie pobiera danych z dostępnych w abonamencie.

Microsoft xCloud: granie w chmurze nie zużywa dużo transferu [3]

Źródło: Windows Central
0
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 47

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.