Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Sony patentuje technikę rekonstrukcji obrazu zbliżoną do DLSS 2.0

Damian Marusiak | 30-07-2020 11:00 |

Sony patentuje technikę rekonstrukcji obrazu zbliżoną do DLSS 2.0Obecna (jeszcze) generacja kart graficznych NVIDIA GeForce RTX 2000 przyniosła ze sobą ciekawe rozwiązanie o nazwie DLSS, która jest powiązana z renderowaniem obrazu bazowego w niższej rozdzielczości i późniejszym jego upscalowaniu do wyższej z użyciem algorytmów sztucznej inteligencji i głębokiego uczenia. Pierwsza generacja DLSS była jednak delikatnie mówiąc porażką, zbytnio rozmywając obraz, tym samym oferując go w znacznie gorszej jakości niż natywna rozdzielczość. Dopiero druga generacja - DLSS 2.0 - zaoferowała jakość, jakiej oczekiwaliśmy od samego początku. Z pewnością NVIDIA zamierza w dalszym ciągu ulepszać to rozwiązanie, by przy premierze Ampere oferowała jeszcze lepszą jakość. Okazuje się, że podobne rozwiązanie może zostać zaimplementowane do PlayStation 5, o czym informuje nowy patent Sony.

Sony opatentowało zbliżoną technologię do DLSS, w której obraz jest początkowo renderowany w niższej rozdzielczości, a później upscalowany do wyższej z użyciem algorytmów sztucznej inteligencji.

Sony patentuje technikę rekonstrukcji obrazu zbliżoną do DLSS 2.0 [1]

Za kilka miesięcy do sprzedaży wejdzie konsola Sony PlayStation 5. Choć wielu graczy wierzy, że dużo większa moc obliczeniowa pozwoli na łatwiejsze połączenie rozdzielczości 4K i 60 FPS, to przy coraz bardziej rozbudowanych grach okaże się to z pewnością niemożliwe. Sony doskonale to rozumie i szuka bardziej trwałych rozwiązań w porównaniu do renderowania szachownicowego, które było niemalże punktem wyjściowym konsoli PlayStation 4 Pro. Okazuje się, że japońska korporacja poważnie myśli o wdrożeniu rozwiązania zbliżonego do technologii NVIDIA DLSS (2.0). Świadczy o tym nowy patent, który kilka dni temu został ogłoszony publicznie, ale zgłoszony został na początku 2019 roku, co oznacza że rozwiązanie to zostanie najpewniej wdrożone w nadchodzącej konsoli.

Sony patentuje technikę rekonstrukcji obrazu zbliżoną do DLSS 2.0 [2]
NVIDIA wkrótce może doczekać się podobnego rozwiązania na konsoli PlayStation 5.

Krótki opis na stronie patentu omawia kwestię rekonstrukcji obrazu, domyślnie renderowanego w niższej rozdzielczości i późniejszym jego uspaclingu do wyższej rozdzielczości (najpewniej 4K) za pomocą algorytmów sztucznej inteligencji. W przypadku DLSS rekonstrukcja odbywa się z wykorzystaniem specjalnej farmy sztucznej inteligencji (w DLSS 2.0 jedna, wspólna farma upscaluje obraz we wszystkich grach zgodnych z tą techniką), rozwiązanie Sony nie zostało w tym kontekście omówione. Dzięki wykorzystaniu sztucznej inteligencji, dostaniemy obraz zbliżony do natywnej rozdzielczości 4K (a przynajmniej taki jest zamysł technologii, dopiero w grach okaże się na ile to rozwiązanie będzie skuteczne), jednocześnie oferując wyższą wydajność, co może okazać się niezbędne do uzyskania stabilnych 60 FPS w grach AAA.

Źródło: Notebookcheck
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 33

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.