Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Quake II przeniesiony na API Vulkan. Projekt do pobrania za darmo

Ewelina Stój | 25-12-2018 19:00 |

Quake II przeniesiony na API Vulkan. Projekt do pobrania za darmoQuake czyli seria-legenda, która pojawiła się na świecie w 1996 roku powraca. Ale nie, nie chodzi o remake czy kolejną odsłonę, a o przeniesienie drugiej części gry na środowisko o nazwie Vulkan. Dzięki temu Quake II zyskuje przede wszystkim obsługę rozdzielczości FullHD, ale także lepszą kompatybilność (w porównaniu z oryginałem) ze współczesnymi komputerami. Autorem projektu vkQuake2, który możemy pobrać za darmo jest Polak - programista Krzysztof Kondrak. Jak napisał na swoim Twitterze, chciał tym samym uczcić 21 urodziny tytułu. Produkcja id Software oryginalnie wykorzystywała sprzętowe wspomaganie OpenGL. Poniżej umieszczamy link do pobrania projektu vkQuake2 - znajdziemy go na GitHubie.

Gra Quake II została przeniesiona na API Vulkan po 21 latach od premiery. "Sprawcą" jest polski programista - Krzysztof Kondrak.

Quake II przeniesiony na API Vulkan. Projekt do pobrania za darmo [1]

Darmowy Quake “Champions Pack” do Ryzenów i Polarisów

Jeśli masz ochotę na zagranie w jakiegoś klasyka, to dobrze się składa. Quake 2 od id Software świętuje w tym miesiącu swoje 21 urodziny. Z tej okazji Krysztof Kondrak za pośrednictwem GitHuba udostępnia swój projekt o nazwie vkQuake 2. Jest to nic innego jak oryginalna, druga część serii Quake, jednak przeniesiona na środowisko API Vulkan. Gra ma być dzięki temu bardziej kompatybilna z dzisiejszymi pecetami, ale także zaoferuje rozdzielczość FullHD. Warto odnotować także zmianę renderera na KolorSoft 1.1 oraz fakt, że nowe środowisko pozwoli na włączenie pełnoekranowego wygładzania krawędzi w technice MSAA x8.

Quake Champions - Będzie API Vulkan i optymalizacja pod Ryzen

Jak twierdzi Kondrak, jego celem jest ostateczne doprowadzenie gry do stanu kompatybilności równego oryginałowi w wersji v3.21. Link do pliku znajdziecie tutaj. Gra w wersji 0.1 działa już w większości przypadków poprawnie, choć posiadacze kart graficznych Radeon RX Vega informują o występujących crashach. Programista jest jednak w trakcie prac nad rozwiązaniem tego problemu. Do działania gra potrzebuje także zainstalowanej biblioteki Visual Studio 2017 C++ Redistributable, którą to jednak większość świadomych graczy już z pewnością posiada.

Quake II przeniesiony na API Vulkan. Projekt do pobrania za darmo [2]

Źródło: Eteknix
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 48

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.