Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Quake Champions - Będzie API Vulkan i optymalizacja pod Ryzen

Aleksander Lis | 04-04-2017 20:30 |

Quake Champions -Będzie API Vulkan i optymalizacja pod RyzenQuake Champions zbliża się wielkimi krokami. Już niebawem ruszają beta testy produkcji, która jednocześnie wraca do korzeni gatunku i chce mierzyć się z obecnymi liderami sieciowych FPSów. Co chwilę pojawiają się nowe informacje o czempionach, mapach i trybach rozgrywki. Ostatnio ujawniono także nieco szczegółów technicznych. Potwierdziły się przypuszczenia, że spadkobierca Quake III Arena będzie wykorzystywał API Vulkan, które zastosowano w DOOM. Tytuł zostanie także zoptymalizowany z myślą o procesorach AMD Ryzen oraz nadchodzących kartach graficznych z serii Radeon Vega. Decyzja ta jest następstwem umowy zawartej niedawno pomiędzy AMD oraz Bethesdą - wydawcą Quake Champions.

Quake Champions będzie wykorzystywał API Vulkan, a także zostanie zoptymalizowany z myślą o procesorach AMD Ryzen oraz kartach graficznych Radeon Vega. W czwartek ruszają też zamknięte beta testy.

Quake Champions -Będzie API Vulkan i optymalizacja pod Ryzen [1]

DOOM z API Vulkan - Wybuchowy test wydajności kart graficznych

Wsparcie Vulkana w najnowszym Quake nie jest raczej żadnym zaskoczeniem. W końcu został on wykorzystany także w ubiegłorocznym DOOM. Przejście z OpenGL na nowszą bibliotekę zapewniło wtedy odczuwalny wzrost wydajności, nie tylko w przypadku posiadaczy sprzętu od AMD. Właśnie ta poprawa wyników była jednym z powodów umowy o współpracy zawartej pomiędzy Bethesdą i AMD. W jej ramach najnowsze gry Bethesdy mają być optymalizowane pod procesory Ryzen oraz karty graficzne Radeon Vega. Developerzy ujawnili przy okazji, że Quake Champions będzie działać na autorskim silniku, dzięki któremu "zapewnione" zostanie 120 klatek na sekundę nawet na średniej klasy sprzęcie. Nazwy na razie nie podano, ale w takim razie nie jest to znany id Tech 6, na którym śmigał DOOM.

Quake Champions -Będzie API Vulkan i optymalizacja pod Ryzen [2]

Kiedy gra będzie miała swoją faktyczną premierę, nie można na razie precyzyjnie określić. Podczas pierwszych zapowiedzi pojawiały się informacje, że należy się jej spodziewać mniej więcej w połowie tego roku. Wszystko zależy jednak od wyników zamkniętych beta testów, które ruszają dosłownie za moment, bo 6 kwietnia. Na początku dostęp do niej będzie miała tylko niewielka grupa testerów, ale z czasem pewnie będzie rozsyłanych więcej zaproszeń. Zapisy do bety wciąż trwają, można więc próbować szczęścia. Wraz z informacją o stracie bety pojawił się także tralier prezentujący nowego bohatera – Anarkiego. W przeciągu najbliższego tygodnia ma pojawić się jeszcze więcej materiałów dotyczących czempionów, map i trybów rozgrywki.

Źródło: TechPowerUp, Bethesda
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 22

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.