Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschРусскийFrançaisEspañol中国

Dlaczego Half-Life 3 nigdy nie powstał? Valve ujawnia powody

Bartosz Woldański | 24-03-2020 17:00 |

Dlaczego Half-Life 3 nigdy nie powstał? Valve ujawnia powodyNie, nie dlatego, że Valve nie potrafi liczyć do trzech. Dario Casali, przedstawiciel założonej w 1996 roku przez Gabe’a Newella i Mike’a Harringtona firmy, ujawnił w rozmowie z amerykańskim serwisem IGN powody, dlaczego Half-Life 3 (lub Half-Life 2: Episode Three) nigdy nie ujrzał światła dziennego. Temat fabularnej kontynuacji drugiego dodatku do Half-Life’a 2 wzbudza od lat wiele emocji wśród społeczności graczy i często sytuacja związana z grą staje się obiektem żartów. Wreszcie po kilkunastu latach tajemnica została rozwikłana. Przyczyny braku Half-Life’a 3 są dość prozaiczne i wpływ na jego niewydanie miało kilka czynników. Dowiedzieliśmy się też o tym, dlaczego Valve zdecydowało się na formę epizodyczną dodatków zamiast na samodzielną, bardziej rozbudowaną kontynuację.

Valve ujawniło powody, dlaczego Half-Life 3 nigdy nie powstał. Wynika to między innymi z tego, że twórców dopadła niemoc twórcza i chcieli skupić się na pracy nad silnikiem Source 2.

Dlaczego Half-Life 3 nigdy nie powstał? Valve ujawnia powody [4]

Half-Life: Alyx - pojawiły się już pierwsze recenzje. Jest fenomenalnie

Studio Valve po sześciu latach prac nad Half-Life’em 2 wyciągnęło wnioski i nie chciało powtarzać tego samego procesu: pracować jednocześnie nad dużą grą i silnikiem. Zamiast tego, mając już solidne fundamenty i opracowaną technologię, postanowiło wydawać „mniejsze kawałki” częściej, stąd decyzja o wypuszczeniu dodatków do drugiej części serii. Ale i ten plan nie do końca powiódł się twórcom, ponieważ mieli problem z opanowaniem rozrastających się projektów, które z czasem stawały się coraz bardziej pełnoprawnymi sequelami. O ile w przypadku pierwszego epizodu, który powstawał rok, udało się utrzymać zespół w ryzach, tak z każdym kolejnym było gorzej, co miało swoje konsekwencje i ostatecznie do tej pory nie ujrzeliśmy trzeciego epizodu.

Dlaczego Half-Life 3 nigdy nie powstał? Valve ujawnia powody [1]

Black Mesa – premiera remake’u Half-Life wyznaczona na 5 marca

To jednak niejedyny powód, dlaczego Valve zaprzestało prac nad kontynuacją powstającego dwa lata Half-Life 2: Episode Two. Po wydaniu dodatku w 2007 roku studio zaczęło podważać swój własny plan i zastanawiać się nad kolejnymi krokami. Dario Cavali, który jest projektantem poziomów w Half-Life: Alyx i Gabe Newell, współzałożyciel studia, sami przyznali, że chcą, żeby gry z serii Half-Life wprowadzały powiew świeżości i popychały technologię do przodu, tak jak zrobili to z fizyką w drugiej odsłonie przygód Gordona Freemana. Jak wynika z wywiadu, do tej pory efekty prac nie były obiecujące i nie spełniły oczekiwań firmy. Nie było odpowiedniego pomysłu, w jakim kierunku pójść z serią. Twórcy byli zajęci również pracami nad nowym silnikiem, Source 2, a – jak wspomnieliśmy – nie chcieli powtarzać błędu z Half-Life’a 2 i zajmować się nim, pracując jednocześnie nad wielką grą, wobec której fani mają rozdmuchane nadzieje. Z każdym kolejnym rokiem wymagania graczy rosły i presja z ich strony na pewno nie pomagała Valve, które zdaje sobie doskonale sprawę, że stworzenie Half-Life'a 3, który nie okaże się rozczarowaniem, jest nie lada wyzwaniem.

Dlaczego Half-Life 3 nigdy nie powstał? Valve ujawnia powody [2]

Po tylu latach posuchy, w marcu fani serii otrzymali dwie perełki: Black Mesę, pełnoprawny remake pierwszej części serii, oraz Half-Life: Alyx, VR-owy spin-off, który zbiera rewelacyjne oceny i już został okrzyknięty najlepszym tytułem pod okulary wirtualnej rzeczywistości. Co więcej, fabuła i zakończenie przygód Alyx Vance wzbudziły sporo emocji i mogą zwiastować nadejście Half-Life’a 3. Nie chcemy oczywiście nic zdradzać, ale Valve przyznało wcześniej, że sukces nowo wydanej gry może mieć wpływ na to, czy seria będzie kontynuowana. I nie, nie oznacza to od razu, że Half-Life 3 będzie grą VR. Może wraz z nadchodzącą generacją konsol i nowymi możliwościami Valve będzie w stanie sprostać (także własnym) oczekiwaniom i zaoferować pod jakimś względem nową jakość w grach. Tak jak uczyniło to w przypadku Half-Life: Alyx, które podniosło wysoko poprzeczkę innym produkcjom VR. Nie pozostaje nic innego, tylko czekać i trzymać kciuki.

Dlaczego Half-Life 3 nigdy nie powstał? Valve ujawnia powody [3]

Źródło: IGN
0
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 23

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.