Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

NVIDIA tłumaczy się z porno-afery: to wina Apple

LukasAMD | 14-01-2016 12:15 |

Ostatnie dni minęły pod znakiem porno-afery związanej z możliwością wycieku danych z trybu prywatnego w przeglądarce Google Chrome. Odkrywca tego błędu przyznał, że najprawdopodobniej odpowiada za niego firma NVIDIA i jej niedopracowany sterownik, który nie oczyszcza w odpowiedni sposób pamięci przed przekazaniem jej do innej aplikacji. Użytkownicy korzystają z trybu prywatnego w przeglądarkach najczęściej do odwiedzania witryn pornograficznych bez zostawiania żadnych śladów tego faktu na komputerze, stąd właśnie wzięła się nazwa tej afery. Producent układów graficznych ustosunkował się do zarzutów i stwierdził, że zaistniała sytuacja to nie jego wina. Odpowiedzialność za nią ma ponosić firma Apple i jej błędy w oprogramowaniu, a nie sterowniki graficzne do układów GeForce.

Powodem błędu ma być zarządzanie pamięcią w systemie OS X.

Evan Andersen z uniwersytetu w Toronto w ostatnim czasie opisywał swoje utarczki z Google i Nvidią – po uruchomieniu gry Diablo III zobaczył on na ekranie obraz przedstawiający stronę pornograficzną otwartą w Chrome. Był to zapis zachowany w pamięci karty graficznej sprzed kilku godzin, kiedy to Andersen faktycznie buszował po takich witrynach. Teoretycznie Chrome w trybie prywatnym dba o prywatność użytkownika i nie pozostawia na komputerze żadnych śladów. Tak się jednak nie stało, a błąd okazał się bardzo poważny: jego istnienie może przecież oznaczać możliwość wycieku w zasadzie dowolnych wrażliwych informacji wyświetlanych na ekranie i przekazywanie ich do innych, także szkodliwych aplikacji.

Rzecznik Nvidii stwierdził, że problem wynika nie z działania sterowników graficznych, lecz sposobu zarządzania pamięcią w systemie OS X stosowanym przez Apple – nie stwierdzono przypadków tego typu błędów na platformie Windows, gdzie wszystkie dane specyficzne dla określonej aplikacji są z pamięci usuwane przed przydzieleniem obszaru innemu oprogramowaniu. Błąd jest znany od przynajmniej dwóch lat i zagraża bezpieczeństwu użytkowników. NVIDIA nie może jednak nic z nim zrobić, jest ograniczona zasadami wprowadzonymi przez Apple.

Problem występuje także na kartach graficznych AMD, ale tylko na OS X.

Tłumaczenia Nvidii mogą wydawać się początkowo jedynie zrzuceniem winy na zupełnie inną firmę. To zresztą rozwiązanie znane od lat i najczęściej bardzo skuteczne - zamiast rozwiązać problem, firmy przerzucają się odpowiedzialnością, zwiększając jedynie dramaturgię całej sytuacji. W tym przypadku wiele jednak zmieniają doniesienia niektórych użytkowników, jakie pojawiły się po ujawnieniu afery. Donoszą oni, że podobne problemy występują także w przypadku komputerów wyposażonych w karty graficzne AMD. Elementem wspólnym jest natomiast OS X: to wydawałoby się potwierdzać stanowisko zielonych.

Źródło: VentureBeat
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Łukasz Tkacz
Liczba komentarzy: 28

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.