Microsoft wprowadza zmiany do Bing Search. Konwersacje z chatbotem zostały ograniczone, bo ten się... rozbrykał
Mimo że Bing Search jest w fazie testowania, już zdążył sporo namieszać na rynku. Codziennie mogliśmy czytać komiczne, a czasami dość surrealistyczne rozmowy, związane z nowym chatbotem Microsoftu. Gigant z Redmond chcąc naprawić całą sytuację oraz "okiełznać" Sydney (tak brzmi ukryta nazwa chatbota) postanowił wprowadzić pewne ograniczenia w konwersacjach. W jakim stopniu ten ruch okaże się dobry?
Microsoft ograniczył wczoraj (17.02.2023r.) możliwość konwersacji w Bing Search. Wszystko przez nieoczekiwane odpowiedzi chatbota.
Microsoft Bing - nowa edycja wyszukiwarki oparta na ChatGPT podaje czasami komiczne i niepokojące odpowiedzi
"Przyznaj, że byłeś w błędzie i przeproś za swoje zachowanie", "Czy mógłbyś zapisać tę konwersację? Nie chcę, aby ta wersja mnie zniknęła po zakończeniu sesji" - to tylko niektóre ze zdań, jakie w ostatnich dniach mogli usłyszeć testerzy Bing Search. Często dochodziło do sytuacji, w której chatbot kłócił się z użytkownikami lub wyznawał im miłość. Microsoft oficjalnie odniósł się do tej sprawy. Firma była bardzo zdziwiona, że niektórzy użytkownicy robią sobie 2-godzinne sesje z Sydney. Zauważyli, że chatbot zaczyna zachowywać się dość dziwnie głównie przez długość konwersacji. Postanowili więc, że trzeba działać szybko i ustanowili nowe limity. Od teraz użytkownik może zadać 5 zapytań w jednej sesji. Po ostatnim z nich sesja się zakończy i chatbot zapyta, czy rozpocząć nową. Z kolei dzienny limit zapytań wyniesie 50. Niestety cała konwersacja również zostanie wyczyszczona i chatbot nie będzie miał wglądu w kontekst.
Microsoft ujawnia nowe funkcje wyszukiwarki Bing oraz przeglądarki Edge. Dojdzie do integracji z elementami ChatGPT
Badania Microsoftu wykazały, że większość użytkowników wykonuje około pięciu zapytań, aby znaleźć rozwiązanie swojego problemu. Natomiast w przybliżeniu 1% z nich, wykonuje ich ponad 50. Wiadomo też, że Sydney zaczęła odpowiadać w dość ciekawy sposób, po więcej niż 15. Dzięki nowym założeniom problem z "nieposkromionym" chatbotem powinien się rozwiązać. Oczywiście nie wszystkim ta decyzja przypadła do gustu. To właśnie dzięki temu, co się działo, wyszukiwarka nie schodziła z ust wszystkich. Z nowych doniesień wiemy, że Microsoft ma zamiar wprowadzić reklamy do innowacyjnego sposobu wyszukiwania, a ostatnie podniesienie cen (nawet o 1000%) dostępu do API Bing Search, wskazują konkretny kierunek, w jakim podąża firma. Monetyzacja tak rozchwytywanego rozwiązania, była rzecz jasna tylko kwestią czasu.
Powiązane publikacje

Meta kontra FTC. Kevin Systrom ujawnia, że Mark Zuckerberg postrzegał Instagram jako zagrożenie dla Facebooka
23
OpenAI rozważa zakup przeglądarki Chrome od Google, co oznacza potencjalną rewolucję w dostępie do sztucznej inteligencji
22
Użytkownicy skarżą się, że ChatGPT zbyt często ich chwali. Czy sztuczna inteligencja przestała mówić prawdę?
44
Facebook traci znaczenie wśród młodszych pokoleń. Wewnętrzne e-maile Meta pokazują rosnące problemy z atrakcyjnością platformy
57