Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Specyfikacja procesorów graficznych NVIDIA Maxwell

Arkad | 22-10-2013 15:58 |

Premiera kart graficznych AMD Radeon z serii R9 i R7 na pewno przysporzyła NVIDII sporo zmartwień, gdyż seria GeForce GTX 700 nie jest już od jakiegoś czasu najświeższą ofertą na rynku akceleratorów GPU. Oczywiście w naturze nic nie ginie i już za kilka miesięcy to właśnie "Zieloni" będą prezentowali swoje nowości mające na celu rozbicie rodziny Volcanic Islands. Według wcześniejszych doniesień nowa seria kart graficznych NVIDIA Maxwell zadebiutuje w pierwszej połowie przyszłego roku - możemy liczyć na nową architekturę zaimplementowaną w czterech rdzeniach przeznaczonych dla różnych segmentów rynku. Zmiany w stosunku do Keplera będą polegały w przebudowie struktury jednostek SMX oraz optymalizacji algorytmów dla obliczeń podwójnej precyzji. Od przyszłego roku pojedyncza część składowa procesora (SMX) będzie posiadała 256 jednostek ALU zamiast 192 (Kepler), zaś pamięć L1 cache zostanie rozszerzona do 128 KB. Architektura Maxwell pozostanie przy 16 jednostkach teksturujących na jeden SMX.

Każde GPC (Graphics Processing Cluster) otrzyma ponadto własne 768 KB pamięci L2 cache przeznaczone do przechowywania instrukcji. Najmocniejszy rdzeń NVIDIA GM100 będzie początkowo przeznaczony dla profesjonalnych kart graficznych Tesla po czym trafi do high-endowej karty graficznej będącej następcą GTX Titana. Nieco słabszy rdzeń NVIDIA GM104 będzie następcą obecnego GK104 Kepler w produktach z wysokiej oraz średniej półki cenowej. Procesor NVIDIA GM106 wyląduje w modelach z niższej półki cenowej (249 dolarów), natomiast GM108 znajdzie się w produktach z dolnego segmentu.

NVIDIA Maxwell GM100

  • 8 GPC (Graphics Processing Cluster)
  • 24 moduły SMX
  • 384 jednostki teksturujące
  • 6144 procesorów strumieniowych
  • 8 MB pamięci L3 cache
  • 64 ROP
  • 512-bitowy interfejs danych

NVIDIA Maxwell GM104

  • 5 GPC (Graphics Processing Cluster)
  • 15 modułów SMX
  • 240 jednostek teksturujących
  • 3840 procesorów strumieniowych
  • 40 ROP
  • 320-bitowy interfejs danych

NVIDIA Maxwell GM106

  • 3 GPC (Graphics Processing Cluster)
  • 15 modułów SMX
  • 144 jednostki teksturujące
  • 960 procesorów strumieniowych
  • 24 ROP
  • 192-bitowy interfejs danych

NVIDIA Maxwell GM108

  • 64 jednostki teksturujące
  • 16 ROP
  • 128-bitowy interfejs danych

Źródło: WCCF Tech

Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 4

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.