Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Intel Gen11 - prezentacja nowych układów iGPU na GDC 2019

Piotr Gontarczyk | 18-02-2019 12:00 |

Intel Gen11 - prezentacja nowych układów iGPU na GDC 2019W przyszłym roku Intel ma zaprezentować swoje pierwsze GPU oparte na nowej architekturze Xe, które mają zadebiutować na dedykowanych kartach graficznych. Architektura ta ma być też wykorzystywana w graficznych integrach. Wcześniej jednak, jeszcze w tym roku, na rynek trafić mają pierwsze procesory ze zintegrowanymi GPU Gen11. Prawdopodobnie będzie to ostatnia tak nazywana architektura procesorów grafiki firmy Intel. Gen11 ma zadebiutować w procesorach Sunny Cove. Te mają być, ponoć największą zmianą w architekturze CPU Intela od czasów Skylake, która później w ulepszanych formach występowała w układach Kaby Lake, czy Coffee Lake. Także nowa architektura GPU ma wprowadzić sporo zmian.

Kolejna generacja zintegrowanych GPU może być ostatnią przed pojawieniem się architektury Xe, która zadebiutuje też na kartach graficznych.

Intel Gen11 - prezentacja nowych iGPU na GDC 2019 [1]

Raja Koduri zapowiedział już, że integry Gen11 mają być pierwszym krokiem na drodze realizacji planu oferowania graczom wydajności i rozwiązań technicznych, które pozwolą grać w popularne gry, niezależnie od implementacji. Według Intela nowe integry graficzne GT2 jako pierwsze mają oferować moc obliczeniową na poziomie 1+ TFLOPS. W Gen11 znacząco wzrośnie liczby jednostek wykonawczych - z 24 w Gen9.5 do 64 w Gen11. Każda jednostka wykonawcza ma obsługiwać maks. siedem wątków (tak jak Gen9.5), tak więc cała jednostka graficzna ma w efekcie 512 równoległych potoków. Aby lepiej rozporządzać efektywnością pracy potoków Intel wprowadził zmiany w organizacji podsystemu pamięci. Czterokrotnie zwiększono pojemność pamięci podręcznej trzeciego poziomu (do 3 MB). Ponadto pamięć ta jest teraz oddzielnym blokiem wewnątrz jednostki GPU.

Intel Gen11 - prezentacja nowych iGPU na GDC 2019 [2]

Intel po raz pierwszy w swoich integrach zastosuje też renderowanie kafelkowe (Tile Based Rendering), które na platformie PC od końcówki ubiegłego wieku jako pierwsza promowała firma PowerVR. Renderowanie kafelkowe to rozwiązanie, które przy dobrej implementacji może znacząco zmniejszyć zapotrzebowanie na przepustowość pamięci. W Gen11 pojawi się też obsługa techniki Adaptive Sync, koder HEVC, CPS (Coarse Pixel Shading), a także obsługa wyjścia obrazu USB typu C, co oznacza dla producentów komputerów brak konieczności stosowania oddzielnych układów, a konkretniej kontrolerów.

Intel Gen11 - prezentacja nowych iGPU na GDC 2019 [3]

Sprawdzamy mobilne procesory Intel Core ósmej generacji

Wiadomo już, że Intel na zbliżającym się GDC (Game Developers Conference) zamierza przeprowadzić nową prezentację, w trakcie której bliżej przedstawi architekturę procesorów grafiki Gen11. GDC 2019 rusza 18 marca i potrwa pięć dni. Przedstawiciele Intela mają pokazać zyski w zakresie wydajności, w porównaniu do dotychczasowych GPU (Gen9,5).

Źródło: Hw.info, GDC.com
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 35

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.