Futuremark przygotował demo prezentujące DirectX Raytracing
Ostatnie dni na rynku krat graficznych, nie licząc zamieszania z największymi azjatyckimi markami oraz GeForce Partner Program, zdecydowanie poświęcone są zapowiedziom wprowadzenia raytracingu pod domowe strzechy. Swoim użytkownikom obiecali to zarówno Zieloni, jak i Czerwoni, czyli zasadniczo cały segment rozwiązań gamigowych. Teraz zaś dodatkowo mówi o tym fińska firma Futuremark, stojąca za najpopularniejszym komputerowym benchmarkiem. Stworzyli oni i upublicznili specjalne demo korzystające z DirectX Raytracingu, które pokazuje nowe możliwości związane z odbiciami w grach. Ponadto pracują nad świeżym testem, który dostępny w 3DMarku ma być do końca roku.
Pytanie tylko z jakim spadkiem FPS będzie się wiązało włączenie DXR i kiedy zobaczymy pierwsze pełnoprawne tytuły korzystające z tej technologii?
3DMark Time Spy Benchmark DirectX 12 - Test kart graficznych
Z okazji odbywającego się właśnie w Kalifornii GDC 2018 (Game Developers Conference), firma Futuremark postanowiła pochwalić się swoim kolejnym kamieniem milowym. Fińscy developerzy jako jedni z pierwszych wybrani zostali do pracy nad DirectX Raytracing mającym wejść do standardu DirectX 12 i posiadają już swoje pierwsze technologiczne demo. Mowa tutaj o technologii, która chociaż nie jest nowa, to do tej pory nie była stosowana w świecie gier ze względu na zbyt duże wymagania mocy obliczeniowej dla domowego sprzętu. Jednak jej odpowiednie wykorzystanie zdecydowanie poprawia odbicia w lustrach i innych obiektach, urzeczywistniając i poprawiając widziane przez gracza cienie, światła i refleksy.

NVIDIA RTX - ray tracing nareszcie trafi do gier komputerowych
Zgodnie z zapewnieniami Futuremarka widoczna na zdjęciach i filmach sceneria generowana była w czasie rzeczywistym na kartach graficznych obecnej generacji. Co więcej implementacja nowej funkcji dla DirectX 12 nie jest podobno wcale nazbyt skomplikowana, a więc nowego scenariusza wchodzącego w skład syntetycznego testu 3DMark mamy doczekać się jeszcze w tym roku. Dokładniej bliżej jego końca. Trzeba przyznać, że wrażenie robią nie tylko lustra mogące wyświetlić obraz znajdujący się poza widokiem głównej kamery, ale również i inne powierzchnie. Pytanie tylko z jakim spadkiem klatek na sekundę będzie się wiązało włączenie DXR w opcjach gry i kiedy zobaczymy pierwsze pełnoprawne tytuły korzystające z tej technologii?
Powiązane publikacje

NVIDIA GeForce RTX 5000 - Ile dziś kosztują karty graficzne Blackwell? Sprawdź zestawienie na listopad 2025
27
AMD wyjaśniło kwestię wsparcia sterowników dla kart Radeon RX 5000 i RX 6000. Gracze jednak nie mają powodów do niepokoju
46
Thermal Grizzly WireView Pro II - premiera zintegrowanego zestawu czujników i miernika mocy dla zabezpieczenia złącz 12V-2x6
69
Samsung przygotowuje masową produkcję pamięci HBM4, GDDR7 i DDR5 nowej generacji oraz stabilną produkcję w litografii GAA 2 nm
6







![Futuremark przygotował demo prezentujące DirectX Raytracing [1]](https://www.purepc.pl/image/news/2018/03/21_futuremark_przygotowal_demo_prezentujace_directx_raytracing_0.jpg)





