3DMark Time Spy Benchmark DirectX 12 - Test kart graficznych
Wczoraj w godzinach wieczornych 3DMark oficjalnie umożliwił ściągnięcie nowego technologicznego dema, które testuje wydajność kart graficznych w trybie DirectX 12. Dodatek nazywa się „Time Spy” wykorzystując większość atutów niskopoziomowego API Microsoftu, między innymi opcję Explicit Multi-Adapter odpowiadającą za łączenie kart graficznych oraz asynchroniczne obliczenia będące mocną stroną układów AMD. Całość została podobno napisana od podstaw na zupełnie nowym silniku, więc powinna wycisnąć maksimum z najnowszych architektur. Poniżej znajdziecie test wydajności przeprowadzony na wybranych kartach graficznych AMD i NVIDIA, zaś pełniejszej bazy wyników możecie oczekiwać w dniu premiery GeForce GTX 1060, czyli 19 lipca.
3DMark Time Spy to nowe narzędzie do testowania kart graficznych, które wykorzystuje pełnię możliwości DirectX 12.
3DMark Time Spy powstawał przy ścisłej współpracy z firmami AMD, Intel, Microsoft oraz NVIDIA, mając w założeniach stanowić wyznacznik wydajności na najbliższe lata, dlatego benchmark jest naprawdę wymagający. Z oczywistych względów uruchomią go wyłącznie posiadacze systemu Windows 10, który jako jedyny obsługuje biblioteki DirectX 12. Zawartość demka testowego możecie zobaczyć na poniższym filmiku, natomiast zanim przejdziemy do wykresów, warto jeszcze przybliżyć pokrótce platformę testową. W skład naszego zestawu wchodził: Intel Core i7-4790K 4500 MHz, ASUS Z97 Maximus VII Formula, 2x 8GB HyperX Savage 2400 MHz CL11, Samsung SSD 850 Pro 1TB oraz Be quiet! Dark Power Pro P10 1200W. Sterowniki w przypadku obydwu producentów kart graficznych były najnowsze: GeForce 368.81 WHQL (NVIDIA) oraz Catalyst 16.7.2 (AMD).
Test domyślnie startuje w rozdzielczości 2560x1440, a tradycyjnie dla programów z rodziny 3DMark, zmian można dokonać dopiero po aktualizacji (płatnej). Chociaż posiadamy pełną profesjonalną licencję, pomiar został przeprowadzony w ustawieniach sugerowanych, aby każdy mógł sobie porównać wyniki. Około 5000 punktów oznacza średnią ilość klatek na sekundę przekraczającą wartość 30, czyli umowny próg płynności animacji, który nie powoduje większego dyskomfortu podczas grania. Taką wydajność zapewniają GeForce GTX 1070, Radeon R9 Fury X oraz GeForce GTX 980 Ti. Architektura AMD GCN radzi sobie tutaj bardzo dobrze, zwłaszcza w wykonaniu Polarisa, bowiem Radeon RX 480 spokojnie dorównuje GeForce GTX 980. Oczywiście, jego klasowym konkurentem będzie niebawem GeForce GTX 1060 (Pascal), którego test zobaczycie w najbliższy wtorek.

3DMark - Time Spy - DirectX 12
Graphics / Score
Punkty (więcej = lepiej)

3DMark - Time Spy - DirectX 12
Graphics score
Punkty (więcej = lepiej)
1506(1721)/8000 MHz, 8GB 256-bit
1506(1721)/8000 MHz, 8GB 256-bit
1050/1000 MHz, 4GB 4096-bit
1050/1000 MHz, 4GB 4096-bit
1120(1205)/8000 MHz, 8GB 256-bit
1120(1205)/8000 MHz, 8GB 256-bit
1050(1213)/7010 MHz, 4GB 256-bit
1050(1213)/7010 MHz, 4GB 256-bit
Powiązane publikacje

NVIDIA GeForce RTX 5000 - Omówienie architektury Blackwell, działania wersji Founders Edition oraz wydajności w grach
121
Test Warhammer 40,000: Space Marine 2 PC kontra PlayStation 5. Jakość technik NVIDIA DLSS i AMD FSR, skalowanie wydajności
38
Test Black Myth: Wukong na karcie graficznej NVIDIA GeForce RTX 4080. Ta gra zmasakruje Wasze komputery
108
Pięć lat temu Battlefield V wprowadził ray tracing do świata gier komputerowych. Jak dzisiaj wyglądają wymagania sprzętowe gry?
49