Zgłoś błąd

X

Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.

Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
 
.
Załóż konto
EnglishDeutschРусскийFrançaisEspañol中国
 

3DMark Time Spy Benchmark DirectX 12 - Test kart graficznych

3DMark Time Spy Benchmark DirectX 12 - Test kart graficznychWczoraj w godzinach wieczornych 3DMark oficjalnie umożliwił ściągnięcie nowego technologicznego dema, które testuje wydajność kart graficznych w trybie DirectX 12. Dodatek nazywa się „Time Spy” wykorzystując większość atutów niskopoziomowego API Microsoftu, między innymi opcję Explicit Multi-Adapter odpowiadającą za łączenie kart graficznych oraz asynchroniczne obliczenia będące mocną stroną układów AMD. Całość została podobno napisana od podstaw na zupełnie nowym silniku, więc powinna wycisnąć maksimum z najnowszych architektur. Poniżej znajdziecie test wydajności przeprowadzony na wybranych kartach graficznych AMD i NVIDIA, zaś pełniejszej bazy wyników możecie oczekiwać w dniu premiery GeForce GTX 1060, czyli 19 lipca.

3DMark Time Spy to nowe narzędzie do testowania kart graficznych, które wykorzystuje pełnię możliwości DirectX 12.

3DMark Time Spy powstawał przy ścisłej współpracy z firmami AMD, Intel, Microsoft oraz NVIDIA, mając w założeniach stanowić wyznacznik wydajności na najbliższe lata, dlatego benchmark jest naprawdę wymagający. Z oczywistych względów uruchomią go wyłącznie posiadacze systemu Windows 10, który jako jedyny obsługuje biblioteki DirectX 12. Zawartość demka testowego możecie zobaczyć na poniższym filmiku, natomiast zanim przejdziemy do wykresów, warto jeszcze przybliżyć pokrótce platformę testową. W skład naszego zestawu wchodził: Intel Core i7-4790K 4500 MHz, ASUS Z97 Maximus VII Formula, 2x 8GB HyperX Savage 2400 MHz CL11, Samsung SSD 850 Pro 1TB oraz Be quiet! Dark Power Pro P10 1200W. Sterowniki w przypadku obydwu producentów kart graficznych były najnowsze: GeForce 368.81 WHQL (NVIDIA) oraz Catalyst 16.7.2 (AMD).

Test domyślnie startuje w rozdzielczości 2560x1440, a tradycyjnie dla programów z rodziny 3DMark, zmian można dokonać dopiero po aktualizacji (płatnej). Chociaż posiadamy pełną profesjonalną licencję, pomiar został przeprowadzony w ustawieniach sugerowanych, aby każdy mógł sobie porównać wyniki. Około 5000 punktów oznacza średnią ilość klatek na sekundę przekraczającą wartość 30, czyli umowny próg płynności animacji, który nie powoduje większego dyskomfortu podczas grania. Taką wydajność zapewniają GeForce GTX 1070, Radeon R9 Fury X oraz GeForce GTX 980 Ti. Architektura AMD GCN radzi sobie tutaj bardzo dobrze, zwłaszcza w wykonaniu Polarisa, bowiem Radeon RX 480 spokojnie dorównuje GeForce GTX 980. Oczywiście, jego klasowym konkurentem będzie niebawem GeForce GTX 1060 (Pascal), którego test zobaczycie w najbliższy wtorek.

3DMark - Time Spy - DirectX 12

Graphics / Score

Punkty (więcej = lepiej)

 
900
1800
2700
3600
4500
5400
6300
7200
 
GeForce GTX 1080
1607(1801)/10000 MHz, 8GB 256-bit
6919
 
6514
 
 
GeForce GTX 1070
1506(1721)/8000 MHz, 8GB 256-bit
5607
 
5511
 
 
Radeon R9 Fury X
1050/1000 MHz, 4GB 4096-bit
5089
 
5064
 
 
GeForce GTX 980 Ti
1000(1164)/7010 MHz, 6GB 384-bit
4899
 
4907
 
 
Radeon R9 Fury
1000/1000 MHz, 4GB 4096-bit
4599
 
4578
 
 
Radeon R9 390X
1050/6000 MHz, 8GB 512-bit
4395
 
4477
 
 
GeForce GTX 980
1126(1240)/7010 MHz, 4GB 256-bit
3990
 
4095
 
 
Radeon RX 480
1120(1266)/8000 MHz, 8GB 256-bit
3888
 
4019
 
 
Radeon R9 390
1000/6000 MHz, 8GB 512-bit
3822
 
3968
 
 
GeForce GTX 970
1050(1213)/7010 MHz, 4GB 256-bit
3294
 
3471
 
 
Radeon R9 380
970/5700 MHz, 4GB 256-bit
2507
 
2712
 
 
 
 

3DMark - Time Spy - DirectX 12

Graphics score

Punkty (więcej = lepiej)

800
1600
2400
3200
4000
4800
5600
6400
GeForce GTX 1070 (Async ON)
1506(1721)/8000 MHz, 8GB 256-bit
5607
GeForce GTX 1070 (Async OFF)
1506(1721)/8000 MHz, 8GB 256-bit
5382
Radeon R9 Fury X (Async ON)
1050/1000 MHz, 4GB 4096-bit
5089
Radeon R9 Fury X (Async OFF)
1050/1000 MHz, 4GB 4096-bit
4426
Radeon RX 480 (Async ON)
1120(1205)/8000 MHz, 8GB 256-bit
3888
Radeon RX 480 (Async OFF)
1120(1205)/8000 MHz, 8GB 256-bit
3486
GeForce GTX 970 (Async OFF)
1050(1213)/7010 MHz, 4GB 256-bit
3326
GeForce GTX 970 (Async ON)
1050(1213)/7010 MHz, 4GB 256-bit
3294

3DMark Time Spy Benchmark DirectX 12 - Test kart graficznych [1]

3DMark Time Spy Benchmark DirectX 12 - Test kart graficznych [2]

3DMark Time Spy Benchmark DirectX 12 - Test kart graficznych [3]

Źródło: PurePC
37
Zgłoś błąd
Sebastian Oktaba
Liczba komentarzy: 187

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.