Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Anthem z obsługą NVIDIA DLSS poprawiającą wydajność

Anthem z obsługą NVIDIA DLSS poprawiającą wydajnośćWszyscy chyba zdajemy sobie sprawę, jak mocarny musi być nasz komputer, by móc ze spokojem uruchomić technologię ray tracing w grach. Czasami jednak mimo dobrego sprzętu, najnowsze gry nie są w stanie wygenerować zadowalającej liczby klatek. Nawet nasze testy wykazały, że gra Metro Exodus uruchomiona na karcie graficznej NVIDIA GeForce RTX 2080 Ti, przy rozdzielczości 4K i maksymalnych ustawieniach graficznych (w tym ray tracing na ultra), generowała mniej więcej 24 klatek na sekundę. Rozczarowanie wielu graczy zostało jednak nieco złagodzone, wprowadzaniem do kolejnych produkcji wsparcia dla technologii DLSS (Deep Learning Super-Sampling). Po tytułach takich jak Battlefield V, Shadows of the Tomb Raider czy wspomniane Metro Exodus, pora na Anthem. Od wczoraj dostępna jest aktualizacja gry, która doda obsługę DLSS.

26 marca pojawiła się aktualizacja, która doda obsługę technologii supersamplingu DLSS do gry Anthem.

Anthem z obsługą NVIDIA DLSS poprawiającą wydajność [2]

Metro: Exodus - sprawdzamy DLSS po nowej aktualizacji gry

Mówiąc najprościej, DLSS to technologia bazująca na algorytmach głębokiego uczenia, która najpierw obniża rozdzielczość gry, by działała płynniej (i generowała większą liczbę klatek), a następnie rekonstruuje rozdzielczość do natywnej rozdzielczości monitora bez (teoretycznie) wyraxnej utraty jakości wyświetlanego obrazu. Mówiąc już bardziej szczegółowo, Deep Learning Super-Sampling to technika upscalingu, która poprawia wydajność względem tradycyjnych metod wygładzania krawędzi w dwojaki sposób. Pobiera więc mniej próbek na piksel, niż w przypadku tradycyjnego anti-aliastingu, a dodatkowo DLSS realizowane jest niemal w całości przez rdzenie Tensor dostępne w kartach graficznych z rodziny Turing. Sprawia to, że rdzenie CUDA zwalniane są z tego zadania. Wszystko to oznacza zwiększenie wydajności kart graficznych z rodziny RTX.

Anthem z obsługą NVIDIA DLSS poprawiającą wydajność [1]

Recenzja Anthem - klęknijmy do Hymnu. Bądź... w akcie rozpaczy

NVIDIA w oficjalnym komunikacie przedstawiła także wykres, na którym umieszczono wyniki wydajności kart GeForce RTX 2060, RTX 2070, RTX 2080 oraz RTX 2080 Ti przed i po wykorzystaniu DLSS. Widać różnice nawet do niemal 20 klatek w przypadku najdroższej konstrukcji. Jak zaznacza NVIDIA, rozwiązanie to pomaga wtedy, gdy gramy na wyższych ustawieniach graficznych oraz przy rozdzielczościach takich jak 3840x2160 oraz 2560x1440. Aktualizację wykorzystamy w pełni także jedynie wtedy, gdy mamy zainstalowany najnowszy update Microsoftu - Windows 10 October 2018, w wersji co najmniej 1809.

Źródło: NVIDIA
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 176

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.