AMD porównuje FreeSync i NVIDIA G-Sync na infografice
Wojna pomiędzy AMD i NVIDIĄ odbywa się na różnych frontach - mówimy tutaj zarówno o kartach graficznych i ich wydajności, jak i konkurencyjnych technologiach, które zachęcają klientów do wyboru produktów jednej lub drugiej firmy. Nie od dzisiaj wiadomo, że ilość procesorów strumieniowych w rdzeniu lub pojemność pamięci VRAM to nie wszystko - użytkownicy zwracają także uwagę na oprogramowanie, optymalizację gier oraz dodatkowe funkcje. AMD oferuje swoim klientom dostęp do technologii FreeSync, natomiast NVIDIA wprowadziła na rynek rozwiązanie o nazwie G-Sync. Która funkcja sprawdza się lepiej i wypada korzystniej od swojego konkurenta? Zdania są podzielone - jeżeli chodzi o względy techniczne, to testerzy zazwyczaj mówią o lepszych możliwościach G-Sync, natomiast w przypadku oceny opłacalności często na pierwsze miejsce wysuwa się FreeSync.
AMD informuje klientów o osiągnięciach swojej technologii.
AMD postanowiło zebrać wiele danych statystycznych dotyczących FreeSync i G-Sync, po czym umieściło je na obfitej w szczegóły infografice widocznej poniżej. Grafika ma oczywiście przekonać klientów, że to FreeSync jest lepszy od swojego konkurenta pod wieloma względami. Nie brakuje odniesień do ceny produktów, ich dostępności, oferowanych paneli oraz rozdzielczości monitorów.
Według AMD, FreeSync jest lepiej implementowany przez producentów od G-Sync, o czym świadczyć ma liczba dostępnych monitorów. Twórca chwali się także ilością partnerów chętnych do wykorzystania technologii AMD - NVIDIA ma współpracować z pięcioma firmami, natomiast FreeSync jest implementowany przez siedmiu producentów. We wrześniu 2015 roku na rynku można było znaleźć 10 monitorów z G-Sync oraz 17 wyposażonych w funkcję FreeSync.
A Waszym zdaniem, która technologia wypada korzystniej dla gracza?
Powiązane publikacje

MaxSun Intel Arc Pro B60 Dual 48G Turbo to dwa procesory graficzne Intel Arc B60 na jednym laminacie dla profesjonalistów
8
Karta graficzna GALAX RTX 5060 Ti 16GB w konstrukcji single-slot z zaawansowanym systemem chłodzenia komorą parową
24
Intel demonstruje działanie XeSS Multi Frame Generation na przykładzie gry Painkiller i na układzie Panther Lake z 12 Xe-Core
48
AMD i Sony prezentują trzy nowe rozwiązania, które trafią do przyszłych układów SoC dla konsol i kart graficznych Radeon
49