Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Intel XeSS został już zaadaptowany do ponad 50 gier. Technika dostępna jest od teraz w grze Diablo IV

Damian Marusiak | 12-06-2023 14:30 |

Intel XeSS został już zaadaptowany do ponad 50 gier. Technika dostępna jest od teraz w grze Diablo IVW zeszłym roku Intel wprowadził technikę XeSS (Xe Super Sampling), która obecnie konkuruje z rozwiązaniami NVIDII oraz AMD - odpowiednio z DLSS oraz FSR. Intel XeSS, podobnie jak NVIDIA DLSS, wykorzystuje algorytmy uczenia maszynowego do poprawy wydajności poprzez upscalowanie obrazu z niższej rozdzielczości do docelowej, wybranej przez użytkownika. Producent pochwalił się stopniem zaadaptowania swojego rozwiązania w dotychczasowych grach, Choć DLSS czy FSR mogą pochwalić się znacznie większą liczbą wspieranych gier, Intel XeSS radzi sobie na rynku coraz lepiej.

Intel ogłosił, że technika XeSS jest już dostępna w ponad 50 grach. Najnowszą produkcją, która doczekała się wsparcia dla niej, jest Diablo IV.

Intel XeSS został już zaadaptowany do ponad 50 gier. Technika dostępna jest od teraz w grze Diablo IV [1]

Test NVIDIA DLSS, AMD FSR oraz Intel XeSS w grze Cyberpunk 2077 - Która technika daje najlepszą jakość obrazu?

Jedną z najnowszych gier, które otrzymały wsparcie dla Intel XeSS, jest Diablo IV, który oficjalnie zadebiutował na rynku w zeszłym tygodniu. Początkowo gra Blizzarda oferowała obsługę DLSS (zarówno Super Resolution jak i Frame Generation), ale szybko dodano także konkurencyjny XeSS. Łącznie mowa już o ponad 50 grach oraz programach. Wśród popularnych tytułów, w których dostępny jest XeSS, warto wymienić takie tytuły jak Cyberpunk 2077, Wiedźmin 3: Dziki Gon, Dying Light 2, Call of Duty Modern Warfare II oraz Warzone 2.0, Gotham Knights, Hi-Fi Rush, Forza Horizon 5 czy Returnal.

Intel XeSS został już zaadaptowany do ponad 50 gier. Technika dostępna jest od teraz w grze Diablo IV [2]

Intel XeSS 1.1 SDK został opublikowany. Na jakie zmiany można liczyć w najnowszej wersji techniki upscalingu obrazu?

Intel opublikował także kilka nowych slajdów, w których prezentuje wzrost wydajności na kartach graficznych Intel ARC A380 oraz ARC A750. W tym pierwszym wypadku, do porównania wybrano gry działające w rozdzielczości Full HD z aktywnym Ray Tracingiem. W przypadku mocniejszego modelu ARC A750, porównanie dotyczyło gier w rozdzielczościach Full HD oraz Quad HD (2560 x 1440). We wszystkich przypadkach Intel XeSS odpalony był w trybie Performance. Przypominamy także, że działanie XeSS jest najbardziej efektywne właśnie na kartach Intela z racji obecności w nich sprzętowych jednostek Matrix Engine (XMX), które są wykorzystywane m.in. do akceleracji Xe Super Sampling.

Intel XeSS został już zaadaptowany do ponad 50 gier. Technika dostępna jest od teraz w grze Diablo IV [3]

Intel XeSS został już zaadaptowany do ponad 50 gier. Technika dostępna jest od teraz w grze Diablo IV [4]

Intel XeSS został już zaadaptowany do ponad 50 gier. Technika dostępna jest od teraz w grze Diablo IV [5]

Źródło: Intel
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 18

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.