Federalna Komisja Handlu zastanawia się nad regulacją loot-boxów
Tak zwane loot-boxy zostały spopularyzowane w świecie gier przez Overwatch. Idea za nimi stojąca jednak była pierwotnie wprowadzona już 10 lat wcześniej (w chińskim MMO pt. ZT Online). Jeśli z kolei liczyć gry karciane, jak Magic the Gathering, podobne mechanizmy istniały ponad 2 dekady temu. Są one połączone z mikropłatnościami i często dzięki temu stanowią motor napędowy modelu biznesowego danej gry. W niektórych przypadkach ich obecność była bardzo mocno krytykowana, jeśli wpływała także na rozgrywkę multiplayer, jak na przykład w Star Wars: Battlefront 2. Electronic Arts, pod naciskiem rządu belgijskiego usunęło również loot-boxy z FIFY 19. Także Epic Games zmieniło zasadę działania skrzynek z losowymi przedmiotami w Fortnite, w obawie o to, że podzieli los EA. Tymczasem w USA Federalna Komisja Handlu (FTC) w najbliższym czasie zorganizuje warsztaty związane z loot-boxami.
]FTC zorganizuje publiczne warsztaty w trakcie których odbędą się dyskusje na temat ewentualnej regulacji loot-boxów w grach
Publiczny warsztat organizowany przez FTC ma odbyć się 7 sierpnia 2019. Zaproszeni są zarówno członkowie branży gier wideo, jak i rzecznicy praw konsumenta, stowarzyszenia zawodowe, organizacje rządowe oraz pracownicy akademiccy. Mają oni dyskutować takie tematy, jak:
- Obecny kształt mikropłatności, w tym pochodzenie i ewolucja konceptu loot-boxów, a także ich rola w cyfrowym rynku;
- Zachowania konsumenckie, w tym dzieci i młodzieży w odniesieniu do gier wideo i mikrotransakcji;
- Świadomość konsumentów i edukacja na temat cyfrowych płatności i ich mechanizmów, w tym tych powiązanych z loot-boxami.
Blizzard wycofał się ze sprzedaży lootboksów za fizyczną walutę
Według badań firmy Juniper Research, obecnie mikropłatności w grach wideo przynoszą dochody w wysokości 30 mld USD, a do roku 2022 mogłyby wynieść one aż 50 mld USD. Mimo wszystko coraz więcej krajów ma wobec nich zastrzeżenia. Niektóre organizacje widzą w loot-boxach podobieństwa do hazardu. Nie ma jeszcze szeroko przyjętego konsensusu na skalę globalną ale na przykład Entertainment Software Rating Board, organizacja, która kategoryzuje w USA gry ze względu na zawartość, ogłosiła, że będzie od teraz oznaczała, które tytuły zawierają mikropłatności. Być może w trakcie tych warsztatów skłonią wszystkie strony do opracowania ujednoliconych standardów regulujących loot-boxy.
Powiązane publikacje

Oprogramowanie Nintendo Switch 20.0.0 - Wirtualne Karty Gier, GameShare i przygotowanie systemu na premierę Switch 2
1
StarCraft - nowa odsłona legendarnej serii może nie być tworzona przez zespół Blizzarda. Południowokoreańska firma na horyzoncie
19
Ghost of Yōtei - garść informacji o grze twórców Ghost of Tsushima. Nielinearna kampania, historia i inne
6
Klasyka Star Wars wchodzi do GOG Preservation Program, w tym Dark Forces, Battlefront i X-Wing. Wyprzedaż gier z uniwersum
11