Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

DLSS 4 przetestowany w grze Cyberpunk 2077 na karcie NVIDIA GeForce RTX 5080. Wnioski? Duża poprawa jakości skalowania

Damian Marusiak | 07-01-2025 18:31 |

DLSS 4 przetestowany w grze Cyberpunk 2077 na karcie NVIDIA GeForce RTX 5080. Wnioski? Duża poprawa jakości skalowaniaDzisiaj w nocy czasu polskiego, NVIDIA zaprezentowała nową generację kart graficznych GeForce RTX 5000 oraz mobilnych układów GeForce RTX 5000 Laptop GPU. Istotnym elementem generacji Blackwell będzie DLSS 4, którego pełna funkcjonalność oferuje m.in. dostęp do Multi Frame Generation. Technika została już sprawdzona przez Digital Foundry, które miało okazję ocenić wstępną jakość w grze Cyberpunk 2077 i na karcie NVIDIA GeForce RTX 5080.

Digital Foundry miało już możliwość sprawdzenia techniki NVIDIA DLSS 4 w grze Cyberpunk 2077 (z działającym Path Tracingiem), na karcie graficznej NVIDIA GeForce RTX 5080. W wielu miejscach da się zaobserwować znacznie poprawioną jakość samego skalowania.

DLSS 4 przetestowany w grze Cyberpunk 2077 na karcie NVIDIA GeForce RTX 5080. Wnioski? Duża poprawa jakości skalowania [1]

NVIDIA DLSS 4 wprowadzi Multi Frame Generation oraz Reflex 2. Technika trafi wyłącznie do kart GeForce RTX 5000

Digital Foundry miało już okazję sprawdzić działanie DLSS 4 w grze Cyberpunk 2077 Overdrive Mode (a więc z włączonym Path Tracingiem). Pierwsze wnioski są bardzo obiecujące - jakość skalowania, nawet w trybie Performance, jest wyraźnie poprawiona względem poprzednich generacji. Jest to związane z odejściem od dotychczasowego modelu CNN na rzecz transformatorów, które wcześniej nie były wykorzystywane w tego typu rozwiązaniach graficznych. Szczegółowość obrazu jest wyższa, jednocześnie ghosting na szybko poruszających się obiektach jest w wielu miejscach bardzo mocno zredukowany. Smużenie jest do dzisiaj jednym z największych problemów technik skalowania i tutaj tak mocno widoczny postęp jest czymś, co możemy zdecydowanie docenić.

NVIDIA GeForce RTX 5090, RTX 5080, RTX 5070 Ti oraz RTX 5070 - Prezentacja nowej generacji kart graficznych Blackwell

DLSS 4 w Cyberpunku 2077 poprawia nieco także jakość rekonstrukcji promieni (funkcji DLSS Ray Reconstruction), ograniczony istotnie jest także shimmering np. na podłożach. W przypadku Multi Frame Generation, zgodnie z przypuszczeniami, w Cyberpunku 2077 możemy liczyć na wielokrotnie wyższą wydajność przy wykorzystaniu 3-krotnego (tworzenie przez AI dwóch dodatkowych klatek) lub 4-krotnego generowania klatek (tworzenie trzech klatek). W przypadku pełnego Multi Frame Generation, wzrost płynności jest ponad 9-krotny względem natywnej rozdzielczości. Jeśli chodzi o zestawienie ze sobą techniki DLSS z modelem CNN oraz DLSS z modelem transformatora, oraz z włączonymi generatorami klatek, wydajność na karcie GeForce RTX 5080 jest niemal dwukrotnie wyższa w porównaniu do rezultatów GeForce RTX 4080 SUPER. Warto jednak pamiętać, że z większości benefitów DLSS 4 skorzystają wszystkie karty GeForce RTX, począwszy od GeForce RTX 2000. Mowa tutaj o ulepszonym upscalingu, lepszej rekonstrukcji promieni oraz poprawionym wygładzaniu krawędzi DLAA. Pełna funkcjonalność DLSS 4, wraz z Multi Frame Generation, będzie jednak dostępna tylko dla układów Blackwell.

DLSS 4 przetestowany w grze Cyberpunk 2077 na karcie NVIDIA GeForce RTX 5080. Wnioski? Duża poprawa jakości skalowania [2]
NVIDIA DLSS 4 to odejście od dotychczasowego modelu CNN na rzecz transformatorów, używanych obecnie m.in. w ChatGPT, Fluxie czy Gemini.

DLSS 4 przetestowany w grze Cyberpunk 2077 na karcie NVIDIA GeForce RTX 5080. Wnioski? Duża poprawa jakości skalowania [3]

DLSS 4 przetestowany w grze Cyberpunk 2077 na karcie NVIDIA GeForce RTX 5080. Wnioski? Duża poprawa jakości skalowania [4]
DLSS 4 Super Resolution ma mocno poprawić zarówno szczegółowość obrazu jak również istotnie zmniejszyć ghosting na szybko poruszających się obiektach

Źródło: Digital Foundry
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 361

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.