Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Cyberpunk 2077 z obsługą Ray Tracingu i DLSS 2.0 na premierę

Damian Marusiak | 25-06-2020 22:10 |

Cyberpunk 2077 z obsługą Ray Tracingu i DLSS 2.0 na premieręDzisiaj odbył się pierwszy pokaz Cyberpunka 2077 w ramach cyklu Night City Wire. Zaprezentowano efektowny zwiastun świata gry oraz nowy materiał z rozgrywki prezentujący jedną z mini-gierek dostępnych w tytule. Niedługo później pierwsze media opublikowały swoje pierwsze wrażenia z gry (spokojnie, nasze wrażenia także się pojawią!), a teraz oliwy do ognia dolała NVIDIA, która opublikowała szczegółowe informacje na temat implementacji Ray Tracingu oraz DLSS 2.0 do Cyberpunka 2077. Tak, oprócz techniki śledzenia promieni w czasie rzeczywistym, gra od dnia premiery będzie obsługiwać technologię uspacalowania obrazu na podstawie algorytmów sztucznej inteligencji, oczywiście w drugiej, dużo lepszej odsłonie.

NVIDIA zapowiedziała, że zarówno Ray Tracing jak również DLSS 2.0 od dnia premiery będą dostępne w grze Cyberpunk 2077.

Cyberpunk 2077 z obsługą Ray Tracingu i DLSS 2.0 na premierę [1]

Cyberpunk 2077 - najnowszy trailer i gameplay z Night City Wire

NVIDIA ponownie potwierdziła, że Ray Tracing trafi do Cyberpunka 2077 i będzie dostępny już w dniu premiery tytułu od CD Projekt RED. Jakby tego było mało, również technika DLSS 2.0 zostanie zaimplementowana w Cyberpunku 2077. NVIDIA podzieliła się szczegółami na temat konkretnych opcji graficznych, które będą korzystać ze śledzenia promieni w czasie rzeczywistym. Całość opiera się na czterech elementach, które będą oparte na tej technice: okluzja otoczenia, oświetlenie rozproszone, odbicia oraz cienie. Producent kart graficznych objaśnił również szczegółowo działanie funkcji RTX w każdej z poszczególnych opcji graficznych:

  • Okluzja otoczenia oparta na śledzeniu promieni – Okluzja otoczenia to technika cieniowania i renderowania używana do obliczania stopnia ekspozycji każdego punktu sceny na otaczające oświetlenie. Skutkuje to renderowaniem nowych cieni otaczających obiekty i naturalnie zaciemniających powierzchnie, obiekty i inne elementy gry. W Cyberpunk 2077 okluzja otoczenia oparta na ray tracingu może zostać wykorzystana z lokalnym oświetleniem w celu aproksymacji lokalnych efektów cieniowania tam, gdzie cieni brakuje.
  • Oświetlenie rozproszone oparte na śledzeniu promieni – Technika ta przechwytuje blask naturalnych źródeł światła, a także emisyjne oświetlenie z różnych powierzchni, co jest trudne do osiągnięcia przy użyciu tradycyjnych technik renderingu. Po włączeniu tej funkcji tablice reklamowe i inne podświetlone powierzchnie oraz obiekty rozjaśnią otoczenie naturalnym kolorowym oświetleniem, a słońce i księżyc będą realistycznie oświetlać Night City.
  • Odbicia oparte na śledzeniu promieni – Cyberpunk 2077 charakteryzują odbicia oparte na ray tracingu zastosowane na wszystkich powierzchniach, które mogą obejmować obszar nawet kilku kilometrów, udostępniając realistyczne odbicia w szerokim polu widzenia i na dużych odległościach. Obecne są zarówno na nieprzezroczystych, jak i przezroczystych obiektach, symulując sposób w jaki światło odbija się od błyszczących i metalowych powierzchni. Dotyczy to zarówno gładkich materiałów jak szyby, jak i szorstkich powierzchni, takich jak szczotkowany metal. W przeciwieństwie do technik odzwierciedlających tylko to, co znajduje się na ekranie, oparte na ray tracingu odbicia obejmują całą scenę wokół postaci i mogą dokładnie odwzorować obiekty znajdujące się poza zasięgiem widzenia kamery lub odwrócone do niej tyłem.
  • Cienie oparte na śledzeniu promieni – W Cyberpunk 2077 do rozgrywki dodano kierunkowe cienie pochodzące od światła słonecznego i księżycowego, wyliczane w oparciu o natężenie światła i jego rozproszenie przez chmury oraz inne czynniki.

Cyberpunk 2077 z obsługą Ray Tracingu i DLSS 2.0 na premierę [2]

Cyberpunk 2077 z obsługą Ray Tracingu i DLSS 2.0 na premierę [3]

Cyberpunk 2077 z obsługą Ray Tracingu i DLSS 2.0 na premierę [4]

Producent GPU oraz CD Projekt RED zamierzają więc zaimplementować Ray Tracing w dużo bardziej zauważalnej formie niż to było przedstawiane w dotychczasowych grach. By osiągnąć satysfakcjonującą wydajność, z pewnością przyda się bonus w postaci DLSS 2.0. Co ciekawe, w sieci pojawiły się już doniesienia, że obecna wersja Cyberpunka 2077 na PC w maksymalnych ustawieniach graficznych, wliczając w to Ray Tracing oraz DLSS 2.0 oferuje płynne 60 FPS w rozdzielczości Full HD na karcie NVIDIA GeForce RTX 2080 Ti. To tylko pokazuje, jak bardzo wymagająca będzie gra na absolutnie najwyższych detalach. Z pewnością taka wersja wizualna gry będzie pokazem możliwości dla nadchodzących GPU NVIDIA Ampere. Co zaś się tyczy Turingów... możliwe, że konieczna będzie znacząca redukcja detali Ray Tracingu, by móc cieszyć się płynną grą na obecnych układach GeForce.

Cyberpunk 2077 z obsługą Ray Tracingu i DLSS 2.0 na premierę [5]

Cyberpunk 2077 z obsługą Ray Tracingu i DLSS 2.0 na premierę [6]

Cyberpunk 2077 z obsługą Ray Tracingu i DLSS 2.0 na premierę [7]

Źródło: NVIDIA, DSOGaming
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 125

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.