Baldur's Gate 3 - twórcy zapowiadają szersze wsparcie dla modów. Mają one trafić także do konsolowych wersji gry
Baldur’s Gate 3 to szeroko chwalona przez graczy i krytyków produkcja, a także zdobywca niejednego tytułu gry roku. Choć ostatni duży patch wprowadził trochę problemów, to twórcy intensywnie pracują nad wyeliminowaniem nowych błędów. Do pełni szczęścia brakuje graczom w zasadzie tylko jednego - oficjalnego i rozbudowanego wsparcia dla modyfikacji. Słowa jednego z pracowników Larian Studios dają nadzieję, że to się wkrótce zmieni.
Baldur's Gate 3 może w perspektywie kilku miesięcy otrzymać oficjalne i rozbudowane wsparcie dla modów. Jak pochwalił się jeden z pracowników Larian Studios, dotyczy to także konsolowych edycji tytułu.
Baldur's Gate 3 triumfuje w nagrodach D.I.C.E., a Larian Studios wypuszcza kolejną, bardzo dużą aktualizację
Do Baldur’s Gate 3 nie brakuje modów, nawet pomimo faktu, że studio Larian nie opublikowało oficjalnych narzędzi umożliwiających ich tworzenie. Marzeniem wielu graczy jest zapewne edytor, który pozwalałby na przygotowanie własnych obszarów i przygód. Nie jest do końca jasne, czy otrzymamy aż tak rozbudowane narzędzia w przyszłości, ale Michael Dowse, pełniący funkcję dyrektora wydawniczego Larian Studios, podzielił się ciekawymi informacjami dotyczącymi tego zagadnienia. Jak możemy przeczytać we wpisie na portalu X, deweloperzy pracują nad rozbudowanym i cross-platformowym wsparciem dla modyfikacji. Na szczegóły jeszcze trochę zapewne poczekamy, ale przedstawiciel studia twierdzi, że twórcy mają już przygotowany odpowiedni system. Wymaga on jednak dalszych testów i pracy. Trwają też w tej sprawie rozmowy z przedstawicielami społeczności zrzeszonej wokół gry.
We have a system but it needs to be tested and still requires work. We’re excited about it. I understand that it suck’s when the game is updated and mods break. Our community teams will start talking with and looping in modding community. For now, work continues :)
— Very AFK (@Cromwelp) February 22, 2024
Twórca Baldur's Gate 3 ostrzega, w kontrze do Ubisoftu, przed dominacją modelu subskrypcyjnego w branży gier wideo
Słowo "cross-platformowy" sugeruje, że planowane jest także wsparcie dla modów w konsolowych wersjach gry, co byłoby olbrzymim osiągnięciem. Modyfikacje są bowiem zjawiskiem charakterystycznym niemal wyłącznie dla gier PC-towych. Możliwość modowania Baldur’s Gate 3 na konsolach potwierdza także wpis na oficjalnym Discordzie Larian Studios, z którego wynika, że całość powstaje we współpracy z właścicielami platform. Nie można wykluczyć, że wspomniany system to coś na wzór na przykład Bethesda Creation Club, w ramach którego można pobierać modyfikacje z poziomu samej gry. W tym przypadku będzie on jednak przypuszczalnie całkowicie darmowy. Gracze na wszystkich platformach mają otrzymać możliwość instalacji modów obejmujących takie aspekty gry, jak klasy, interfejs, zaklęcia oraz niektóre zasoby i mechaniki.
Powiązane publikacje

Paramount i Activision podpisały umowę na nakręcenie filmu pełnometrażowego na podstawie serii gier Call of Duty
18
Gra 007 First Light zaprezentowana na długim gameplayu. Gra zadebiutuje na PC, PlayStation 5, Xbox Series i Nintendo Switch 2
38
SkyShowtime – filmowe i serialowe nowości VOD na wrzesień 2025. Wśród premier Dexter, Brutalista, Krytyk oraz Tulsa King
1
Skyblivion - twórcy prezentują z wyjaśnieniami pierwszy kwadrans minut wyjątkowej modyfikacji
14