AMD Radeon Anti-Lag 2 może powodować awarie gry Marvel's Spider-Man 2. Twórcy zdecydowali się dezaktywować tę opcję
Funkcja AMD Radeon Anti-Lag 2 to realna konkurencja dla NVIDIA Reflex. Jej celem jest zmniejszenie opóźnień w grach, przez co jest szczególnie pożądana w przypadku korzystania z modułu generowania klatek. Niestety nie zawsze implementacja Anti-Lag 2 przebiega bez problemów. Doświadczyły tego ostatnio osoby grające w grę Marvel’s Spider-Man 2. Problem okazał się na tyle poważny, że twórcy postanowili całkowicie wyłączyć tę opcję.
Funkcja AMD Radeon Anti-Lag 2 nie działa poprawnie w PC-towej wersji gry Marvel's Spider-Man 2. Powoduje awarie nawet, kiedy nie jest włączona w opcjach. Twórcy postanowili tymczasowo całkowicie ją dezaktywować.
AMD FSR 3.1 i Radeon Anti-Lag 2 - już dostępne w najnowszych sterownikach Adrenalin Edition oraz dużych grach AAA
Gra Marvel’s Spider-Man 2 w wersji na PC-ty pozostawia wiele do życzenia. Z pewnością nie jest to tak udany port, jak w przypadku wielu innych tytułów Sony. Część graczy doświadcza awarii, które skutkują nagłym zamknięciem gry. Twórcy odkryli, że w wielu przypadkach istnieje czynnik wspólny. Gra crashuje się najczęściej na kartach graficznych AMD Radeon RX 5000 lub nowszych. Winę za to ponoszą jednak nie tyle GPU, co właśnie funkcja Anti-Lag 2. Awarie są ponoć bezpośrednio powiązane z uruchamianiem się pakietu SDK tej technologii. Co ważne jednak, problem nie obejmuje wszystkich użytkowników omawianych kart, gdyż część z nich może prowadzić rozgrywkę względnie bezproblemowo.
Marvel's Spider-Man 2 - dzięki DLSS 4 gra wygląda akceptowalnie nawet podczas upscalowania obrazu z rozdzielczości 360p
Z racji, że Anti-Lag 2 SDK inicjalizuje się nawet, jeśli funkcja jest w opcjach wyłączona, deweloperzy zdecydowali się tymczasowo na dosyć radykalne rozwiązanie. Najnowszy patch do Spider-Mana 2 całkowicie bowiem dezaktywował tę technologię. Firma AMD pracuje już nad odpowiednią aktualizacją do sterowników, która ma wyeliminować problem. Anti-Lag 2 nie wróci zatem do Spider-Mana 2 przed wypuszczeniem nowej wersji sterowników. Warto odnotować, że najnowszy patch do PC-towej wersji gry studia Insomniac wprowadza też szereg innych zmian. Poprawia ogólną stabilność produkcji oraz odbicia bazujące na funkcji Screen Space Reflections, wprowadza możliwość używania NVIDIA DLSS Ray Reconstruction w natywnej rozdzielczości i trybie Ultra Performance, a także eliminuje szereg innych bugów. Z pełną listą zmian można zapoznać się na odpowiedniej stronie w serwisie Steam.
Powiązane publikacje

StarCraft - nowa odsłona legendarnej serii może nie być tworzona przez zespół Blizzarda. Południowokoreańska firma na horyzoncie
13
Ghost of Yōtei - garść informacji o grze twórców Ghost of Tsushima. Nielinearna kampania, historia i inne
4
Klasyka Star Wars wchodzi do GOG Preservation Program, w tym Dark Forces, Battlefront i X-Wing. Wyprzedaż gier z uniwersum
10
The Elder Scrolls IV: Oblivion - Remastered bije rekordy. Zdobył 4 mln graczy w 4 dni. Tak wygląda odrodzenie legendy RPG
124