Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

AMD Radeon Anti-Lag 2 może powodować awarie gry Marvel's Spider-Man 2. Twórcy zdecydowali się dezaktywować tę opcję

Łukasz Stefaniak | 14-02-2025 12:00 |

AMD Radeon Anti-Lag 2 może powodować awarie gry Marvel's Spider-Man 2. Twórcy zdecydowali się dezaktywować tę opcję Funkcja AMD Radeon Anti-Lag 2 to realna konkurencja dla NVIDIA Reflex. Jej celem jest zmniejszenie opóźnień w grach, przez co jest szczególnie pożądana w przypadku korzystania z modułu generowania klatek. Niestety nie zawsze implementacja Anti-Lag 2 przebiega bez problemów. Doświadczyły tego ostatnio osoby grające w grę Marvel’s Spider-Man 2. Problem okazał się na tyle poważny, że twórcy postanowili całkowicie wyłączyć tę opcję.

Funkcja AMD Radeon Anti-Lag 2 nie działa poprawnie w PC-towej wersji gry Marvel's Spider-Man 2. Powoduje awarie nawet, kiedy nie jest włączona w opcjach. Twórcy postanowili tymczasowo całkowicie ją dezaktywować.

AMD Radeon Anti-Lag 2 może powodować awarie gry Marvel's Spider-Man 2. Twórcy zdecydowali się dezaktywować tę opcję  [1]

AMD FSR 3.1 i Radeon Anti-Lag 2 - już dostępne w najnowszych sterownikach Adrenalin Edition oraz dużych grach AAA

Gra Marvel’s Spider-Man 2 w wersji na PC-ty pozostawia wiele do życzenia. Z pewnością nie jest to tak udany port, jak w przypadku wielu innych tytułów Sony. Część graczy doświadcza awarii, które skutkują nagłym zamknięciem gry. Twórcy odkryli, że w wielu przypadkach istnieje czynnik wspólny. Gra crashuje się najczęściej na kartach graficznych AMD Radeon RX 5000 lub nowszych. Winę za to ponoszą jednak nie tyle GPU, co właśnie funkcja Anti-Lag 2. Awarie są ponoć bezpośrednio powiązane z uruchamianiem się pakietu SDK tej technologii. Co ważne jednak, problem nie obejmuje wszystkich użytkowników omawianych kart, gdyż część z nich może prowadzić rozgrywkę względnie bezproblemowo.

AMD Radeon Anti-Lag 2 może powodować awarie gry Marvel's Spider-Man 2. Twórcy zdecydowali się dezaktywować tę opcję  [2]

Marvel's Spider-Man 2 - dzięki DLSS 4 gra wygląda akceptowalnie nawet podczas upscalowania obrazu z rozdzielczości 360p

Z racji, że Anti-Lag 2 SDK inicjalizuje się nawet, jeśli funkcja jest w opcjach wyłączona, deweloperzy zdecydowali się tymczasowo na dosyć radykalne rozwiązanie. Najnowszy patch do Spider-Mana 2 całkowicie bowiem dezaktywował tę technologię. Firma AMD pracuje już nad odpowiednią aktualizacją do sterowników, która ma wyeliminować problem. Anti-Lag 2 nie wróci zatem do Spider-Mana 2 przed wypuszczeniem nowej wersji sterowników. Warto odnotować, że najnowszy patch do PC-towej wersji gry studia Insomniac wprowadza też szereg innych zmian. Poprawia ogólną stabilność produkcji oraz odbicia bazujące na funkcji Screen Space Reflections, wprowadza możliwość używania NVIDIA DLSS Ray Reconstruction w natywnej rozdzielczości i trybie Ultra Performance, a także eliminuje szereg innych bugów. Z pełną listą zmian można zapoznać się na odpowiedniej stronie w serwisie Steam.

Źródło: Insomniac Games, Tom's Hardware
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 14

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.