3DMark Speed Way - benchmark dla najnowszych kart graficznych, testujący wydajność w środowisku DirectX 12 Ultimate
UL Benchmark w ciągu ostatnich dwóch lat wprowadziła kilka testów wydajności kart graficznych, które skupiały się na sprawdzeniu poszczególnych funkcjonalności bibliotek DirectX 12 Ultimate. Tym sposobem pojawiły się takie testy jak 3DMark DirectX Ray Tracing, 3DMark Mesh Shaders, 3DMark Variable Rate Shading oraz 3DMark Sampler Feedback. Firma poinformowała, że jeszcze w tym roku zostanie opublikowany zupełnie nowy test wydajności 3DMark Speed Way, który będzie testował jednocześnie wszystkie najważniejsze funkcje najnowszych bibliotek Microsoftu. Będzie to z pewnością wymagający test, bowiem jego sercem będzie implementacja Ray Tracingu, wykorzystanego m.in. do globalnego oświetlenia (RTGI - Ray Tracing Global Illumination).
UL Benchmark poinformował o trwających pracach nad benchmarkiem o nazwie 3DMark Speed Way, który będzie testował najnowsze karty graficzne pod kątem wydajności w środowisku DirectX 12 Ultimate.
UL Benchmark prezentuje test 3DMark Storage Benchmark, tym razem sprawdzający wydajność nośników SSD oraz hybryd
UL Benchmark dopiero zapowiedziała nowy test wydajności, toteż na finalny projekt 3DMark Speed Way musimy jeszcze poczekać (obecnie data określana jest jako późny 2022 rok, możliwe więc, że debiut benchmarka zbiegnie się z premierą nowej generacji kart graficznych NVIDII oraz AMD). Wiemy, że będzie to zaawansowane oprogramowanie, testujące wydajność GPU w środowisku DirectX 12 Ultimate, z jednoczesnym wykorzystaniem śledzenia promieni, mesh shaders oraz Variable Rate Shading. Sam Ray Tracing będzie użyty nie tylko do zaawansowanego, globalnego oświetlenia ale także lepszej jakości odbić na powierzchniach. Firma weszła także we współpracę z marką Lenovo Legion, na mocy której w omawianym benchmarku pojawi się tzw. "product placement" urządzeń Lenovo: komputerów Legion, monitorów, laptopów czy peryferii.
3DMark Sampler Feedback nowym testem wydajności. Pakiet 3DMark od teraz z pełną obsługą DirectX 12 Ultimate
Co dokładnie oznaczają poszczególne funkcje DX12 Ultimate? Mesh Shaders to bardziej zaawansowane cieniowanie siatki. W tym celu wykorzystywane są nowe graficzne potoki (Graphics papeline to najprościej mówiąc droga przepływu danych między interfejsem karty graficznej a buforem ramki zawierającym gotową klatkę animacji 3D). Nowe potoki będą pozwalały na jednoczesne kontrolowanie przez GPU poziomu detali obiektów w połączeniu z teselacją. DirectX 12 Ultimate obsługuje także technikę Variable Rate Shading (to kolejny "ficzer", który pojawi się w 3DMark Speed Way) - technologia, której zadaniem jest lepsza optymalizacja zużycia procesora graficznego poprzez priorytetowe znaczenie obiektów środowiskowych oraz sposobu ich wyświetlania. Powinno to zapewnić bardziej stabilną liczbę klatek na sekundę bez jednoczesnej utraty jakości wyświetlanego obrazu.