Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

3DMark Speed Way - benchmark dla najnowszych kart graficznych, testujący wydajność w środowisku DirectX 12 Ultimate

Damian Marusiak | 01-03-2022 12:30 |

3DMark Speed Way - benchmark dla najnowszych kart graficznych, testujący wydajność w środowisku DirectX 12 UltimateUL Benchmark w ciągu ostatnich dwóch lat wprowadziła kilka testów wydajności kart graficznych, które skupiały się na sprawdzeniu poszczególnych funkcjonalności bibliotek DirectX 12 Ultimate. Tym sposobem pojawiły się takie testy jak 3DMark DirectX Ray Tracing, 3DMark Mesh Shaders, 3DMark Variable Rate Shading oraz 3DMark Sampler Feedback. Firma poinformowała, że jeszcze w tym roku zostanie opublikowany zupełnie nowy test wydajności 3DMark Speed Way, który będzie testował jednocześnie wszystkie najważniejsze funkcje najnowszych bibliotek Microsoftu. Będzie to z pewnością wymagający test, bowiem jego sercem będzie implementacja Ray Tracingu, wykorzystanego m.in. do globalnego oświetlenia (RTGI - Ray Tracing Global Illumination).

UL Benchmark poinformował o trwających pracach nad benchmarkiem o nazwie 3DMark Speed Way, który będzie testował najnowsze karty graficzne pod kątem wydajności w środowisku DirectX 12 Ultimate.

3DMark Speed Way - benchmark dla najnowszych kart graficznych, testujący wydajność w środowisku DirectX 12 Ultimate [1]

UL Benchmark prezentuje test 3DMark Storage Benchmark, tym razem sprawdzający wydajność nośników SSD oraz hybryd

UL Benchmark dopiero zapowiedziała nowy test wydajności, toteż na finalny projekt 3DMark Speed Way musimy jeszcze poczekać (obecnie data określana jest jako późny 2022 rok, możliwe więc, że debiut benchmarka zbiegnie się z premierą nowej generacji kart graficznych NVIDII oraz AMD). Wiemy, że będzie to zaawansowane oprogramowanie, testujące wydajność GPU w środowisku DirectX 12 Ultimate, z jednoczesnym wykorzystaniem śledzenia promieni, mesh shaders oraz Variable Rate Shading. Sam Ray Tracing będzie użyty nie tylko do zaawansowanego, globalnego oświetlenia ale także lepszej jakości odbić na powierzchniach. Firma weszła także we współpracę z marką Lenovo Legion, na mocy której w omawianym benchmarku pojawi się tzw. "product placement" urządzeń Lenovo: komputerów Legion, monitorów, laptopów czy peryferii. 

3DMark Speed Way - benchmark dla najnowszych kart graficznych, testujący wydajność w środowisku DirectX 12 Ultimate [2]

3DMark Sampler Feedback nowym testem wydajności. Pakiet 3DMark od teraz z pełną obsługą DirectX 12 Ultimate

Co dokładnie oznaczają poszczególne funkcje DX12 Ultimate? Mesh Shaders to bardziej zaawansowane cieniowanie siatki. W tym celu wykorzystywane są nowe graficzne potoki (Graphics papeline to najprościej mówiąc droga przepływu danych między interfejsem karty graficznej a buforem ramki zawierającym gotową klatkę animacji 3D). Nowe potoki będą pozwalały na jednoczesne kontrolowanie przez GPU poziomu detali obiektów w połączeniu z teselacją. DirectX 12 Ultimate obsługuje także technikę Variable Rate Shading (to kolejny "ficzer", który pojawi się w 3DMark Speed Way) - technologia, której zadaniem jest lepsza optymalizacja zużycia procesora graficznego poprzez priorytetowe znaczenie obiektów środowiskowych oraz sposobu ich wyświetlania. Powinno to zapewnić bardziej stabilną liczbę klatek na sekundę bez jednoczesnej utraty jakości wyświetlanego obrazu.

Źródło: UL Benchmark
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 14

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.