3DMark Sampler Feedback nowym testem wydajności. Pakiet 3DMark od teraz z pełną obsługą DirectX 12 Ultimate
Na początku 2020 roku, firma Microsoft zaprezentowała biblioteki DirectX 12 Ultimate, wśród których znajdziemy kilka przydatnych funkcjonalności tj. DirectX Ray Tracing Tier 1.1, Mesh Shaders czy Variable Rate Shading, czyli cieniowanie o zmiennej częstotliwości. Biblioteki DirectX 12 Ultimate są w pełni zgodne z kartami graficznymi NVIDIA GeForce RTX z rodziny Turing oraz Ampere, kartami AMD Radeon RX 6000, wykorzystujących architekturę RDNA 2 oraz nadchodzącymi układami Intel ARC, opartymi na architekturze Xe-HPG. W zeszłym roku firma UL Benchmark wprowadziła pierwszy test wydajności, wykorzystujący w pełni jedną z funkcji bibliotek DirectX 12 Ultimate - mowa oczywiście o DirectX RayTracing, który został zaimplementowany do pakietu 3DMark. Później dodano także kolejne testy - Mesh Shaders oraz Variable Rate Shading. Teraz firma poinformowała o dodaniu czwartego testu dla bibliotek DirectX 12 Ultimate, a więc Sampler Feedback.
Pakiet 3DMark wzbogacił się o ostatni test wydajności powiązany z bibliotekami DirectX 12 Ultimate - mowa o funkcji Sampler Feedback. Tym samym popularny benchmark w pełni wspiera testy związane ze wspomnianymi bibliotekami Microsoftu.
3DMark Mesh Shaders Feature Test - nowe oprogramowanie sprawdzające wydajność kart NVIDIA Ampere i AMD RDNA 2
Sampler Feedback, choć raczej rzadko się o nim wspomina, jest równie ważną częścią bibliotek DirectX 12 Ultimate, jak Mesh Shaders czy Variable Rate Shading. W skrócie mowa bowiem o technice służącej do przechwytywania i rejestrowania informacji o próbkowaniu tekstur i ich lokalizacji. W ten sposób Sampler Feedback umożliwia efektywniejszą obsługę tekstur. Rozwiązanie Microsoftu wykorzystywane jest zarówno do strumieniowania tekstur jak i optymalizacji cieniowania w przestrzeni tekstur (ta technika z kolei pozwala na optymalizację wydajności poprzez ponowne wykorzystanie cieniowania z poprzednich klatek).
3DMark DirectX Ray Tracing - nowy test DXR dla kart NVIDIA i AMD
Firma UL Benchmark poinformowała o dodaniu nowego testu wydajności do pakietu 3DMark, ukazującego możliwości stojące za techniką Sampler Feedback. Benchmark ukazuje, w jaki sposób silniki gier mogą wykorzystać funkcję bibliotek DirectX 12 Ultimate do sprawniejszej optymalizacji działania cieniowania w przestrzeni tekstur. Test składa się z dwóch przelotów. W pierwszym funkcja cieniowania w przestrzeni tekstur nie jest wspomagania przez technikę Sampler Feedback, podczas gdy w drugim przejściu testowym, wykorzystywany jest Sampler Feedback do zoptymalizowania operacji cieniowania w przestrzeni tekstur poprzez sprawniejszą identyfikację tekseli (texels, najmniejsze punkty tekstury), do których Sampler Feedback uzyskuje dostęp. Test 3DMark Sampler Feedback jest już dostępny dla pakietów 3DMark Advanced Edition oraz Professional Edition. Tym samym oprogramowanie UL Benchmark posiada w swojej bibliotece dedykowane testy dla wszystkich składowych bibliotek DirectX 12 Ultimate.