Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

2018 był rokiem problemów Facebooka. A sytuacja może być gorsza

Piotr Gontarczyk | 30-12-2018 17:00 |

2018 był rokiem problemów Facebooka. A sytuacja może być gorszaMark Zuckerberg 2018 rok z pewnością zapamięta na długo. Facebook w mijającym roku ma jeden skandal za drugim. Są większe, są i mniejsze, ale wszystkie składają się w jedną całość. Akcje firmy Facebook od kilku miesięcy tracą na wartości i obecnie nic nie wskazuje na to, że coś się w tej kwestii szybko zmieni. Społecznościowy gigant w Internecie ma coraz bardziej poważne problemy, nie tylko z własnymi regulacjami, ale też ze spełnianiem prawa poszczególnych państw. Na karku Facebooka przybywa krajów, które skarżą go za nieuczciwe praktyki. W akcji jest też Unia Europejska. Czy obserwujemy właśnie powolny upadek podmiotu, który zaszedł aż tak wysoko? Grobu może jeszcze kopać nie trzeba, ale...

Facebook trzęsie się w posadach i choć całkowity upadek wciąż nie jest przewidywany, to jednak obecne problemy mogą mocno zaważyć na przyszłości najpopularniejszego serwisu społecznościowego.

2018 był rokiem problemów Facebooka. A sytuacja może być gorsza [1]

Facebook, jak wynika z danych firmy analitycznej Toluna, jest obecnie firmą cieszącą się największym stopniem nieufności konsumentów. Facebookowi nie ufa aż 40% respondentów. Skalę problemu pokazuje chociażby firma, która znalazła się na drugiej pozycji. Jest nią Twitter, ale jej nie ufa tylko 8% internautów. Taki sam wynik uzyskał Amazon. Google, pomimo dominującej pozycji na rynku, nie ufa tylko 6% respondentów. Wynik 40% dla Facebooka jest więc porażająco wyższy niż dla jakiejkolwiek innej firmy działającej w branży IT. Z najnowszych doniesień wynika, że Facebook nie jest w stanie kontrolować nawet własnych moderatorów, którzy wg The New York Times operują na podstawie przestarzałych i nieprawdziwych informacjach. Facebook co prawda zatrudnia kolejnych moderatorów lokalnych (krajowych), ale to wciąż za mało, aby przynajmniej w miarę sprawnie walczyć z naruszeniami praw poszczególnych krajów, z mową nienawiści, czy fake newsami, rozprzestrzenianymi chociażby przez zatrudnianych trolli. Chociażby rosyjskich.

2018 był rokiem problemów Facebooka. A sytuacja może być gorsza [2]

Dodatkowo Facebook jest na celowniku różnych państw, w kontekście ochrony danych osobowych użytkowników. Firma już musiała zapłacić 0,5 miliarda funtów w Wielkiej Brytanii za skandal z Cambridge Analytica. Unia Europejska, poprzez Komisję Europejską, już niebawem na Facebooka może nałożyć karę w wysokości ponad miliarda euro. W Irlandii DPC (Komisja ds. Ochrony Danych) prowadzi dochodzenie przeciwko Facebookowi, za domniemane łamanie praw dot. ochrony prywatności użytkowników. Amerykańska Federalna Komisja ds. Handlu (FTC) prowadzi dochodzenie w sprawie wycieku danych użytkowników. Facebook jest też na celowniku rządowych agencji z Argentyny, Belgii, Brazylii, Francji, Irlandii, Łotwy, Kanady, Singapuru i Wielkiej Brytanii. Warto jednak podkreślić, że agencje rządowe tych państw mają też pretensje do konkurencji, a więc Twittera, czy YouTube'a. Mark Zuckerberg wczoraj zapewniał, że Facebook idzie w dobrą stronę. Jak twierdzi już ponad 30 tysięcy ludzi na całym świecie pracuje nad jego bezpieczeństwem, a także moderacją, w wyniku której dziennie z Facebooka znikają tysiące fałszywych kont. Przyznał jednak, że prace nad zabezpieczeniami to działania, które zajmą więcej niż rok. Pytanie tylko, czy Facebook zdąży odwrócić złe trendy?

Źródło: Fool, Zacks, The New York Times
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 11

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.