Zakupy z głową - jak kupować i do czego prawo ma konsument?
- SPIS TREŚCI -
- 1 - Wstęp
- 2 - Cena, cena jednostkowa i etykieta z ceną
- 3 - Niezgodność ceny z etykietą i produkty za "grosze"
- 4 - Niezgodność ceny z gazetką lub reklamą i robienie zdjęć
- 5 - Ochrona - jakie ma uprawnienia względem klienta?
- 6 - Zwrot towaru kupionego przez Internet
- 7 - Rękojmia, czyli niezgodność towaru z umową
- 8 - Gwarancja - czy jest lepsza niż rękojmia?
Zakupy to niby prosta rzecz. Wybieramy towar, płacimy, gotowe. Tak jest w sytuacjach idealnych, ale zdarzają momenty, kiedy pojawiają się wątpliwości, z różnych przyczyn. Niektórzy sprzedawcy tylko czyhają na moment nieuwagi konsumenta, niektórzy nie radzą sobie z porządkiem i przestrzeganiem prawa. Konsument, wbrew pozorom, w polskim prawie jest bardzo dobrze chroniony. Sęk w tym aby wiedzieć, jakie rzeczywiście ma się prawa wobec sklepu. Dziś zajmiemy się omówieniem kilku zagadnień związanych z zakupami. Nie będą one ograniczone do kupowania sprzętu komputerowego, czy szerzej pojmowanej elektroniki użytkowej. Nasze wskazówki powinny pomóc wszystkim konsumentom.
Autor: Piotr Gontarczyk
Zakupy w sklepach tradycyjnych (stacjonarnych) jeszcze długo nie zanikną, nawet jeśli rośnie liczba konsumentów korzystających ze sklepów internetowych. W każdym z nich zawsze możemy trafić na jakiś problem. Nie zgadza się cena na etykiecie z tą na rachunku. Nie naliczył nam się rabat widoczny w gazetce lub reklamie. Produkt na pierwszy rzut oka tańszy, ostatecznie może okazać się w rzeczywistości droższy. Produkt kupiony jako nowy może mieć wyraźne ślady użytkowania. W sklepie ktoś nakazuje nam usunięcie dopiero co zrobionego zdjęcia towaru. Czy ochroniarz w sklepie może nas przeszukać, albo chociaż zatrzymać? Czy może użyć wobec nas siły? Między innymi tymi tematami właśnie się zajmiemy.
Jako konsumenci dziś jesteśmy mocno chronieni przed skutkami błędów sklepów. Nie oznacza to, że możemy stracić czujność, bo każdą słabość producenci i sklepy chętnie wykorzystają.
Aby móc dobrze poruszać się w świecie zakupów warto, jako konsument, znać swoje prawa. W tym artykule postaram się przedstawić Wam wszystko to, co stanowi podstawy odpowiedzialnych i bezpiecznych zakupów. Możecie spodziewać się wielu odniesień do przepisów, ale spokojnie, nikt nie musi obawiać się zalewu długich cytatów z ustaw. Tak naprawdę część zasad regulujących relacje pomiędzy sprzedawcą i konsumentem jest opisana w sposób bardzo prosty i przejrzysty.
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- następna ›
- ostatnia »
- SPIS TREŚCI -
- 1 - Wstęp
- 2 - Cena, cena jednostkowa i etykieta z ceną
- 3 - Niezgodność ceny z etykietą i produkty za "grosze"
- 4 - Niezgodność ceny z gazetką lub reklamą i robienie zdjęć
- 5 - Ochrona - jakie ma uprawnienia względem klienta?
- 6 - Zwrot towaru kupionego przez Internet
- 7 - Rękojmia, czyli niezgodność towaru z umową
- 8 - Gwarancja - czy jest lepsza niż rękojmia?
Powiązane publikacje

Darmowa nawigacja na telefon offline i online w 2025 roku. Na te mapy warto zwrócić uwagę
21
Darmowe programy do Windows cz. 9. Gry z różnych sklepów w jednym miejscu, tekst i wideo jako podcast, alternatywa dla Spotify
43
Darmowe aplikacje na Androida, marzec 2025. Pobieranie muzyki ze Spotify i wideo z YouTube, firewall i inne
28
Darmowe programy do Windows cz. 8. Usuwanie śmieci, zmiana ustawień, przesyłanie plików, nowy wygląd Spotify i inne
53