Twórca Oculusa: Głównym problemem VR są kable
Technologia wirtualnej rzeczywistości coraz częściej pojawia się nie tylko w mediach branżowych, ale także na różnego rodzaju eventach oraz spotkaniach z graczami. Nie ma wątpliwości, że w technologii VR tkwi spory potencjał i tak naprawdę nie wiemy, jak w przyszłości będzie wyglądało wykorzystanie gogli i hełmów wirtualnej rzeczywistości. Przez kilka ostatnich lat mogliśmy obserwować sporo zapowiedzi, ale także rzeczywisty rozwój samej technologii. Urządzenia pozwalają na coraz więcej, a użytkownicy zakładają na głowę coraz bardziej zaawansowany sprzęt. Co jest głównym problemem wirtualnej rzeczywistości? W pierwszym kwartale przyszłego roku na rynku pojawi się pierwszy konsumencki wariant hełmu Oculus Rift, który ujawni realną wartość technologii VR dla zwykłych użytkowników. Będzie to prawdziwy sprawdzian dla producenta.
Czy twórca projektu Oculus ma rację?
Palmer Luckey, założyciel Oculusa w swoich wypowiedziach dosyć często odnosi się do ograniczeń technologicznych i ostrzega społeczność przed różnymi problemami wynikającymi z początku rynkowej drogi technologii VR. Tym razem Luckey skupił się na przesyłaniu danych do hełmu - według niego, głównym problemem podczas korzystania z nadchodzących urządzeń wirtualnej rzeczywistości przystosowanych do obsługi PC będą przewody biegnące od komputera do sprzętu VR. W tym przypadku lepiej sprawdzają się gogle takie jak Samsung Gear VR, ponieważ korzystają one ze smartfona znajdującego się tuż za soczewkami.
Dzięki temu nie ma potrzeby łączenia urządzenia VR z dodatkowym sprzętem. Co innego, że hełm Oculus Rift zaoferuje znacznie więcej możliwości, a mowa tutaj chociażby o lepszej jakości obrazu oraz dostępie do oprogramowania tworzonego z myślą o PC. Połączenie sprzętu wirtualnej rzeczywistości przy pomocy kabli może ograniczać użytkownika - Palmer Luckey przypomina, że zwykli użytkownicy nie będą mieli w domu "obsługi" zajmującej się trzymaniem kabli i ich rozplątywaniem... Twórcy oprogramowania muszą zwrócić na to uwagę i dostosować swoje projekty do ruchów ograniczonych przewodami biegnącymi od hełmu do komputera PC.
Powiązane publikacje

Anbernic RG 557 - handheld do gier, który oferuje chip Dimensity 8300, system Android oraz ekran AMOLED
8
Czytniki e-booków z serii BOOX Go 7 mogą stać się także osobistymi notatnikami. Nowości oferują Androida i wsparcie dla rysika
2
Okulary Ray-Ban Meta z funkcjami AI. Tłumaczenia na żywo i integracja z Instagramem dostępne w kolejnych krajach
54
Genesis Nitro 800, Nitro 660 oraz Trit 660 RGB - nowe fotele dla graczy. Regulowane podłokietniki i poduszki Memory Foam
22