Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Twórca Oculusa: Głównym problemem VR są kable

Arkad | 02-11-2015 13:06 |

Oculus VRTechnologia wirtualnej rzeczywistości coraz częściej pojawia się nie tylko w mediach branżowych, ale także na różnego rodzaju eventach oraz spotkaniach z graczami. Nie ma wątpliwości, że w technologii VR tkwi spory potencjał i tak naprawdę nie wiemy, jak w przyszłości będzie wyglądało wykorzystanie gogli i hełmów wirtualnej rzeczywistości. Przez kilka ostatnich lat mogliśmy obserwować sporo zapowiedzi, ale także rzeczywisty rozwój samej technologii. Urządzenia pozwalają na coraz więcej, a użytkownicy zakładają na głowę coraz bardziej zaawansowany sprzęt. Co jest głównym problemem wirtualnej rzeczywistości? W pierwszym kwartale przyszłego roku na rynku pojawi się pierwszy konsumencki wariant hełmu Oculus Rift, który ujawni realną wartość technologii VR dla zwykłych użytkowników. Będzie to prawdziwy sprawdzian dla producenta.

Czy twórca projektu Oculus ma rację?

Palmer Luckey, założyciel Oculusa w swoich wypowiedziach dosyć często odnosi się do ograniczeń technologicznych i ostrzega społeczność przed różnymi problemami wynikającymi z początku rynkowej drogi technologii VR. Tym razem Luckey skupił się na przesyłaniu danych do hełmu - według niego, głównym problemem podczas korzystania z nadchodzących urządzeń wirtualnej rzeczywistości przystosowanych do obsługi PC będą przewody biegnące od komputera do sprzętu VR. W tym przypadku lepiej sprawdzają się gogle takie jak Samsung Gear VR, ponieważ korzystają one ze smartfona znajdującego się tuż za soczewkami.

Dzięki temu nie ma potrzeby łączenia urządzenia VR z dodatkowym sprzętem. Co innego, że hełm Oculus Rift zaoferuje znacznie więcej możliwości, a mowa tutaj chociażby o lepszej jakości obrazu oraz dostępie do oprogramowania tworzonego z myślą o PC. Połączenie sprzętu wirtualnej rzeczywistości przy pomocy kabli może ograniczać użytkownika - Palmer Luckey przypomina, że zwykli użytkownicy nie będą mieli w domu "obsługi" zajmującej się trzymaniem kabli i ich rozplątywaniem... Twórcy oprogramowania muszą zwrócić na to uwagę i dostosować swoje projekty do ruchów ograniczonych przewodami biegnącymi od hełmu do komputera PC.

Źródło: TechCrunch / The Verge
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 30

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.