Test pamięci DDR4 Team Group T-Force XTREEM ARGB 3600 CL14
- SPIS TREŚCI -
- 1 - Świetne pamięci DDR4 na kościach Samsung B-die
- 2 - Team Group T-Force XTREEM ARGB - Wygląd i specyfikacja
- 3 - Platforma testowa i metodyka pomiarowa
- 4 - Test 7-Zip - Kompresja dużego pliku
- 5 - Test 7-Zip - Kompresja małych plików
- 6 - Test Blender - Renderowanie sceny
- 7 - Test Cinebench R20 - Wydajność jednowątkowa
- 8 - Test Cinebench R20 - Wydajność wielowątkowa
- 9 - Test Corona Benchmark - Renderowanie sceny
- 10 - Test HandBrake - Konwersja video
- 11 - Test Mozilla Kraken - Wydajność JavaScript
- 12 - Test MandelBulber - Renderowanie fraktali
- 13 - Test ShotCut - Renderowanie filmu
- 14 - Test Sid Meier's Civilization VI - Wgrywanie save
- 15 - Test V-Ray - Renderowanie sceny
- 16 - Test wydajności - Assassin's Creed: Odyssey
- 17 - Test wydajności - Assetto Corsa Competizione
- 18 - Test wydajności - Far Cry: New Dawn
- 19 - Test wydajności - Final Fantasy XV
- 20 - Test wydajności - Kingdom Come: Deliverance
- 21 - Test wydajności - Shadow of The Tomb Raider
- 22 - Test wydajności - Sid Meier's Civilization VI
- 23 - Test wydajności - Total War: Three Kingdoms
- 24 - Test wydajności - Watch Dogs 2
- 25 - Test wydajności - Witcher 3: Wild Hunt
- 26 - Team Group T-Force XTREEM ARGB - Overclocking
- 27 - Podsumowanie - Team Group T-Force XTREEM ARGB
Producenci pamięci operacyjnych długo stawiali na flagowe zestawy z możliwie najwyższym taktowaniem, często kosztem absurdalnie wysokich opóźnień, nawet pomimo wykorzystywania topowych kości. Obecnie sytuacja się unormowała, ponieważ przybywa rozsądniej skrojonych kompletów łączących dość wysokie częstotliwości z przyjemnie niskimi timingami. Ot, sensowny kompromis mogący usatysfakcjonować posiadaczy platform AMD i Intela. Jednym z takich zestawów jest recenzowany dzisiaj Team Group T-Force XTREEM ARGB 3600 MHz CL14, bazujący oczywiście na modułach Samsung B-Die. Jak prezentuje się wydajność oraz możliwości podkręcania tego kolorowego duetu, dowiecie się przeglądając kolejne strony.
Autor: Sebastian Oktaba
Jak zapewne zdążyliście się zorientować, chociażby na podstawie licznych testów pamięci RAM dostępnych na łamach PurePC, podzespół ten przestał wreszcie uchodzić za drugorzędny w kwestii wpływu na wydajność zestawu komputerowego. Świadomi użytkownicy składający gamingowe maszyny traktują go dzisiaj niemalże priorytetowo. Faktycznie - szybkie pamięci RAM stanowią konieczność przy wielordzeniowych procesorach, aby wymiana danych przebiegała sprawnie i żaden bottleneck na linii CPU-RAM-GPU nie powstawał. Oczywiście, przyrost klatek na sekundę nie zawsze będzie widoczny, aczkolwiek gracze skorzystają tutaj najwięcej. Trzeba tylko pamiętać, że pomiary wykonywane w miejscach graficznych zamydlają obraz sytuacji, ponieważ dopiero w scenariuszach procesorowych można dostrzec wyraźne korzyści z zastosowania szybszych pamięci. Dotyczy to zwłaszcza wymagających gier komputerowych, które stanowią podstawę niniejszej publikacji, chociaż programów użytkowych również nie zabraknie.
Pamięci Team Group T-Force XTREEM ARGB to nie tylko efektowna stylistyka, ale przede wszystkim dobre parametry i szansa na niezłe podkręcenie.
Team Group jeszcze do niedawna pozostawał producentem szerzej nieznanym wśród polskich konsumentów, jednak firma konsekwentnie rozbudowuje swoje portfolio, wzmacnia kanały sprzedażowe i podsyła sample testowe redakcjom, żeby zaistnieć na niełatwym rynku. Oferta tajwańskiego producenta przeszła też istotną metamorfozę. Niegdyś w katalogach Team Group dominowały przeciętniaki - sprzęt skierowany głównie do szarego użytkownika komputera, który niczego specjalnego nie potrzebuje, ponieważ dysponuje bardzo ograniczonym budżetem. Obecnie firma forsuje zupełnie inną strategię. Podzespołów o przyziemnych parametrach wprawdzie nie brakuje, jednak wyraźnie przybyło sprzętu dla entuzjastów najwyższej wydajności. Warto chociażby wspomnieć, że właśnie Team Group jako jeden z pierwszych wprowadził nośniki półprzewodnikowe wykorzystujące interfejs PCI-Express 4.0, mając w ofercie dwie high-endowe rodziny takich SSD-ków. Przybyło również zestawów pamięci operacyjnych o bardzo dobrych parametrach, takich jak prezentowany poniżej T-Force XTREEM ARGB.
Pamięci RAM Team Group T-Force XTREEM ARGB występują w trzech wariantach taktowania (3200 / 3600 / 4000 MHz), różnych kombinacjach opóźnień i dwóch pojemnościach dostępnych w pakietach dual channel (8 / 16 GB). Sumarycznie jest dziesięć zestawów, jednak nie wszystkie bazują na uznanych kościach Samsung B-Die. Naszą redakcję odwiedził komplet 2x 8 GB pracujący z ustawieniami 3600 MHz CL 14–15-15-35 przy napięciu 1.45V, którego uniwersalna charakterystyka powinna odpowiadać posiadaczom obydwu wiodących platform sprzętowych. Użytkownicy AMD docenią dobrą relację taktowania do opóźnień, pozwalającą wycisnąć niemalże maksimum przy synchronicznym Infinity Fabric, natomiast Intelowcom zostaje podkręcanie do granic stabilności modułów. Jest to bezpośrednia konkurencja dla ADATA XPG Spectrix D60G, G.Skill Trident Z Neo, G.Skill Trident Z Royal oraz G.Skill Ripjaws V, mających identyczną specyfikację. Team Group T-Force XTREEM ARGB wyróżniają się jednak stylistyką, skupioną na efektownym podświetleniu pokrywającym niemalże całą powierzchnię obudowy.
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- …
- następna ›
- ostatnia »
- SPIS TREŚCI -
- 1 - Świetne pamięci DDR4 na kościach Samsung B-die
- 2 - Team Group T-Force XTREEM ARGB - Wygląd i specyfikacja
- 3 - Platforma testowa i metodyka pomiarowa
- 4 - Test 7-Zip - Kompresja dużego pliku
- 5 - Test 7-Zip - Kompresja małych plików
- 6 - Test Blender - Renderowanie sceny
- 7 - Test Cinebench R20 - Wydajność jednowątkowa
- 8 - Test Cinebench R20 - Wydajność wielowątkowa
- 9 - Test Corona Benchmark - Renderowanie sceny
- 10 - Test HandBrake - Konwersja video
- 11 - Test Mozilla Kraken - Wydajność JavaScript
- 12 - Test MandelBulber - Renderowanie fraktali
- 13 - Test ShotCut - Renderowanie filmu
- 14 - Test Sid Meier's Civilization VI - Wgrywanie save
- 15 - Test V-Ray - Renderowanie sceny
- 16 - Test wydajności - Assassin's Creed: Odyssey
- 17 - Test wydajności - Assetto Corsa Competizione
- 18 - Test wydajności - Far Cry: New Dawn
- 19 - Test wydajności - Final Fantasy XV
- 20 - Test wydajności - Kingdom Come: Deliverance
- 21 - Test wydajności - Shadow of The Tomb Raider
- 22 - Test wydajności - Sid Meier's Civilization VI
- 23 - Test wydajności - Total War: Three Kingdoms
- 24 - Test wydajności - Watch Dogs 2
- 25 - Test wydajności - Witcher 3: Wild Hunt
- 26 - Team Group T-Force XTREEM ARGB - Overclocking
- 27 - Podsumowanie - Team Group T-Force XTREEM ARGB
Powiązane publikacje

Test pamięci RAM DDR5 vs RAM DDR4 - Jaka jest różnica wydajności? Porównanie kilku zestawów na procesorze Intel Core i5-14600K
93
Test pamięci RAM DDR5 G.Skill Ripjaws M5 NEO RGB 6000 MHz CL28 - Dobry zestaw dla procesorów AMD Ryzen i platformy AM5
74
Szybsze 2 czy 4 moduły RAM w Dual Channel? Single czy Dual Rank? Test pamięci DDR5-6000 na platformie AMD AM5
146
Jaka pamięć RAM do komputera? Jaki RAM do procesora AMD Ryzen lub Intel Core? Polecane zestawy DDR5 i DDR4 na wrzesień 2024
75