Zgłoś błąd

X

Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.

Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
 
.
Załóż konto
EnglishDeutschРусскийFrançaisEspañol中国

4K 60 FPS na PlayStation 5 może jeszcze nie być standardem

Ewelina Stój | 17-01-2019 16:30 |

4K 60 FPS na PlayStation 5 może jeszcze nie być standardemKiedyś to się grało... No właśnie - grało bez patrzenia na to, ile fpsów generuje pierwsze PlayStation i w sumie większość z nas nie miała pojęcia, na jakiej gramy rozdzielczości, bo wiedza ta była zarezerwowana wyłącznie dla technologicznych geeków. Jako że z czasem technologia stała się codziennością każdego z nas (co w dużej mierze zawdzięczamy reklamom i mediom), a gamedev - no cóż - niesamowicie się spieniężył, każda nowa licząca się gra, konsola czy karta graficzna rozbierana jest na czynniki pierwsze, testowana i wartościowana na tyle, ile można z niej wycisnąć. Nic dziwnego, że wymagamy coraz lepszych rozdzielczości i coraz większej liczby fpsów. Nic dziwnego, zwłaszcza gdy popatrzymy na dzisiejsze ceny urządzeń. W przypadku kolejnej konsoli od Sony, możemy się rozczarować.

Według Marca André Jutrasa, weterana firm Activision i Ubisoft, a także twórcy nadchodzącej gry science fiction RPG pt. Hellpoint, konsola PlayStation 5 wciąż nie zaoferuje nam 4K/60fps.

4K w 60 FPS na PlayStation 5 jeszcze nie będzie standardem [1]

Plotka: PlayStation 5 otrzyma 8 rdzeniowy procesor AMD Ryzen

Deweloperzy tworząc gry stoją przed decyzją: większa rozdzielczość, czy więcej klatek na sekundę. Wszystko dlatego, że inni deweloperzy (sprzętowi) stoją przed inną decyzją: wyprodukować słabszą konsolę, ale tańszą i bardziej dostępną, czy mocniejszą, ale droższą. I wszystkie te zagwozdki owocują tym, że wciąż nie doczekaliśmy się gry AAA na konsole, która oferowałaby stabilne 60 klatek na sekundę przy rozdzielczości 4K i ustawieniach graficznych na poziomie Ultra. Według Marca André Jutrasa, weterana firm Activision i Ubisoft, a także twórcy nadchodzącej gry science fiction RPG pt. Hellpoint (wzorowanej na Dark Souls), jeszcze długo poczekamy, aż konsole zaoferują nam podobne parametry.

4K w 60 FPS na PlayStation 5 jeszcze nie będzie standardem [2]

Studio Square Enix już pracuje nad grą dla SONY PlayStation 5

Według niego, PlayStation 5 celować będzie w stabilne 60 fpsów jednak wciąż przy rozdzielczości FullHD. Ewentualnie gry zaoferują albo 4K, albo 60 klatek na sekundę. W wywiadzie dla Gamingbolt Jutras powiedział: 4K to prawdopodobnie największy przeskok naszych czasów. Nagle bowiem zamiast renderowania dwóch milionów pikseli, musimy renderować osiem (...) PlayStation 4 Pro zostało w teorii stworzone pod 4K, jednak gry, które działają w FullHD i 60 fpsach na normalnym PS4, nie działają na 4K i 60 fpsach na PS4 Pro. Byłoby więc zaskakującym, gdyby PS5 było w stanie generować takie wyniki. Poza tym jest wiele twórców gier, którzy nie dbają o 60 fpsów. Jutras dodaje jeszcze, że jego zdaniem skończy się to tak, że na PlayStation 5 zagramy albo w rozdzielczości FullHD i 60 klatkach, albo w rozdzielczości 4K i 30 klatkach.

Źródło: Gamingbolt
4
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 90

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.