who
Mapy Google otrzymują nową warstwę z informacjami o COVID-19

Wydaje się, że temat pandemii COVID-19 nieco przycichł, ale to tylko pozorny spokój spowodowany zniesieniem tzw. lockdownu. Liczba zakażonych osób, również w Polsce, rośnie i nic nie wskazuje na to, aby trend ten miał się odwrócić. Choć największe ograniczenia dotyczące swobodnego przemieszania się zostały wycofane, w dalszym ciągu powinniśmy na siebie uważać i monitorować na bieżąco sytuację. Starają się nam w tym pomóc przeróżne instytucje, ale konkretne działania prewencyjno-informacyjne...
COVID: The Outbreak - Dziś premiera gry polskiego studia Jujubee

Katowickie studio Jujubee, znane chyba najbardziej z produkcji mobilnych, ale odpowiedzialne także za gry takie jak Kursk czy Realpolitiks, w czasie pandemii koronawirusa znalazło pomysł na kolejny tytuł. COVID: The Outbreak - bo o nim mowa - ma swoją premierę już dziś i w związku z tym za kilka godzin gra gotowa będzie do kupienia i pobrania na platformie Steam. Warto wiedzieć, że firma przekaże 20% ze sprzedaży w maju i czerwcu na rzecz CEPI (The Coalition for Pandemic Preparadness Innovations) i na...
Polska: normy promieniowania elektromagnetycznego 100x wyższe

Do tej pory w naszym kraju mogliśmy cieszyć się aż 100 razy niższym promieniowaniem pola elektromagnetycznego niż w innych krajach Europy. Z tym rokiem, wraz z rozporządzeniem ministra zdrowia dotychczasowe normy ulegną zmianie, by Polska mogła dostosować się do norm Unii Europejskiej. Jak można się domyślić, dopuszczalne zakresy zostaną zwiększone. Jak donosi PAP oraz Business Insider Polska, jest to działanie konieczne. W przeciwnym razie, Polska nie byłaby w stanie zbudować dobrze działającej...
Technologia łączności 5G - czy i jak tak naprawdę szkodzi zdrowiu?

W związku z tym, że technologia 5G rozwija się w szybkim tempie i co jakiś czas słyszymy, że w danym państwie powstały nowe nadajniki oferujące ten rodzaj połączenia bezprzewodowego, rodzą się pytania, czy rozwiązanie to jest aby na pewno bezpieczne dla zdrowia. Przeprowadzono już mnóstwo badań, jak i wyprowadzono sporo teorii na temat szkodliwości na organizm ludzki fal bezprzewodowych takich jak WiFi, Bluetooth, czy dominujące dziś 4G. Suchej nitki nie pozostawiono więc i na 5G, dlatego też niniejszy...
WHO oficjalnie uznaje uzależnienie od gier wideo za chorobę

Gry wideo są tematem, który wzbudza kontrowersje, tak wewnątrz growej branży, jak i poza nią. Po tej pierwszej stronie dotyczą one zazwyczaj mikropłatności, modelu biznesowego czy też stanu technicznego danych tytułów na premierę. Po tej drugiej natomiast problemy jakie ma świat wewnętrzny z medium gier wideo odnoszą się do gier samych w sobie. Często, w dość populistyczny sposób, stają się pierwszym kozłem ofiarnym w tragediach, takich jak np. szkolne masakry z użyciem broni automatycznej. WHO,...
Raport naukowców: słuchawki bezprzewodowe prowadzą do raka

Ponad 250 naukowców podpisało petycję (adres strony poniżej) wzywającą ONZ i Światową Organizację Zdrowia do opracowania silniejszych wytycznych dotyczących potencjalnego ryzyka zachorowań na raka i innych skutków zdrowotnych powodowanych przez niejonizujące pola elektromagnetyczne lub pola elektromagnetyczne. Nie trzeba nikogo przekonywać o popularności urządzeń Bluetooth. Liczby mówią same za siebie. Według raportu Daily Mail, w ubiegłym roku Apple sprzedało ponad 28 milionów par bezprzewodowych...
UK: dzieci uzależnione od gier otrzymają bezpłatne leczenie

Pod koniec ubiegłego roku pojawiły się pierwsze informacje o tym, że Światowa Organizacja Zdrowia planuje uznać uzależnienie od gier komputerowych za chorobę. Specjaliści bowiem doszli do wniosku, że wielogodzinne przesiadywanie przed komputerem czy konsolą i zaniedbywanie codziennych obowiązków niewiele różni się choćby od innych uzależnień, jak np. od alkoholizmu. I tak słowo ciałem się stało, toteż od dziś w klasyfikacji chorobowej ICD-11, a dokładniej w jednostce chorobowej Zaburzenia psychiczne...
WHO oficjalnie uzna uzależnienie od grania za chorobę

Pewnie każdemu graczowi zdarzyło się usłyszeć, że spędza zbyt dużo czasu przed komputerem lub konsolą. Często uwagi tego typu są rzucane mocno na wyrost, jednak niektórzy rzeczywiście poświęcają zabawie przed ekranem tak dużo uwagi, że zaczyna to być realnym problemem. Biorąc pod uwagę, że w skrajnych przypadkach takie uzależnienie od grania zaczyna być wręcz zagrożeniem dla głównego zainteresowanego, nie dziwi fakt, że coraz częściej jest ono traktowane jako choroba na równi np. z alkoholizmem....
Test kart graficznych AMD Radeon RX 9060 XT vs NVIDIA GeForce RTX 5060 Ti - Waga kogucia doładowana 16 GB pamięci?
NVIDIA z totalną dominacją na rynku kart graficznych dla PC. Intel na tym rynku praktycznie nie istnieje
AMD Radeon RX 9060 XT - pierwsze wyniki testów potwierdzają niższą wydajność od GeForce'a RTX 5060 Ti
AMD Radeon RX 9070 XT - modele z pamięciami GDDR6 od Samsunga są trochę wolniejsze od tych z modułami od SK hynix
AMD broni Radeona RX 9060 XT w wersji 8 GB. Taka pojemność VRAM rzekomo nadal wystarcza wielu graczom