who
Mapy Google otrzymują nową warstwę z informacjami o COVID-19

Wydaje się, że temat pandemii COVID-19 nieco przycichł, ale to tylko pozorny spokój spowodowany zniesieniem tzw. lockdownu. Liczba zakażonych osób, również w Polsce, rośnie i nic nie wskazuje na to, aby trend ten miał się odwrócić. Choć największe ograniczenia dotyczące swobodnego przemieszania się zostały wycofane, w dalszym ciągu powinniśmy na siebie uważać i monitorować na bieżąco sytuację. Starają się nam w tym pomóc przeróżne instytucje, ale konkretne działania prewencyjno-informacyjne...
COVID: The Outbreak - Dziś premiera gry polskiego studia Jujubee

Katowickie studio Jujubee, znane chyba najbardziej z produkcji mobilnych, ale odpowiedzialne także za gry takie jak Kursk czy Realpolitiks, w czasie pandemii koronawirusa znalazło pomysł na kolejny tytuł. COVID: The Outbreak - bo o nim mowa - ma swoją premierę już dziś i w związku z tym za kilka godzin gra gotowa będzie do kupienia i pobrania na platformie Steam. Warto wiedzieć, że firma przekaże 20% ze sprzedaży w maju i czerwcu na rzecz CEPI (The Coalition for Pandemic Preparadness Innovations) i na...
Polska: normy promieniowania elektromagnetycznego 100x wyższe

Do tej pory w naszym kraju mogliśmy cieszyć się aż 100 razy niższym promieniowaniem pola elektromagnetycznego niż w innych krajach Europy. Z tym rokiem, wraz z rozporządzeniem ministra zdrowia dotychczasowe normy ulegną zmianie, by Polska mogła dostosować się do norm Unii Europejskiej. Jak można się domyślić, dopuszczalne zakresy zostaną zwiększone. Jak donosi PAP oraz Business Insider Polska, jest to działanie konieczne. W przeciwnym razie, Polska nie byłaby w stanie zbudować dobrze działającej...
Technologia łączności 5G - czy i jak tak naprawdę szkodzi zdrowiu?

W związku z tym, że technologia 5G rozwija się w szybkim tempie i co jakiś czas słyszymy, że w danym państwie powstały nowe nadajniki oferujące ten rodzaj połączenia bezprzewodowego, rodzą się pytania, czy rozwiązanie to jest aby na pewno bezpieczne dla zdrowia. Przeprowadzono już mnóstwo badań, jak i wyprowadzono sporo teorii na temat szkodliwości na organizm ludzki fal bezprzewodowych takich jak WiFi, Bluetooth, czy dominujące dziś 4G. Suchej nitki nie pozostawiono więc i na 5G, dlatego też niniejszy...
WHO oficjalnie uznaje uzależnienie od gier wideo za chorobę

Gry wideo są tematem, który wzbudza kontrowersje, tak wewnątrz growej branży, jak i poza nią. Po tej pierwszej stronie dotyczą one zazwyczaj mikropłatności, modelu biznesowego czy też stanu technicznego danych tytułów na premierę. Po tej drugiej natomiast problemy jakie ma świat wewnętrzny z medium gier wideo odnoszą się do gier samych w sobie. Często, w dość populistyczny sposób, stają się pierwszym kozłem ofiarnym w tragediach, takich jak np. szkolne masakry z użyciem broni automatycznej. WHO,...
Raport naukowców: słuchawki bezprzewodowe prowadzą do raka

Ponad 250 naukowców podpisało petycję (adres strony poniżej) wzywającą ONZ i Światową Organizację Zdrowia do opracowania silniejszych wytycznych dotyczących potencjalnego ryzyka zachorowań na raka i innych skutków zdrowotnych powodowanych przez niejonizujące pola elektromagnetyczne lub pola elektromagnetyczne. Nie trzeba nikogo przekonywać o popularności urządzeń Bluetooth. Liczby mówią same za siebie. Według raportu Daily Mail, w ubiegłym roku Apple sprzedało ponad 28 milionów par bezprzewodowych...
UK: dzieci uzależnione od gier otrzymają bezpłatne leczenie

Pod koniec ubiegłego roku pojawiły się pierwsze informacje o tym, że Światowa Organizacja Zdrowia planuje uznać uzależnienie od gier komputerowych za chorobę. Specjaliści bowiem doszli do wniosku, że wielogodzinne przesiadywanie przed komputerem czy konsolą i zaniedbywanie codziennych obowiązków niewiele różni się choćby od innych uzależnień, jak np. od alkoholizmu. I tak słowo ciałem się stało, toteż od dziś w klasyfikacji chorobowej ICD-11, a dokładniej w jednostce chorobowej Zaburzenia psychiczne...
WHO oficjalnie uzna uzależnienie od grania za chorobę

Pewnie każdemu graczowi zdarzyło się usłyszeć, że spędza zbyt dużo czasu przed komputerem lub konsolą. Często uwagi tego typu są rzucane mocno na wyrost, jednak niektórzy rzeczywiście poświęcają zabawie przed ekranem tak dużo uwagi, że zaczyna to być realnym problemem. Biorąc pod uwagę, że w skrajnych przypadkach takie uzależnienie od grania zaczyna być wręcz zagrożeniem dla głównego zainteresowanego, nie dziwi fakt, że coraz częściej jest ono traktowane jako choroba na równi np. z alkoholizmem....
Karta graficzna NVIDIA GeForce RTX 5070 już dostępna w cenie poniżej MSRP. Coraz tańszy jest również RTX 5070 Ti
AMD Radeon RX 9070 XT sprzedaje się 10 razy lepiej niż GeForce RTX 5080. A przynajmniej tak wynika z danych sklepu MindFactory
Test karty graficznej MSI GeForce RTX 5060 Ti Gaming 16 GB - Więcej pamięci graficznej, jednak czy proporcjonalnie do wydajności?
NVIDIA GeForce RTX 5070 Ti - Podkręcono pamięć karty graficznej. Kości GDDR7 od SK hynix osiągnęły 34 Gb/s
Linux Mint vs Windows 11 vs Fedora - który system jest lepszy do gier, pracy i sztucznej inteligencji? Test z NVIDIA GeForce RTX 4090