Szef Sony wyjawił nowe szczegóły nt. PS5: 4K 120 Hz, SSD, cross-save
Sony zabraknie na scenie podczas targów E3, ale to nie znaczy, że japońska firma nie ma teraz nic do powiedzenia. Wręcz przeciwnie. Jest świadoma, że konkurenci pokroju Google’a i Microsoftu będą rozmawiać o swoich przyszłych usługach i sprzętach. Dlatego też Jim Ryan, CEO PlayStation postanowił teraz przekazać dodatkowe informacje na temat PlayStation 5. W niedawnej rozmowie z portalem CNET rzucił więcej światła na funkcjonalność PS5 – zarówno jeśli chodzi o możliwości technologiczne konsoli, jak również usługi oferowane przez Sony w nowej generacji. Oficjalnym powodem, dla którego Sony zdecydowało się na ujawnienie szczegółów związanych z PS5 jest chęć uniknięcia przecieków oraz wyeliminowania nieprawdziwych spekulacji.
CEO PlayStation, Jim Ryan, wyjawił, że PS5 będzie obsługiwać odświeżanie 120 Hz przy 4K, a dysk SSD będzie standardem dla każdego modelu konsoli.
Jednym z filarów PS5 będzie wsteczna kompatybilność z PS4. Jest to zrozumiałe, gdyż przy sukcesie z obecnej generacji, Sony chce, aby jak najwięcej klientów przesiadło się na ich nowy sprzęt. W tym celu japońska firma wprowadza możliwość transferu save’ów z PS4 na PS5. Nie wiadomo jednak, czy w grę będzie wchodził również cross-save między innymi platformami (poza tymi należącymi do Sony). Inną ważną informacją, jaka padła od Ryana było ogłoszenie, że dysk SSD będzie standardem w każdym modelu nowego PlayStation. Innym istotnymi szczegółem jest obsługa 4K przy odświeżaniu 120 Hz. Ten szczegół jest sam w sobie retoryką marketingową. Istotniejsze są jego implikacje.
Gry z PlayStation 4 będą działać szybciej na PlayStation 5
Prawdopodobnie Sony, śladem Microsoftu, wprowadzi więcej obsługiwanych rozdzielczości oraz Variable Refresh Rate. Jim Ryan wyjawił również, że w tym roku Sony wyniesie usługę PlayStation Now na „inny poziom”, choć nie padły z jego strony żadne szczegóły na ten temat. Niewątpliwie jest to związane z partnerstwem Sony-Microsoft, w ramach którego Japończycy będą używać infrastruktury Azure i współpracować z firmą z Redmond nad ulepszeniem technologii strumieniowania gier. Być może to nie ostatnie słowo, jakie usłyszymy w najbliższym czasie od Sony. Historycznie rzecz biorąc firma lubiła trollować swoich konkurentów, czy to Microsoft, czy to niegdyś Nintendo.
Powiązane publikacje

ARM ma już 40 lat. Architektura, która zasila smartfony, serwery i roboty, trafiła do ponad 250 miliardów urządzeń
22
Anthropic chce zajrzeć do wnętrza AI. Czy do 2027 roku odkryjemy, jak naprawdę myślą modele językowe?
22
Firma Elona Muska xAI chce pozyskać 25 miliardów dolarów na budowę superkomputera Colossus 2 z milionem GPU NVIDIA
60
Nowatorski interfejs mózg-komputer od Georgia Tech może zmienić sposób, w jaki ludzie komunikują się z technologią i otoczeniem
4