Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

System Android doczeka się dużej optymalizacji?

Morfeusz888 | 08-11-2013 17:10 |

Android nie należy do szczególnie szybkich systemów operacyjnych jeżeli działa na słabym sprzęcie. Mobilny produkt od Google w głównej mierze opiera się na Javie z jednej prostej przyczyny – Javę uruchomimy praktycznie wszędzie, niezależnie czy jest to telefon, komputer czy oprogramowanie wbudowane w dekoder. Ogromną wadą tego języka jest zasobożerność oraz niska wydajność. Niestety, konieczność uruchamiania kodu bajtowego w wirtualnej maszynie powoduje wzrost wymagań systemowych. Android posiada własną wirtualną maszynę o nazwie Dalvik. Działa ona na takiej zasadzie, że po uruchomieniu dowolnej aplikacji kod programu przechodzi przez tak zwany kompilator Just-In-Time, którego zadaniem jest optymalizacja kodu bajtowego. Kod bajtowy wędruje kolejno do interpretera, gdzie jest uruchamiany i na ekranie telefonu pojawia się wcześniej wybrana aplikacja. Zaletą tego rozwiązania jest łatwość uruchamiania programów bez względu na zastosowaną architekturę sprzętową, a wadą marnotrawstwo zasobów i energii.

W najnowszej wersji systemu Android oznaczonym numerem 4.4 wbudowano nową maszynę wirtualną o nazwie ART. Proces uruchamiania aplikacji w tym przypadku wygląda trochę inaczej - kompilator AOT (ahead-of-time) przekształca kod bajtowy na kod maszynowy oraz wszelkie optymalizacje wprowadzane są tylko raz. Końcowy efekty wygląda tak, że w przypadku Dalvika aplikacja wciąż działa w wirtualnej maszynie, zaś AOT kompiluje kod do postaci natywnej, dzięki czemu aplikacje potrzebują mniej zasobów oraz mocy obliczeniowej. Niestety, wszystko ma swoje wady i w przypadku zastosowania nowego kompilatora aplikacje zainstalowane na telefonie będą zajmować więcej miejsca. Kod maszynowy jest rozmiarowo większy niż kod bajtowy.



To początek nowej ery?

Istnieje realna możliwość przetestowania nowego kompilatora. W ustawieniach telefonu należy wejść do Developer Settings i zmienić środowisko uruchomieniowe aplikacji. Trzeba jednak mieć na uwadze to, że aktualna wersja jest bardzo mocno eksperymentalna i może działać niestabilnie. Wszelkie operacie wykonujecie na własną odpowiedzialność. Nie wiadomo kiedy ART stanie się domyślnym środowiskiem uruchomieniowym w Androidzie. Droga jest w prawdzie wyboista, lecz włożony wysiłek z pewnością będzie skutkować znacznym wzrostem wydajności systemu operacyjnego.

Źródło: Source Android

Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 3

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.